Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smurfis
Gao skrev: Nu slog mig tanken att ha denna volomiösa kvinna med käpp och tandproteser innanför min sjal. Det skulle aldrig gå. Det hade hon faktiskt rätt i. Men jag hann inte säga något innan hon fortsatte.
:rofl:

Nej, fy fasiken vilken surkärring! :evil: Säkert avundsjuk för att hon inte fick ha samma närhet med sina eventuella barn... :roll:
Användarens profilbild
Av smurfis
Veronikak skrev:
Sannasmamma skrev:När min morfar var bebis (han är 87) så fick han ligga ensam i sin säng i sitt rum med stängd dörr. Han behövde lugn och ro så att hjärnan kunde växa.
När min moster fick sitt första barn i mitten av 1980-talet så förfasade sig barnmorskorna över en mamma på bb som hade sitt barn i famnen och inte lät det ligga i baljan så mycket. Stackars barnet blev ju stressat, det behövde lugn och ro. Så man behöver inte gå så långt tillbaka i tiden för att hitta idéerna om att bäbisar _behöver_ vara ensamma för sin normala utveckling och för att må bra.

Ja...vad säger man.... :roll: :shock:
Av surftrollet
Surtant! Vet inte vad mer jag ska säga, så många andra har redan sagt en massa bra saker. :)
Av Signatur
Jag hade inte kunnat behärska mig om jag var du. Jag är mäkta imponerad av dig!
Användarens profilbild
Av Ester
Åh vilken surtant...

svaret på hennes ohyfsade snack:
-" Jaså - då måste ju hela asien/afrika/sydamerika har nack och ryggproblem."
eller:
"Det var det mest otrevliga jag hört nån säga på länge - du kan inte ha blivit buren mycket som barn!"
Användarens profilbild
Av Helena
Hon kanske bara ville ha något att klaga på och du råkade bli hennes offer.
Jag har som tur var bara råkat ut för snälla gamla tanter.
Av Gao
X
Senast redigerad av Gao den fre sep 26, 2014 09:55, redigerad totalt 1 gånger.
Av Aelia
Vilken människa, äldre människor tro sig veta allt utan att göra det, bläää på de :twisted:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag kan tillägga att en god vän till mig (som är utbildad läkare och biolog och dessutom burit sitt barn i bärsjal) känner en kvinna som arbetat som barnmorska i något afrikanskt land. Hon hade sagt att WHO har tittat just på det här med barn som sitter i sjal, för att se om deras nackar tar skada av att huvudet hänger när de sitter i sjalen.

I afrika brukar man ju bära barnen väldigt tidigt på ryggen, och det blir ju ofta så när barnen somnar att huvudet hänger bak och nacken böjs. Men man hade inte kunnat spåra några som helst problem med det. Min teori är att små barn kan ju böja nacken mycket mer än vad vi vuxna kan, för att de ska kunna födas ut ur mammans kropp. Så de kanske helt enkelt naturligt är med böjliga i nacken.

Det där bör man antagligen kunna få mer fakta om av WHO http://www.who.int/en/ men just nu orkar jag inte forska i det. Längre fram när jag får lite mer tid ska jag gräva vidare, för det vore trevligt att kunna få en vetenskaplig referens för detta.
Användarens profilbild
Av solanna
Usch, vilken trist tant! Förstår att du tog illa vid dig, även om man vet att de har fel och att man bara borde låta det rinna av en.

Jag har förresten precis lärt mig av tinaw att ordet barn kommer från det keltiska ordet bairn som betyder ungefär "den som blir buren" så det är klart att barn ska bäras! Men det vet ju alla vi som hänger här på SB redan så det behöver kanske inte upprepas... ;-)
Användarens profilbild
Av Blixa
solanna skrev:Jag har förresten precis lärt mig av tinaw att ordet barn kommer från det keltiska ordet bairn som betyder ungefär "den som blir buren" så det är klart att barn ska bäras! Men det vet ju alla vi som hänger här på SB redan så det behöver kanske inte upprepas... ;-)
Sjalbarn lär mig allt jag vill veta :vågen: (jag är lite kelt-mupp och blir alltid extra glad av fakta som dessa)
Användarens profilbild
Av tinaw
Ingrid skrev:Jag kan tillägga att en god vän till mig (som är utbildad läkare och biolog och dessutom burit sitt barn i bärsjal) känner en kvinna som arbetat som barnmorska i något afrikanskt land. Hon hade sagt att WHO har tittat just på det här med barn som sitter i sjal, för att se om deras nackar tar skada av att huvudet hänger när de sitter i sjalen.

I afrika brukar man ju bära barnen väldigt tidigt på ryggen, och det blir ju ofta så när barnen somnar att huvudet hänger bak och nacken böjs. Men man hade inte kunnat spåra några som helst problem med det. Min teori är att små barn kan ju böja nacken mycket mer än vad vi vuxna kan, för att de ska kunna födas ut ur mammans kropp. Så de kanske helt enkelt naturligt är med böjliga i nacken.

Det där bör man antagligen kunna få mer fakta om av WHO http://www.who.int/en/ men just nu orkar jag inte forska i det. Längre fram när jag får lite mer tid ska jag gräva vidare, för det vore trevligt att kunna få en vetenskaplig referens för detta.
Den där studien har jag läst. Eller ett utdrag av den. Väldigt intressant, om jag hittar den igen ska jag försöka komma ihåg att lägga upp en länk.
Användarens profilbild
Av The_Fairy
Gao skrev:Nu slog mig tanken att ha denna volomiösa kvinna med käpp och tandproteser innanför min sjal.
:rofl: :rofl:
Sorry, kunde inte låta bli!

Tråkigt med surmuppar, som tror att de har rätt att lägga sig i hur man fraktar sitt barn... Om man nu inte håller barnet i stortån och släpar det efter sig så känns det ju väldigt obefogat...
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Det människor inte förstår blir de ofta rädda för. Och anfall sägs ju vara bästa försvar..... :?
Av ninen
tinaw skrev:
Ingrid skrev:Jag kan tillägga att en god vän till mig (som är utbildad läkare och biolog och dessutom burit sitt barn i bärsjal) känner en kvinna som arbetat som barnmorska i något afrikanskt land. Hon hade sagt att WHO har tittat just på det här med barn som sitter i sjal, för att se om deras nackar tar skada av att huvudet hänger när de sitter i sjalen.

Den där studien har jag läst. Eller ett utdrag av den. Väldigt intressant, om jag hittar den igen ska jag försöka komma ihåg att lägga upp en länk.
Ja gör det snälla, vill gärna läsa :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?