Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej
Ny på den här sidan och funderar på att skaffa sjal (har lite ryggproblem), men är fundersam på en sak. Hur får man liksom barnet att vara stilla/hålla det på plats medan man knyter. Exempelvis en sprallig 10 mån 10 kg klump? Jag kan bara inte se mig lyckas med en ryggknytning (ser avancerat ut för en oinvigd). Övar man med katten på ryggen?
Kan någon vänlig själ förklara hur det går till? :shock:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag började öva över sängen! Tänkte att om han nu ramlar så ramlar han mjukt - och idag svingare jag upp honom vart som helst (till sambons stora skräck - han tycker det ser så farligt ut :lol: ) När jag började med abc-selen på rygg, låg jag på knä på golvet och fipplade så det blev rätt. Inte svårt det heller. Allt är en vanesak och att lära sig göra rätt.
Sen är det ju läättare att öva med ett barn som är mätt nöjd och glad. Min skrutt gråter och sprattlar alltid i två minuter innan han somnar så för min del är det inget smart att öva när skrutt är trött.

Så öva, öva och öva så är det urenkelt om ett litet tag!
Användarens profilbild
Av jag71
Det glömde jag! :oops: Skrutt blir väldigt still när han väl kommit upp på ryggen, han sitter jättesnällt och väntar tills jag knytit färdigt. Jag står lite framåtlutad men inte så mycket, har en känsla av att han rör sig mer om jag står för framåtlutad.
Användarens profilbild
Av Kusmi
De första gångerna kan det vara meckigt, men barnet och du vänjer dig vid det. De första gångerna är det bra om ni är två. Soffan är också bra att ha... fast där har Isak dock inte suttit still mer än 3 sekunder max. Vi kör mest på mage fortfarande och han väger strax över 10 kg.
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag bär mest på mage (joar är 10.5 mån å ung lika tung) men böerjar öva på rygg, det blir lättare och lättare för varje hgång, både med knytningen och stillasittandet.
ett av mina problem är att joar när han är mätt och glad å nöjd inte vill vara stilla, när jag väl får upp honom på ryggen, så det är en avägning....!
för mig funkade det inte riktigt att köra med sängen so försäkring för efter första gången joar dratta ner i den gjorde han allt för att göra det igen! det var ju superkul!!!!!!! :x
men, som sagt öva öva öva, det tar sig så småning om!
var gärna två så du kan få in knytekninken så du sen kan fokusera på ditt barn. Framför spegeln funkar rätt bra för oss, då har han nått att titta på medans ja knyter, och gärna en leksak...sen är det ingen nakdelö att vara lite överrörlig i axlarna när man ska rätta till allt sen.... :wink: lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?