Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 3-barns mor
En av fördelarna med sjalar och selar här är ju att de ska avlasta bättre än ex babybjörn både för bärare och barn. Jag har förstått att en väldigt viktig del i det hela då är att barnet har tyg ända ut till knävecket. Men på många MT som jag ser på bilder så är det inte så.

Är det inte så noga med MT vad gäller knävecken?
Eller har de på bilderna för små MT?
Eller är andra sjalar bättre i den bemärkelsen?

Är ju sugen på MT men blev så konfunderad när jag upptäckte detta på så många bilder.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det viktigaste är ju att benen inte ska hänga rakt ner som de gör i tex en babybjörn!
I en MT sitter man precis likadant som i en Ergo eller Patapum, dvs med benen rakt ut från rumpan sett. Det blir ju kanske inte riktigt samma grodposition som man kan få till i en sjal, men ändå ergonomiskt.
Ofta är det ju större barn som inte har tyg ända ut till knävecken, på mindre blir det ju det.

Ja hoppas du förstod vad jag menade :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
ska inte ge mig på nån mer avancerad bewskrivining än kajsas, för just så är det... ju mindre barn ju viktigare med grodpossitionen, och ju mindre barn ju mer groda blir det i en MT
Användarens profilbild
Av solanna
Jag känner inte igen mig i det du skriver att många bilder på MT:ar visar på dålig grodposition. Vår egen MT går utan problem ut till knävecken på Dante och är till och med lite för bred. Men det är ju för att han ska ha lite att växa i. Men du kanske har exempel på bilder med smala MTs?
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Jag kommer inte ihåg var jag sett bilderna, har tittat runt så mycket. Men alldeles nyss såg jag ett exempel å¨vad jag menar med att tyget inte går ut i knävecken ordentligt. Det är säkert inte fel, jag bara frågar eftersom jag funderar på att sy en egen.

Titta under "Görddet själv" "Hemsydd Mei Tai i helgen"
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?