Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hyppe
Kvällens pyssel:
Sydde färdigt den gröna blusen som blivit liggande ett tag innan jag tog tag i att klippa till snedremsor och av bara farten blev det en blus till! :D

De är i storlek 80 så att de kommer att passa världens bästa systerson. Tyget har jag köpt på Tradera och mönstret är från "Sy till barnen 0-4 år". Jag älskar verkligen den boken! :heart: :)

Bild
Av Linaao
Oj vad snyggt! Jag vill också ha en syster som syr till mina barn.
Användarens profilbild
Av Monia
Jättefina!! Och vad duktigt att klippa snedremsor själv!!!! :urule:
Användarens profilbild
Av hyppe
Tack! :) :oops:

Det var inte så svårt eller jobbigt att klippa snedremsorna själv. Det behövs ju inte direkt så mycket till så små kläder ;).
Största anledningen till att jag gjorde dem själv är att det gröna tyget har så skumma färger att inga snedremsor jag hade hemma passade. Det liksom skar sig i färgerna.

Jag ska på symässan i Sollentuna imorgon och då ska jag kolla hur man använder en bandkantningsapparat, för om man syr större kläder och vill klippa snedremsorna själv är det nog mycket jobbigare.
Användarens profilbild
Av zandrama
WOW vad snygga! :rock: :love:

Jag har också sytt efter ett sånt mönster, men från en annan bok. Superenkelt (fast små i storlekarna)!
Användarens profilbild
Av sacha42
åhhh vad läckra :P
Användarens profilbild
Av miso
toppensnygga!! Försöker se hur du löste det med knapp och ögla men ser inte riktigt hur du gjort, kan du förklara?
Användarens profilbild
Av hyppe
miso skrev:toppensnygga!! Försöker se hur du löste det med knapp och ögla men ser inte riktigt hur du gjort, kan du förklara?
Jag sydde en "träns" för hand enligt beskrivning i boken. Försökte hitta något bra på nätet, men hittade inget, så jag tog ett foto på just det avsnittet ur boken. Det blev lite suddig bild, men jag tror att det syns ändå. Hojta till annars så ska jag försöka få till en bättre bild!

Jag sydde alltså fast knappen på ena sidan och sedan en träns på den andra sidan, fast på avigsidan så att den inte ska synas så mycket.

Bild
Användarens profilbild
Av Mammut
Ooh, måste prova, jag har ju den boken!! :)
Mycket snygg mönsterpassning på den bruna! :tumup:
Användarens profilbild
Av miso
tack vad bra då vet jag. Har provat den andra modellen de visar där med en vikt snedslå men jag tycker att det blir lite klumpigt på bebiskläder. Man kunde ju iofs ta ett smalare band och göra tränsen av. Men trådtränsen är nog det bästa alternativet!
Användarens profilbild
Av hyppe
miso skrev:tack vad bra då vet jag. Har provat den andra modellen de visar där med en vikt snedslå men jag tycker att det blir lite klumpigt på bebiskläder. Man kunde ju iofs ta ett smalare band och göra tränsen av. Men trådtränsen är nog det bästa alternativet!
Jag, jag tror också det. Man kan ju också ta tunn resårtråd, typ sådan som man trär halsband av, och sy en liten ögla. När barnen vill hjälpa till själva att klä på och av sig kan det vara bra med lite mer töjbara material. ;-)

Ser nu att jag har besökt din blogg många gånger! Du är verkligen en inspiration för mig och jag snodde ju idén om hur man ska lägga ut det här mönstret på tyget från dig. :-D
Användarens profilbild
Av miso
Smart med resårband, det har jag dessutom hemma.

Vad roligt att du får inspiration av min blogg!! :D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?