Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Vilken var din första sjal?
Moby Wrap Sienna

Hur många sjalar har du hunnit ha? Långa, korta, vävda, trikå, ringsjal alla sjalar räknas.
13 sjalar (3 trikå, 7 vävda långa, 3 ringsjalar)

Hur många selar?
Ingen, håller på att sy en, och så är jag sugen på en Sutemi.

Hur många MT och liknande?
Jag har två hemsydda MT och planer på två till.

Hur många bärpåsar?
En hemsydd, fast jag har inte hunnit använda den eftersom den är till bebisen i magen.
Användarens profilbild
Av Tiz
En hemsydd av en Indiskaduk från 80-talet :D Min första "riktiga diagonalvävda var min Hoppis Nairobi :)

Hur många sjalar har du hunnit ha? Långa, korta, vävda, trikå, ringsjal alla sjalar räknas.
10 st, 5 långsjalar och resten ringisar

Hur många selar?
3. En patapum och två BabyBjörn av olika modeller innan jag hittade till sjalarna...

0

Hur många bärpåsar?
0

Övrigt
En bärstol, Everest.
Senast redigerad av Tiz den tor sep 13, 2007 14:19, redigerad totalt 1 gånger.
Av nanook
-Sydde en långsal när jag väntade mitt första barn.
-6
Hur många selar?
-1
-2
Hur många bärpåsar?
-2
Användarens profilbild
Av zmurfan
En hemmasydd ringsjal var den första.
En amazonas Brazil var första köpta.

6 ringsjalar (hemmasydda och en bortasydd) (slaktade alla utom en som ligger nånstans)
1 kortsjal (hemmasydd) (slaktad)
Amazonas Brazil (såld)
ER Maija (såld)
Azurblå kortsjal (såld)
Norrsken (såld)
Bebina Fisk (bor kvar)
Lana rengbåge (såld)
Girasol regnbåge (bor kvar)
Moby Wrap gammelrosa (bor kvar)
Calin Bleu Fleece (bor kvar)
Amazonas Antigua Jeans (bor kvar)
Stork Inka * 3 (första såldes, jag saknade den, köpte en ny, ville ha en som inte var fullt så ny så jag bytte med en tjej som skulle sälja sin. Och den finns kvar)
Didy Lena (såld)
Niveasjal (såld)
bortasydd svart fuskwellen (som var dubbel och sen blev 2 och såld)
wellen silver (såld)

Hur många selar?
1 ergo classic (såld)

1 hemmasydd (finns kvar någonstans)

Hur många bärpåsar?
1 comfyjoey (såld)
1 hemmasydd (finns någonstans här hemma)
Senast redigerad av zmurfan den tor mar 27, 2008 23:20, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av mian
En mörkblå Hoppediz

1 trikå (kvar), 8 vävda (två kvar), 1 kortsjal (kvar), 3 ringsjalar (två kvar) = 13 st (6 kvar)

Hur många selar?
4 (en kvar)

En och den är det enda som används :D

Hur många bärpåsar?
En
Användarens profilbild
Av thanisa
thanisa skrev:Måste ju svara själv på den här.

En didymos katja för lite drygt 4 år sedan

Hur många sjalar har du hunnit ha?
3+1 docksjal, + 1 på gång håller på att skickas, + ringar och tyg till en ringsjal så kanske en dag.....

Hur många selar?
1 babybjörn

Jag har sytt en MT till mig och en till dottern. Använder den aldrig då jag inte trivs med den.

Hur många bärpåsar?
Inga

Övrigt
En bärstol av okänt märke + en bärstol i sommarstugan från min barndom (finns även en sele från den tiden men den har jag aldrig testat.)
Och hur ser det ut ett halvår senare då?
Sen dess har 5 sjalar tillkommit :oops: , i varje fall inte en i månaden. och ännu har ingen fått flytta fast de två jag hade sist som inte var katjan ska få flytta då jag övertalat dottern om det.
Användarens profilbild
Av Tiz
*fel
Av malinka
En gammal gardin fick tjänstgöra i 2 dagar medan ergon var i tvätten. Den byttes sedan raskt ut mot en krinklad gås från Mimmis

4 långsjalar, 1 ringsjal

Hur många selar?
1 babybjörn och 1 ergo

Ingen.

Hur många bärpåsar?
Ingen´

Övrigt
En bärstol från IKEA (av alla ställen)
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Min första var en Tri-Cotti....
Vi kom aldrig riktigt överens...
Sen var det ett kort mellanspel med en Björn och därefter:
2 Selar. (En Beco en Pejgan)
3 MT. (En Colibri, en Mimmis en okänd)
1 Onbuhimo.
Jag väntar tillökning. (Av bärdon dårå..;)) En svartvit marimekko MT och en (Än så länge bara en vacker dagdröm) sele i rööööda färger.
Användarens profilbild
Av bright
Första sjalen var en Sino Skogssäv, men den fick vandra vidare för ett tag sen då lillaskrutt är en stor o tung tjej - den blev helt enkelt för sladdrig...

sen köpte jag en MT till sambon.....o en Ringo till mig, o 2 st rebozos o 2 till rebozos, o en wellen granat, o sen fick jag se Beco Lacework o kände *wow* (så en sån blev det oxå)...sen blev det en easy turkos....(men jag är lååååångt ifrån nöjd...har bara börjat min sjalfanatism.... :twisted:

Allt som allt har jag ägt 8st sjalar (sen april i år) :shock:
En Beco BWD och 1 MT (+en som ligger färdigklippt men inte sydd)

...nästa på inköpslistan är nog en Hoppe Toulouse...eller kanske en Costa Rica...eller kanske en Havanna...eller kanske en gås....eller....(ja, ni vet hur man blir.... :wink: )
Användarens profilbild
Av bright
bright skrev:Första sjalen var en Sino Skogssäv, men den fick vandra vidare för ett tag sen då lillaskrutt är en stor o tung tjej - den blev helt enkelt för sladdrig...

sen köpte jag en MT till sambon.....o en Ringo till mig, o 2 st rebozos o 2 till rebozos, o en wellen granat, o sen fick jag se Beco Lacework o kände *wow* (så en sån blev det oxå)...sen blev det en easy turkos....(men jag är lååååångt ifrån nöjd...har bara börjat min sjalfanatism.... :twisted:

Allt som allt har jag ägt 8st sjalar (sen april i år) :shock:
En Beco BWD och 1 MT (+en som ligger färdigklippt men inte sydd)

...nästa på inköpslistan är nog en Hoppe Toulouse...eller kanske en Costa Rica...eller kanske en Havanna...eller kanske en gås....eller....(ja, ni vet hur man blir.... :wink: )
ooops :oops: glömde...till förra barnet hade jag en BB o nu fick jag "ärva" min syrras BB - behöver jag nämna att den ligger helt oanvänd o skräpar??
med andra ord: 3 selar har jag ägt...
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tricot slen mörkgrå

4 ännu så länge, önskar mig en baby bali breeze och en didymos indio också sedan är det nog komplett tills sjal :twisted: hugger till igen
tricot slen mörkgrå
hemmasydd rosa vattenringsjal
Mam eco dusty rose L/XL
hemma sydd av tyg från jysk Louisa (svart med vita ränder) ca 4,8

Hur många selar?
1
Här finns en gammal babybjörn från -98 men det är ingen som använder den.... :hellu:

1 ½ (tyg finns hemma ska "bara" sys)
Hemmasydd MT ( en gardin som blivit slaktad :) )mormor har testat att sy och så ska vi se vad lilltjejen tycker om att bli buren i den, om hon gillar det blir det en till i denim så att pappan har något snyggt och rätt snabbt att bära i.

Hur många bärpåsar?
0
Senast redigerad av zero.sara den tor sep 13, 2007 17:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lydia
Vilken var din första sjal? En EllaRoo Ysabel som jag köpte innan Hanna föddes, men inte fick att funka något bra så jag köpte en babybjörn active istället :lol:

Långa vävda: Ellaroo, gauze, (inka var här och vände), Didy Lena, Easy Norrsken, Bali Breeze Morgaine.

korta: inga än, men vill ha BB Lotusblomma

trikå: sino skogssäv (flyttade idag), Marimekko lejongul/ockra, MaM Eco är på väg hit.

ringsjal: BB Cappuccino, BB Sling Fruitcoctail. Och en ärtgrön Hoppediz.

Hur många selar? blå Ergo, kakhi Patapum Toddler, svart-röd Babybjörn Active

Hur många MT och liknande? En ful hemmasydd som ligger och samlar damm, en underbart skön MT gjord med Knyttet & K-mönstret av en röd Stork :heart: En som är sydd med liknande mönster men lite timglasformad (beigha band, ena sidan av panelen är vit med mönster i rosa, grön mm, och andra sidan har djurmönster.

Hur många bärpåsar? Hmm, 3-4 tror jag
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Trikå: Cuddly wrap sagegrön vävd: ec lava
4
Hur många selar?
1
2
Hur många bärpåsar?
1
Av Aelia
Vilken var din första sjal? Min första sjal var en Didymos Björn, helt fel val, men visste inget bättre. Köpte den när jag ff gravid med Benjamin.

Hur många sjalar har du hunnit ha? Oj :shock: Minst 25

Långa vävda: Bebina stjärntecken, Easy Hav, Easy Lagun, Easy LJUNG :wink: , Easy Regnbåge, Easy Lava (ja, jag tycker om Easy :wink: ) Didymos Björn, Didymos Jacab, Rebozo 2 st (kommer inte ihåg färg) Hoppediz J/H, Hoppedis Osaka, Pearl, Gås orange, BBB Lalita, Didymos Indio och så 2 st docksjalar, en gås och en Easy Eld...hmm undrar om jag har glömt några...

korta: Bära barn svart peppar

trikå: Sino Skogssäv, Sino Blåsippa, Marimekko Hallon/Vinröd, Marikemkko Grå/Grå, Marimekko Brun/Turkos , Hug-a-bub röd och vilken andra färg vet jag inte.

ringsjal: BB Cappuccino, Ringo Hjorton, Hugababy Blå

Hur många selar? Demin Ergo, Beco Pink Paisley, Ergo Cranbarry

Hur många MT och liknande? Min första var från Babyhawk camo, och nu favvo Costa Rica MT

Hur många bärpåsar? 2
Senast redigerad av Aelia den tor sep 13, 2007 18:17, redigerad totalt 1 gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?