Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Gao
X
Senast redigerad av Gao den fre sep 26, 2014 09:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av annemi
Gao skrev: Nu slog mig tanken att ha denna volomiösa kvinna med käpp och tandproteser innanför min sjal. Det skulle aldrig gå. Det hade hon faktiskt rätt i. Men jag hann inte säga något innan hon fortsatte.
:rofl:

Hon var kanske bara avundsjuk....Har klarat mig från dylika kommentarer som tur e :D
Användarens profilbild
Av Veronikak
Gao skrev:Vad säger ni? Misshandlar vi våra barn när vi har dom i sjal? Ge mig styrka!
Klart vi inte gör, barn är gjorda för att bäras i sjal. Det har vi gjort sedan vi blev människor och i alla generationer sedan dess - utom ett litet uppehåll som omfattar oss och den här tanten. En del äldre klarar av att omvärdera den kultur de har levt hela sitt långa liv med, men många gör det inte utan tar alla ändringar som ett personangrepp. Den här tanten var nog en av dem. Hon hade (troligen) inte blivit buren i sjal, hon hade troligen inte burit någon i sjal, om hon hade barnbarn hade de troligen inte heller blivit burna i sjal. Det måste vara fel och skadligt då, annars har hon ju haft fel hela livet och förmenat sina barn något!

Nu tror jag iofs inte att barn MÅSTE bli burna i just sjal för att må bra, men jag tror att de mår bättre av att bli burna relativt mycket och det är ju så mycket lättare med bärhjälpmedel. Famnen ratas ofta när det finns så bra och helt accepterade vagnar.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag vet att det är lättare sagt än gjort men strunta i tanten. Det är trist när man får sånna kommentarer men så länge man vet själv att det är bra spelar det väldigt liten roll. Min fösta tant på bvc sa att man ska lyssna på alla goda råd och sen gå hem och göra det som känns bäst för en själv! Det är ett mycket bra råd tycker jag.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Veronikak skrev:
Gao skrev:Vad säger ni? Misshandlar vi våra barn när vi har dom i sjal? Ge mig styrka!
Klart vi inte gör, barn är gjorda för att bäras i sjal. Det har vi gjort sedan vi blev människor och i alla generationer sedan dess - utom ett litet uppehåll som omfattar oss och den här tanten. En del äldre klarar av att omvärdera den kultur de har levt hela sitt långa liv med, men många gör det inte utan tar alla ändringar som ett personangrepp. Den här tanten var nog en av dem. Hon hade (troligen) inte blivit buren i sjal, hon hade troligen inte burit någon i sjal, om hon hade barnbarn hade de troligen inte heller blivit burna i sjal. Det måste vara fel och skadligt då, annars har hon ju haft fel hela livet och förmenat sina barn något!

Nu tror jag iofs inte att barn MÅSTE bli burna i just sjal för att må bra, men jag tror att de mår bättre av att bli burna relativt mycket och det är ju så mycket lättare med bärhjälpmedel. Famnen ratas ofta när det finns så bra och helt accepterade vagnar.

Så sant, och så bra formulerat! Har inte mycket att tillägga :wink:

Skickar en kram till dig dock. Det är aldrig roligt att råka ut för dylika påhopp :(
Användarens profilbild
Av milimani
Barn är gjorda för att bäras, de har ju alltid i alla tider blivit burna. Vagn blev ju inte populärt förrän på 1800-talet! Vagn är ett påhitt (fast ibland rätt bra att ha, att lägga matkassar i tex...)
Användarens profilbild
Av milimani
Tväråna skrev:Usch, vilken soglig och patetisk människa. Alldeles oavsett om hon är övertygad om att hon har rätt så skäller man inte ut folk och sticker iväg utan att låta dem svara sen.

Dessutom har hon fel rent ergonomiskt. Det är sämre för barns ryggar att ligga utsträckta i en vagn, när de är riktigt små alltså, än att rätas ut i egen takt i en sjal. I sjalen stärker de hela tiden sina rygg- och magmuskler.
Även om jag läst om detta (ska försöka hitta källorna vid tillfälle) så skulle jag aldrig drömma om att skälla på barnvagnsföräldrar för att de inte fraktar sina barn på ett optimalt sätt, precis som jag inte skulle skälla på föräldrar som bär i Baby Björn. De gör sitt bästa, och farligt kan det ju inte vara eftersom vi inte har en massa barn med ryggproblem i Sverige (även om vi har fler än i länder där alla bär barnen i sjal :roll: )
:iagree:
Användarens profilbild
Av Blixa
Vilken trist människa. Och att slinka iväg innan du hunnit svara på en så kraftig anklagelse är väl dessutom fruktansvärt ohyfsat.
:x

Det är inte skadligt att bära sitt barn i sjal, tvärtom!
Användarens profilbild
Av jullan
:shock: Herregud... Vissa är ju bara för mycket...
Användarens profilbild
Av Veronikak
Gao skrev:- Det gör mig ont att se hur du bahandlar ditt barn.
Visst var det ohyfsat, men troligen var det just så det var. Att det gjorde ont i henne när hon såg hur ditt barn åkte sjal. Och så blev hon sur på dig för att du "gjorde henne illa", fast det inte var du som gjorde det utan hennes egen kultur, som INTE hade "låtit" henne ha en sådan närhet. Så tror jag. Men man ska inte bete sig illa även om det gör ont...
Användarens profilbild
Av Isanna
Usch vilken tråkig kommentar! Tror även jag att det har med okunskap och ovana att göra. Det är ovanligt och det är inget hon själv har upplevt och därför drar hon sin egen slutsats om att det måste vara något dåligt.

Jag ska nog läsa på lite så jag har några riktigt bra argument om det skulle hända här nångång.
Användarens profilbild
Av Droppen
Jobbig tant! :roll: :x
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
ja gamla tanter kan vara livsfarliga =)
nä men allvarligt, en vuxen människa skulle inte klara av att ligga ihopknycklad i vatten i 42veckor heller. men för ett barn är det en nödvändighet, så ett barn o en gammal tant är knappast jämförbara..
klart vi inte skadar våra barn!
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
När min morfar var bebis (han är 87) så fick han ligga ensam i sin säng i sitt rum med stängd dörr. Han behövde lugn och ro så att hjärnan kunde växa.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Sannasmamma skrev:När min morfar var bebis (han är 87) så fick han ligga ensam i sin säng i sitt rum med stängd dörr. Han behövde lugn och ro så att hjärnan kunde växa.
När min moster fick sitt första barn i mitten av 1980-talet så förfasade sig barnmorskorna över en mamma på bb som hade sitt barn i famnen och inte lät det ligga i baljan så mycket. Stackars barnet blev ju stressat, det behövde lugn och ro. Så man behöver inte gå så långt tillbaka i tiden för att hitta idéerna om att bäbisar _behöver_ vara ensamma för sin normala utveckling och för att må bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?