Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av malibell
Ingen aning, men gud så härlig!! Och söta dockor förstås!!
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag tycker helt klart att den ser virkad ut, för annars blir det inte så jämt... om den skulle vara stickad skulle den se mer ut som den filten som nån länkade till i förra tråden, men när man tittar på den bilden så ser man att det blir små "hål" plus att den inte är så vass i topparna och dalarna som den som den andra är... hängde ni med? Lägger in en bild på den andra filten.....

Bild

ännu en likande, stickad från garnstudio

Bild
Senast redigerad av Panakeia den fre mar 02, 2007 11:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av aha
Virkad med stolpar säger jag.
Användarens profilbild
Av Fryle
Filten är virkad: Lägg upp luftmaskor i lagom längd, tänk på att vågmönster gör att du måste lägga till extra längd. *Virka fyra stolpar, sedan tre stolpar i samma luftmaska, fyra stolpar, virka ihop tre stolpar (gör en stolpe, men dra inte igenom sista tråden, gör en till och en till likadant, dra sedan sista tråden genom allihop)* Upprepa mellan * tills filten är lagom lång.

Hör av dig igen om jag var otydlig.
Användarens profilbild
Av Nova
Fryle skrev:Filten är virkad: Lägg upp luftmaskor i lagom längd, tänk på att vågmönster gör att du måste lägga till extra längd. *Virka fyra stolpar, sedan tre stolpar i samma luftmaska, fyra stolpar, virka ihop tre stolpar (gör en stolpe, men dra inte igenom sista tråden, gör en till och en till likadant, dra sedan sista tråden genom allihop)* Upprepa mellan * tills filten är lagom lång.

Åh, stort tack för beskrivningen! :vågen:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Fryle skrev:Filten är virkad: Lägg upp luftmaskor i lagom längd, tänk på att vågmönster gör att du måste lägga till extra längd. *Virka fyra stolpar, sedan tre stolpar i samma luftmaska, fyra stolpar, virka ihop tre stolpar (gör en stolpe, men dra inte igenom sista tråden, gör en till och en till likadant, dra sedan sista tråden genom allihop)* Upprepa mellan * tills filten är lagom lång.

precis så skulle jag just skriva, efter att tagit från virknål och garn å pulat lite, plus att forstorat upp bilden lite, så syns det ju att det är så det är gjort...*ogjort arbete när nån redan kunde....*jaja... var tvungen att skriva det iaf, så alla VET vad otroligt krativ jag är!! :wink:
(vill man ha ett "större" vågmönster är det ju bara å anpassa topparna och dalarna så kan man ju få det mkt mer vågigt!)
Användarens profilbild
Av eedar
Jättebra att filten flyttade hit! Ja filten är virkad med stolpar på det sätt Fryle beskriver.
Användarens profilbild
Av jag71
Hörrö Fryle! Du kan inte tänka dig att lära mig att virka va? Jag har kunnat för en évighet sen. Men just nu så kanske jag kan komma ihåg hur nålen hålls men inte mer än det! :lol: Så jag behöver lite hjälp och du verkar ju kunna så... FÅr jag hoppa på dig sen och be om HJälp?!
Användarens profilbild
Av sacha42
Panakeia skrev:jag tycker helt klart att den ser virkad ut, för annars blir det inte så jämt... om den skulle vara stickad skulle den se mer ut som den filten som nån länkade till i förra tråden, men när man tittar på den bilden så ser man att det blir små "hål" plus att den inte är så vass i topparna och dalarna som den som den andra är... hängde ni med? Lägger in en bild på den andra filten.....

Bild

ännu en likande, stickad från garnstudio

Bild
mmm vilken fin filt :love:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K

Hurra! Nu ska det virkas :vågen:
Vad ska man ha för storlek på nålen och tjocklek på garnet ungefär tror du?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
fantasiflicka skrev:Jaaa, vad bra att ni hittade hit allihop! :D :D

Jag är inte helt med på..."en extra längd", vad betyder det???
Alltså....jag tror inte jag var med på något i övrigt....men jag tror att hon menar att filten är kortare tvärsöver (fågelvägen) typ än om du följer vågorna (vägen) och du måste lägga längd så att det räcker den vågiga vägen.
Hängde du med?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?