- sön mar 04, 2007 17:34
Om man vill ha något enkelt och snabbt för korta bärningar, vilket är då bäst av kortsjal eller ringsjal? Om man använder en kortsjal på samma sätt som ringsjal, dvs knyter den till en slags bärpåse, blir det ungefär lika bekvämt som ringisen eller bättre? Vilken är enklast att justera? Läste att t ex Ringo enkelt ska kunna justeras med barnet i. Drar man åt då så den sitter lagom hårt?
Har ibland försökt knyta min 4,1 meters Stork till en slags bärpåse för snabba bärningar på höften, men det blir ju lite tyg över. Skulle 3 meter vara lagom, eller 2,5?
Jag har ju t ex en Easy på 4,7 som jag nästan aldrig använder, den skulle man ju kunna dela, men det känns synd. Kanske bättre då att sälja den och köpa kortare.
Har även en Ergo, men tycker att den trycker på axeln när jag bär på höften.
Kom med förslag! Hur gör ni andra?
(Tack Bello för svaret på min förra fråga)
Har ibland försökt knyta min 4,1 meters Stork till en slags bärpåse för snabba bärningar på höften, men det blir ju lite tyg över. Skulle 3 meter vara lagom, eller 2,5?
Jag har ju t ex en Easy på 4,7 som jag nästan aldrig använder, den skulle man ju kunna dela, men det känns synd. Kanske bättre då att sälja den och köpa kortare.
Har även en Ergo, men tycker att den trycker på axeln när jag bär på höften.
Kom med förslag! Hur gör ni andra?
(Tack Bello för svaret på min förra fråga)