Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av malo20
Fick hem en Hoppediz Timbuktu som jag hyrt idag och fick nästan chocken... Vad mycket tyg!!! Jag som tyckt att jag klarat mig ganska bra att knyta med min Hug a bub, men jag insåg snabbt att det är stor skillnad på en trikåsjal och en vävd. Har övat några knytningar så jag blev alldeles svett :)

Fast sjalen var såååå fin i färgerna och bara jag har knytit in mig lite så kommer jag nog gilla den!
Användarens profilbild
Av jag71
Låter bra! Rätt inställning! Skam den som ger sig. Lycka till! och i övermorgon (senast) kommer det inte alls vara så mycket tyg (och skulle det vara det så hyr en storlek mindre :wink: )
Användarens profilbild
Av Lumlum
Man vänjer sig snabbt... Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Med lite träning så känns det helt plötsligt inte som så mycket tyg längre :D

Ett uppmuntrande tillrop från Göteborg :tumup:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Ja, heja på! Själv tycker jag att vävd långsjal är det bästa som finns att bära i! Får man bara till det är avlastningen suveränt bra. Och så är det som med det mesta, när man väl kan det känns det ganska lätt. För oss tog det nog en månad innan jag och Anton kände oss riktigt hemmastadda med vävd långsjal, men då var det i och för sig vår allra första sjal. Sedan kan man väl säga att vi blev ganska sjalfrälsta, både jag och sonen :D !
Användarens profilbild
Av Måsen
Precis så där kände jag också när min första vävda sjal kom. Jag gav dock upp och det tog ett par månader innan jag vågade testa igen, med en annan sjal.
Gör inte som jag och missa en massa dyrbar bärtid! Lycka till! :lol:
Användarens profilbild
Av malo20
Tack för all uppmuntran! Jag har övat lite till på olika knytningar fast utan barn eftersom han bestämde sig för att sova i fyra timmar nu ikväll och sover än...

Storebror på 3½ år fick också testa en ryggsäcksknytning och det gick riktigt bra, fast han hade inte tid att sitta still där i mer än nån minut :) Dessutom var han nog lite väl tung för min otränad rygg :(

Men även med storebror i sjalen så känns det som det blir mycket tyg över. Kanske har jag en lite lång sjal för min smak. Den är 4,6. Jaja... vi får väl se hur det går...
Användarens profilbild
Av Gullan
Ryggsäcksknytning kräver ju inte så lång sjal, men till ett omslut behöver du mer... Ge det tid och övning, som de andra sagt, så kommer du snart på knepen :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
är den tvättad ännu? för om den är helt ny så krymper den ganska mycket i första tvätten :D
Användarens profilbild
Av malo20
diddeldi skrev:är den tvättad ännu? för om den är helt ny så krymper den ganska mycket i första tvätten :D
Jag har ingen aning faktiskt! Tycker att den såg väldigt ny och fräsch ut, sp jag skulle gissa på att den inte är tvättad.

Får väl klistra in ett par bilder på övningsobjektet:)

Bild
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?