Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jeysv
Hej!

Är ny här. Hittade hit nyss. Jag behöver hjälp. Jag har en Moby Wrap och har använt den flera gånger. Men får inte till knytningen. Varje gång jag använder den blir det inte samma sak. Ibland är det för trångt, ibland sitter det för löst. Ibland lyckas jag och det sitter perfekt. Jag har en instruktionsbok med bilder på hur man knyter. Ändå får jag inte till det.

Det är så frustrerande att inte få till knytningen varje gång. Börjar tappa lusten att använda sjalen. Fast jag vill fortsätta använda den. Tjejen är 2 månader. Väger över 6 kg och är 61 cm lång.
Användarens profilbild
Av Ingrid
En trikåsjal är bäst att knyta så att den ligger ganska tätt intill kroppen. Du sriver att det blir för löst ibland, och för hårt ibland. Prova det här:

Först gör du enligt bild 1 och 2 på beskrivningen som finns här på sjalbarn ( http://www.sjalbarn.se/Trika.htm )

När du har de två sjaländarna hängande över axlarna och fram över magen, så drar du dem framåt, så att smokingbältet dras åt och ligger slätt över magen, samt att sjalen ligger slätt över ryggen. SEDAN stoppar du ner sjaländarna under smokingbältet (se bild 3) och korsar dem.

Det brukar vara lite av tricket med trikåsjal att dra i sjaländarna över axlarna och tajta till den innan man stoppar ner ändarna mitt under smokingbältet. Annars är det jättesvårt att spänna till sjalen sedan. Prova och se om det blir lite bättre. Som sagt, sjalen ska ligga ungefär slätt på kroppen.

Har man en mycket stretchig sjal och ett tungt barn, kan man behöva dra åt sjalen lite till och nästan spänna den innan man sätter i barnet. Gör då på samma sätt som jag beskrev ovan, fast du drar åt lite mer då innan du stoppar ner ändarna innanför smokingbältet och korsar.

Jag hoppas du förstår vad jag menar! Och hoppas att det hjälper! Tycker du att beskrivningen är svår att förstå så säg till, så kan jag ta några bilder och lägga ut.
Användarens profilbild
Av April
Förutom Ingrids bra svar, så vill jag rekommendera dig att se om det finns en sjalträff i närheten av där du bor.

På en sjalträff kan du få hjälp av andra mammor och pappor. Du kan även se om det finns någon under BärsjalsAmbassadörer som kan hjälpa dig!

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?