Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Johanna W
Testade ryggknyt med sjal för första gången idag (ryggsäck) men tyckte att det blev ett grymt obekvämt tryck över ovansidan på brösten, klar mjölkstockningsvarning! :shock: Gör jag något fel eller blir det så på vissa människor? I Ergon går det bra att bära på ryggen, men nu blev jag orolig att jag inte ska kunna använda något annat än den för ryggbärande, alla knytningarna + mei tai på ryggen ser ju ut att ge den där obekväma åtsnörpningen äver brösten eftersom det ska ligga ett kryss där.
Användarens profilbild
Av jag71
Joxa skrev:obekväma åtsnörpningen äver brösten eftersom det ska ligga ett kryss där.
jag har inte alltid ett kryss över brösten. Jag bär i ryggsäck. Då drar jag ju sjalen över axlarna ner under armarna och så ett kryss i bak sen fram och så knyter jag i midjan (eller det som borde vara midja). Visst kan jag göra ett annat avslut men det måste jag ju inte.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har inte heller kryss över bröstet. Inte med sjal och inte med meitai. Med meitaien knyter jag precis som jag71 beskrev för sjalen, och ibland knyter jag ryggsäck med sjalen genom att ha en knut på bröstet, och då hamnar knuten ovanför tuttarna (i alla fall för mig), och likadant blir det om jag väljer att avsluta ryggsäcken tibetanskt.
Användarens profilbild
Av Johanna W
Aha! Jag tittade på instruktionerna här på Sjalbarn och där är det ju ett kryss ovanför brösten med ryggsäcken. Men då ska jag testa den enklare varianten ni nämner. Det finns ingen bild av den någonstans?
Användarens profilbild
Av Johanna W
Aha! Jag tittade på instruktionerna här på Sjalbarn och där är det ju ett kryss ovanför brösten med ryggsäcken. Men då ska jag testa den enklare varianten ni nämner. Det finns ingen bild av den någonstans?
Användarens profilbild
Av jag71
tror inte jag har någon bild men jag vet att någon av sjalförsäljarna :arrow: där på sidan har en bra bild. ska kolla om jag hittar rätt.
Användarens profilbild
Av jag71
Det var på babyboden under knytningar (eller nåt liknande)
Användarens profilbild
Av Johanna W
Jag hittade den, tack för hjälpen! Ska testa den varianten i stället.
Av Pétronille
Ja jag bär ju nästan bara på ryggen, med omslutet kryss, ändarna går alltså i kors över brösten, det är jätteskönt och klämmer inte åt någonstans. Knut över brösten fick jag oxå ont av...
Användarens profilbild
Av Johanna W
Jaså minsann! Den avfärdade jag efter bara anblicken på knytbeskrivningen. Blir det inte så att kryssets "överdel" ligger an mot ovansidan på brösten? Eller hur placerar man det annars?
Av Pétronille
Ja hur ska man beskriva det? Sjalen går ju över axeln och ner över bröstet, i kors över magen ut på sidan. Det blir lite som en BH över bysten kan man säga. Har man inte så mycket kläder under så kan det faktiskt se ut lite så! Men det finns inget som stramar åt där brösten är, det enda jag vet att vissa klagar på är att krysset stramar åt vid halsen, men det tycker jag är ganska lätt att justera. Det borde finnas någon bra bild någonstans, men jag kan inte hitta nån för tillfället.
Användarens profilbild
Av diddeldi
det viktigaste är att breda ut tyget ordentligt så att det inte korvar sig någonstans, och så ha överblivande tyg under brösten. då tycker jag att det blir bekvämt, knut ovanför tycker jag däremot är jätteobekvämt. bild på hur jag menar (här har jag knutit omslutet):

Bild
Användarens profilbild
Av Johanna W
Aha, nu har jag fått nytt hopp om ryggknytningar! :D Ska testa med mannens hjälp så fort som möjligt (jag vågar inte prova ensam ännu). Tack för svaren och bilden!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?