Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av carmina
Jag funderar ju på att köpa en vävd långsjal men undrar om jag verkligen behöver den längsta, 5,4 meter, bara för att jag är 178 cm lång. Såg att det rekommenderas någonstans... Men blir det inte massa tyg över? Jag är inte så kraftig, bara lång :? Någon annan lång person här som kan råda mig?
Användarens profilbild
Av Tabby
Nu är jag inte så lång utan 1.68 och jag har 4.1 meters Stork och gör då omslutenknytningar med knuten på rygg.
Om du oxå vill gör knytningarna med knuten på ryggen så räcker en 4.6 meter. Är det en Hoppis du funderar på så räcker det garanterat med en 4,6 meter då Hoppisen säkert är en halvmeter längre än vad den ska vara.

Lite beroende på vilken sjal du ska ha så är oftast inte en eller båda snedskurna ändarna på sjalen medräknande. Detta innebär att du får mellan 25-50 cm mer tyg ändå.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Tabby skrev:Är det en Hoppis du funderar på så räcker det garanterat med en 4,6 meter då Hoppisen säkert är en halvmeter längre än vad den ska vara.
fast vår hoppis (5,4 meter) är faktiskt 5,46 m, inklusive en snedskuren ände. efter tvätt då förstås, den var betydligt längre otvättad.
Användarens profilbild
Av Tabby
Wow, är det sant :roll:
Av Marielle med Runa
Mitt ex är dryga 2 meter lång och 100 kg tung och vår långsjal på 4, 6 meter (något kortare egentligen då den krympt i tvätten) är precis så lång att han kan knyta X-omslut på ryggen med knuten därfram.

Jag tror du klarar dig med en kortare variant ;-)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag är 177 o min hoppiz på 5,4 är fasligt lång men jag har provat 4,6 o då kan jag inte knyta på magen i omsluten och svansen som blir efter jag knytit på ryggen blir alldeles för lång, det är en konstig längd för mig. Även om jag aldrig blir kompis med hoppizen så väljer jag hellre den längre. Försök om du kan få prova dom två olika längderna vilken som känns bäst.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag har en 4.6 storchenwiege och den är nog ganska precis så lång efter tvätt. Min man (1.80m lång) får bara precis knuten ihop bakom ryggen. Jag tror ha väger 80kg.. men inte säker.

För mig (1.65m lång, 70kg, storlek 44) så går det bra att knyta på ryggen, men jag får inte direkt något tyg över i svansen. Kanske 2dm i vardera änden som bäst.

Om det är en Hoppis så verkar de vara lite längre, då går det säkert bra, men med Storkis så är jag lite tveksam. Sen skulle det nog vara lite nice att kunna knyta fram. Kanske köpa den långa och klippa av den om den känns för lång? Kan ju inte vara värre än att sy om långsjalar till ringsjalar som många gjort :wink:
Användarens profilbild
Av sillen
Jag är 183 cm och normal stl 42, kanske lite smalare över rygg än vad som är proportionellt :?

Längsta sizen (har en Didy stl 7 = 5,20) är ALLTID för lång för mig. Jag har iofs inget emot lång svans, men ändå. Har också en Hoppiz (4,60 ?) och med den kan jag knyta "allt" både fram och bak utan problem.

Så jag är rätt övertygad om att du inte behöver längsta längden.
Av carmina
Tack för era svar. Det vore nog bra att få prova båda längderna. Ska se om det är någon sjalträff i Göteborg på gång snart :lol:
Användarens profilbild
Av mojsan
carmina skrev:Tack för era svar. Det vore nog bra att få prova båda längderna. Ska se om det är någon sjalträff i Göteborg på gång snart :lol:
Klokt! Om du inte kan komma på sjalträff så finns det flera sjalar hemma hos mig... Bl.a. 5,4 hoppis OCH 4,6 hoppis. Jag jobbar vardagarna, men har ju kvällar. Men bäst är om du hittar Gbg-träff.
Användarens profilbild
Av Tabby
Det finns en sjalträff på fredag i Gbg.
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag har en Storken INKA 5.2 du kan prova.
Av carmina
Ja, jag ska till Röhsska på fredag och hoppas träffa någon med lååång sjal då :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?