Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av elasta
Easy Hug består av två "rör" som läggs korsvis på varsin diagonal över axlarna.
Inga knyt, inga ringar.
Måtten (tror att min är medium, det står inte på den 8) ) är:
138 x 53 cm. Försluts med vändsöm, till ett rör. Sen gör man då alltså två såna rör. Klart.
Användarens profilbild
Av 4ungar
tackar för det :tumup: nu ska här köpas tyg, mannen vill ha en svart får se vad jag ska ha... 8)
Användarens profilbild
Av pejgan
oh kan man inte få se en bild? *ser bönande ut*
Användarens profilbild
Av Sandrines
Är Easyhugrören rakt ihopsydda eller i en "båge" som i de flesta bärpåsebeskrivningar? Och om det är rundat, är måttet 138 cm mätt där det är som längst (mitten) eller i kanten?

Är det fållade kanter eller bara sicksackat/overlockat?

Hittade en lämplig bit tyg i gömmorna... :D
Användarens profilbild
Av melon
Sandrines skrev:Är Easyhugrören rakt ihopsydda eller i en "båge" som i de flesta bärpåsebeskrivningar? Och om det är rundat, är måttet 138 cm mätt där det är som längst (mitten) eller i kanten?

Är det fållade kanter eller bara sicksackat/overlockat?

Hittade en lämplig bit tyg i gömmorna... :D
Min hade raka sömmar och fållade kanter om jag minns rätt :wink:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Någon som har en small och vill mäta mått?
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Jag har funderat på att sy en sådan då jag fick tyg över från en långsjal jag ska sy.
Men jag har funderat över detta med måtten. Jag som är stor hade tänkt att mäta från ena axeln och sen ner till övre delen av höftbågen och sen dubbla det måttet samt lägga till en 10 cm för själva axeln och sömsmån osv.

Men behöver jag göra den längre och hur bred ska jag göra den?
Räcker det med att jag gör en 50-55 cm i bredd?
Användarens profilbild
Av 4ungar
Lillmonster skrev:Jag har funderat på att sy en sådan då jag fick tyg över från en långsjal jag ska sy.
Men jag har funderat över detta med måtten. Jag som är stor hade tänkt att mäta från ena axeln och sen ner till övre delen av höftbågen och sen dubbla det måttet samt lägga till en 10 cm för själva axeln och sömsmån osv.

Men behöver jag göra den längre och hur bred ska jag göra den?
Räcker det med att jag gör en 50-55 cm i bredd?
jag mätte axel till övre höftbågen men la till 1 cm i sömsmån
50-55 cm bred är bra...

jag bär i min ofta så även maken :wink:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag mätte min EasyHug, stl L om det är någon som är intresserad av dessa mått också. Måtten är 76*55 cm med fållade kanter och rak söm. Den är ungefär som min bärpåse sydd efter Bära Näras instruktioner i storleken.
Användarens profilbild
Av Lillmonster
flybe skrev:Jag mätte min EasyHug, stl L om det är någon som är intresserad av dessa mått också. Måtten är 76*55 cm med fållade kanter och rak söm. Den är ungefär som min bärpåse sydd efter Bära Näras instruktioner i storleken.
Det lät intressant. Jag kräver ju minst en L, helst en XL men de finns ju inte så då får man sy själv.

Om jag mäter från mitten på min axel och ner till höftbågen så får jag 77 cm så det stämmer nog ändå rätt bra.
Nu vet jag vilka mått jag ska använda mig av. :)
Tack så mycket.
Av singeladopt
Någon som vill förklara lite mer i detalj hur man gör. Jag är verkligen inte bra på detta. Har aldrig sytt en sjal förut. Ni får gärna skriva till mig privat.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Hej,
Kul med fler blivande adoptivföräldrar!!!
Jag tycker att den här sidan beskriver hur man syr en bärpåse på ett ganska bra sätt: http://www.ida.net/users/stace/sling.html
Men, om du ska sy en Easy Hug liknande sjal så ska du inte runda sjalen i kortsidan (där du syr ihop den), du behöver också sy två stycken likadana sjalar. Jag kan försöka rita ihop en beskrivning och e-posta dig senare, pm'a i så fall din e-post adress till mig.
Lycka till!
Av Jinxan
Hej!
Jag har tänkt sy mig en EasyHug, men nu har jag en fråga. Vill ha allting helt klart för mig innan jag ens går och köper tyg.

Jag har just suttit och tittat på beskrivningen på vändsömmen (och nu får ni ursäkta mina beskrivningar/förklaringar) och det jag funderar över är:
Tyget jag ska ha som vi säger är 138 cm långt. Viker jag det sen dubbelt i mitten av tyget och syr vändsöm i den "öppna" delen? Hoppas ni förstod vad jag menade.

Vilket tyg är bäst att ha? Och när jag mäter från axeln till övre höftbågen räcker det då med att man lägger till en cm sömsmån? Och är det bara där vart jag ska sy vändsömmen?

Ursäkta alla mina frågor, men det känns som om jag måste få allt precis rätt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?