Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Vet inte om denna tråd hamnar rätt nu...hoppas det!

Tänkte höra om det är någon mer här på forumet som ägnar sig åt att göra porslinsdockor??

Min mamma har gjort dockor i flera år. Och i onsdags följde jag med henne på en kurs för första gången och påbörjade då min allra första docka :-)
Användarens profilbild
Av jag71
corona skrev:Vet inte om denna tråd hamnar rätt nu...hoppas det!

Tänkte höra om det är någon mer här på forumet som ägnar sig åt att göra porslinsdockor??

Min mamma har gjort dockor i flera år. Och i onsdags följde jag med henne på en kurs för första gången och påbörjade då min allra första docka :-)
nej det gör jag inte. började för en massa år sedan men det var nog lite fel tidpunkt för jag avslutade aldrig dockan. hittade faktiskt benen och ena armen nu när jag packade ihop i alla skåp. :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Spännande! Bildbevis vill vi ha! :D

Många kurser nu va? :wink:
Av corona
Japps! Ska fota lite delar ikväll.
Sen får ni naturligtvis bildbevis på hela dockan så fort den är klar!!
Han är så söt :D

Många kurser? Nu hängde jag nog inte med :?
Av corona
:) Bildbevis:

Min docka:
Bild

Mammas docka:
Bild
Användarens profilbild
Av melon
Va söta!!!

Du får gärna förklara mer hur det går till. Stöper ni delar också eller köper man sånt färdigt och målar...?

Jo, sen tänkte på att du var på scrapbookingkurs för ett par veckor sen. Vi kör samma upplägg här; föräldraledig : kvällskurs! :mrgreen: (undrar vad jag ska lära mig i höst??? :wink: )
Av corona
Aha! Du menar så!
Jo, nu under mammmaledigheten har det blivit fler kvällskurser än någonsin, även om de ännu bara är uppe i 2 st i antalet :D

Hon som håller i kursen sköter gjutning och bränning.
Sen gör man allt annat själv; slipar, putsar, skuggar, målar läppar, tänder, ögonbryn, ögonfransar, monterar ögon, syr kroppen,sätter på peruk...o.s.v... Många syr även egna kläder till sina dockor.
Nu har ska det ju inte monteras några ögon på min docka. Den ska heller inte ha ngt "skelett" eftersom den ska ligga ner, så den är väl av modellen "enklare" :) Bra förstadocka helt enkelt!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?