Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Groover
Jag försöker och försöker och försöker att få till ett bra ryggknyt med Olle, med det går ju bara inte. Han "åker omkring" på ryggen innan jag fått till det med tyget över ryggen, och det känns ostadigt och svajigt. Har försökt att lägga honom på sjalen först, och sen lyfta upp honom på ryggen tillsammans med sjalen (sus visade mig på en träff), men det är så tungt (han väger ju över 10,5 kg nu..)

Råd någon???
Användarens profilbild
Av cutypie
Jag gör så att jag halvsätter min lilla tyngis på bara 9,5kg på soffan på sjalen sen drar jag åt sjalen väldigt mycket och tar sen sjaländerna i en hand och stödjar E's rumpa med andra handen och drar upp honom på rygg.
Sen knyter jag en ryggsäck.

För ett tag sen när E inte var så stadig än gick det inte så bra.
Han kan sprattla ganska mycket, men då gäller det att hålla i tyget och inte ge efter. :)

Lycka till!
Användarens profilbild
Av jag71
Om man lutar sig framåt (vilket man gör med ett barn på ryggen :lol: ) så är det väldigt lätt att luta sig för mycket framåt. När jag började på ryggen så lutade jag mig för mycket fram vilket gjorde att skrutt sköt ifrån med armarna och jag blev osäker och lutade mig ännu mer framåt ända till någon talade om för mig att motstå frestelsen och ställa mig mer rakt upp. det funkade untärkt efter lite övning. Från att ha haft en sprattlande liten knuffis på ryggen fick jag en skrutt som snällt lutade sig mot mig och lät mig knyta nästan hur länge som helst.
Användarens profilbild
Av Groover
Tack för svar :-)

Antar att det bara är att öva mer då.. och vänta på att han blir mer stadig. Ska prova att stå rakare också, även om det känns läskigt. Men det är väl där det största felet ligger, att jag är osäker.
Av Jenny
Våra är ju rätt lika i ålder och Thea är en liten virvel på ryggen just nu, har inte orkat böka med sjal som inte blir bra på hela helgen utan nu blir det MT eller Ergo här. Så ha tålamod, just nu kanske det är en bökig ålder attbörja med också! Testa MTn kanske? Först vi hade väl du en en snyggcamo där hemma?
Användarens profilbild
Av Groover
Tisse skrev:Våra är ju rätt lika i ålder och Thea är en liten virvel på ryggen just nu, har inte orkat böka med sjal som inte blir bra på hela helgen utan nu blir det MT eller Ergo här. Så ha tålamod, just nu kanske det är en bökig ålder attbörja med också! Testa MTn kanske? Först vi hade väl du en en snyggcamo där hemma?
Jo, det går faktiskt bättre med MT:n.
Användarens profilbild
Av aspen
sätt på mt´n och träna sjalknyt när han sitter fast så du blir säker på momenten utan att han rasar i golvet
Användarens profilbild
Av Groover
annelie skrev:sätt på mt´n och träna sjalknyt när han sitter fast så du blir säker på momenten utan att han rasar i golvet
Det var ju en jättebra idé :tumsup:
Användarens profilbild
Av LillaG
jag71 skrev:Om man lutar sig framåt (vilket man gör med ett barn på ryggen :lol: ) så är det väldigt lätt att luta sig för mycket framåt. När jag började på ryggen så lutade jag mig för mycket fram vilket gjorde att skrutt sköt ifrån med armarna och jag blev osäker och lutade mig ännu mer framåt ända till någon talade om för mig att motstå frestelsen och ställa mig mer rakt upp. det funkade untärkt efter lite övning. Från att ha haft en sprattlande liten knuffis på ryggen fick jag en skrutt som snällt lutade sig mot mig och lät mig knyta nästan hur länge som helst.
Hur mycket rakare? Om du kollar på dig själv i en spegel... vilken vinkel har du då??
Av Jenny
Angående hur rakt så försöker jag nog stå i minst nittio grader ungefär, men då parerar jag med min gigantiska svank :lol:
Användarens profilbild
Av LillaG
Tisse skrev:Angående hur rakt så försöker jag nog stå i minst nittio grader ungefär, men då parerar jag med min gigantiska svank :lol:
Men det blir ju inte rakt alls?? :hmm:

Eller tänker jag fel?
Av Jenny
Nä men jag :lol: 45 grader då!
Användarens profilbild
Av jag71
LillaG skrev:
jag71 skrev:Om man lutar sig framåt (vilket man gör med ett barn på ryggen :lol: ) så är det väldigt lätt att luta sig för mycket framåt. När jag började på ryggen så lutade jag mig för mycket fram vilket gjorde att skrutt sköt ifrån med armarna och jag blev osäker och lutade mig ännu mer framåt ända till någon talade om för mig att motstå frestelsen och ställa mig mer rakt upp. det funkade untärkt efter lite övning. Från att ha haft en sprattlande liten knuffis på ryggen fick jag en skrutt som snällt lutade sig mot mig och lät mig knyta nästan hur länge som helst.
Hur mycket rakare? Om du kollar på dig själv i en spegel... vilken vinkel har du då??
Max 45 grader, så lite böjd som möjligt. Med skrutt idag så kan jag stå helt rak men det är för han dels kniper å¨t med benen och dels vet hur han ska hålla i sig med armarna . Med små snuttorna så blir det inte lika rakt men jag föröker även då att stå så rakt som möjligt.
Så rakt att den på ryggen inte kasar ner men du som står upp nästan ska vara lite osäker på om det inte kan hända i alla fall typ... :lol: mycket hjälp va? :lol:
Användarens profilbild
Av LillaG
Vi testade lite här i morse....
Som tur är älskar lilleman att bli upplyft på ryggen - men han blir så exalterad att han sprattlar så med benen :lol:

Ska dock spana i spegeln nästa gång hur mycket börjd jag är...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?