Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken sjal skulle du välja om du bara fick ha en enda!?

Ella Roo
Inga röster
0%
Amazonas Carry Sling
11
35%
Storchenwiege
4
13%
Didymos
11
35%
Hoppediz
5
16%
Calin Bleu Gauze
Inga röster
0%
Calin Bleu Linne
Inga röster
0%
Om du bara fick välja en enda sjal som du skulle använda för sommar-/vinterbruk, (helst från nyfödd och uppåt, alternativt från 7 mån och uppåt), vilken skulle du då välja av alternativen?

Easycare är inte med bland alternativen. 8) För dyr! Ni som skulle välja Easycare får välja ert andrahandsval istället.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Easycare!! :this: :hopmad: 8)
Utan tvekan. Från första dagen. Alla dagar. Året om. Punkt! ;)
Ok den är dyr.. Men den har ju bra andrahandsvärde så man kan ju få igen rätt mycket av dom pengarna.

Hoppade över att rösta.. Jag vet inte vad jag ska välja annars. Har fått för mig att Amazonas Carry Sling ska vara bra och den är jag själv sugen på att testa men har inte gjort det så jag vågar inte rösta på den.
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag röstade på Didymos utan att ha någon större erfarenhet av den. Jag har bara haft en och den var för kort för mina favoritknytningar så jag använde den inte så mycket. Av alternativen så tror jag ändå mest på den eller en Stork, en bra diagonalvävd som avlastar bra. Jag har provat ganska många andra sjalar, både ägt och klämt på under sjalträffar.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Röstade inte heller eftersom jag bara kan säga easycare... :oops: Annars vet jag inte, tycker att de flesta andra antingen känns för tjocka för att funka på sommaren eller för tunna för att avlasta riktigt bra...

Kanske didy annars. Men med tanke på de exemplaren jag känt på och provat så verkar det som att det gäller att ha tur eller ett sjujäkla ingosningstålamod... :wink:

Hoppas att ni hittar er drömsjal!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag röstar inte heller, för av de där sjalarna skulle jag nog välja Amazonas Carry Sling, men den har jag inte ens känt på - och det känns oschysst att rösta på så lösa grunder bara för att jag vill ha en själv.

Utav de sjalar jag HAR känt på och burit i så skulle mitt val nog falla på bebina stjärntecken, för det är min favoritsjal alla kategorier. Men den är ju tyvärr nästan lika dyr som Easyn (om än inte riktigt).
Användarens profilbild
Av Johnny
Hehe, hade en känsla av att det skulle bli så här.. Easy Easy Easy... :)

Angående att Easyn har bra andrahandsvärde: Vi tänkte nog behålla sjalen vi väljer till alla, hoppas vi, framtida barn. Så då säljer vi den nog aldrig och får igen pengarna!

/Johnny
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Johnny skrev:Hehe, hade en känsla av att det skulle bli så här.. Easy Easy Easy... :)

Angående att Easyn har bra andrahandsvärde: Vi tänkte nog behålla sjalen vi väljer till alla, hoppas vi, framtida barn. Så då säljer vi den nog aldrig och får igen pengarna!

/Johnny
Hehehe, tror du nu ja! :wink: Det kan ju komma nått nytt, finare, bättre som man måste prova.
Jag skulle också säga Easy, men eftersom det alternativet inte fanns röstade jag på en Stork, jag gillar dem, de är tunnare än de Didysas som jag har känt på, och så gillar inte jag fållen på Didy.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Johnny skrev:Hehe, hade en känsla av att det skulle bli så här.. Easy Easy Easy... :)

/Johnny
Du tror inte det finns en anledning till att alla tjatar om easy då? ;) 8)

Ahh okej. Men ändå! :lol:

Nej men ni gör ju som ni vill. :) Ni blir säkert nöjda vad ni än väljer.
Men är det en sval sjal ni är ute efter så är nog carry slingen bäst. (av de där alternativen alltså :P ) Skulle jag gissa, ahr ju som sagt inte testat...
Användarens profilbild
Av annalys
Tvekar, för det beror på. Jag tog Amazonas Carry Sling, men det kanske egentligen inte stämmer om det gäller mig.

Jag tycker inte skillnaden i kvalitet och bärkomfort är så stor. Det viktigaste för mig är att jag gillar färgerna, och då har Hoppediz ett stort försprång för de har så många fina färger. Jag gillar kvaliten på min Hoppar också, och priset är ju också ok.

Anledningen till att jag röstade på Amazonas Carry Sling är att den tar hem två poäng på priset och att den är ganska sval. Jag är inte så varm av mig, så svalheten på sommaren är inte så viktig för mig. Men till andra som tycker det är viktigt tycker jag ändå jag kan rekommendera den.

Men har ni tänkt ha den som enda sjal tycker jag ändå det viktigaste är att ni väljer den finaste. De sjalar jag har sålt har mestadels varit för att jag inte riktigt trivts med färgen.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag hade valt en didys med ull. Mycket mjuka, värmer bra på vintern och svalkar bra på sommaren.

Sen så gillar jag inte alls min hoppe då den är för tjock och inte lika mysig det gör att jag inte vill ha hoppe. Efter att ha testat den så insåg jag att skillnaden mellan sjalar kan vara stor, tänlte innan att färgen var det viktigaste.
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag säger didymos, rent spontant. Wellen är tunna, vackra och gosiga, men en vanlig vävd didymos är lite tjockare. Jag har just köpt min första stork (leo turkis) och har inte hunnit bära så mycket i den och jag kan bara säga en sak: :tumsup: Den är toppen! Relativt tunn, toppen att knyta, avlastar bra och är jättevacker!
Användarens profilbild
Av Kaja
Easy! Står du ut med snedskurna ändar så antingen en didy eller en hoppe. Själv tycker jag att det blir FEL hur jag än bär mig åt med snedskurna ändar. Antingen får jag meterlånga svansar eller så är det för lite tyg att dra åt knuten med...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Isanna
Didymos! Tveklöst!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?