Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
Jag undrar bara hur de olika trikåsjalarna är att köpa begagnade? Dvs. när de blivit använda i ca. 6 månader... De kan ju inte hålla på samma sätt som de vanliga sjalarna, men hur blir de?

Jag tycker i och för sig att en billig sjal som t.ex. MobyWrapen (nypris 440:- inkl frakt) - inte kan hålla hur länge som helst... Men Hug-A-Bub är ju t.ex. rättså dyr (ca. 800:- inkl. frakt) - är den värd sina pengar - eller tappar den formen efter ett tag?

Ni som har erfarenhet av de olika sjalarna, kan kanske skriva en liten kommentar efter...

-------------------------------------------------------------------------------------

Hug-A-Bub -

MobyWrap -

BabyBundler -

Pikku-Ruu -

-------------------------------------------------------------------------------------

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Menar du att vi ska skriva inne på "Olika märken på sjalar"?
Jag använde min babybundler i sex månader jätte mycket. Färgen höll fint, men det blev ett hål vid mittenmärket, förmodligen för att jag alltid greppade där. Sen blev det en liten reva någonstans på sjalen, det är ju lättare att en trikåsjal skadas om man fastnar i något.
Formen tycker jag inte att den har tappat, kanterna är kanske något slitna.
Användarens profilbild
Av April
Tack... nä, jag tänkte att ni kunde skriva här... men det kanske är bättre på Olika märken på sjalar ;-) Tycker bara att Hug-A-Bub är så dyr, med tanke på att den är en trikåsjal - och blev lite fundersam om den "håller" för mer än 1 barn...

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tror att det är jätte bra kvalitet på Hug-a-Buben och på Babybundlern också (Moby Wrap har jag inte kännt på). Men ändå så kan det ju hända saker med sjalarna, det kan det ju göra med en vävd också, men de är ju mycket slitstarkare. Sen så kanske man inte använder trikåsjalarna så mycket när barnen blir lite äldre, så på så sätt kanske de slits mindre och håller till fler barn. Än vävd sjal kan man ju använda mycket längre.
Användarens profilbild
Av Kristina
Min BaBu använde jag flera timmar om dagen nästan varje dag i kanske 9 månader eller så, den är fortfarande jättefin. Jämför man med en helt ny så är den mjukare (ganska självklart ;)) och så har den töjt sig ca 2dm, men annars är det ingen skillnad. Färgen kan jag inte uttala mig om eftersom jag färgade om den.
Användarens profilbild
Av nilla
Jag tog fram min hug-a-bub från garderoben där den har legat ett tag. Jag tycker att den känns som när jag köpte den, inga hål eller lösa trådar. Men vi använde den inte så lång period heller, max 4 månader.
/pernilla
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?