kajsa kavat skrev:När det gäller bebina stjärntecken har jag bara kännt på en sådan, men det var den absolut mjukaste vävda sjal jag någonsin kännt! Men tyvärr gör det nog också att den inte är riktigt lika bra avlastningsmässigt
Kan vara ett jättebra alternativ som övergång från trikå till vävd, men i längden skulle jag nog välja något annat 
Jag har haft bl a en bebina stjärntecken och jag håller med Kajsa...
Den är så len och mjuk så man helst vill sova på den varje natt. Men den blir lite för stum så att säga. De vävda är ju inte elastiska men det finns ett visst "gung" i dem. Men stjärntecknet har inte alls detta "gung" (eftersom det inte är diagonalvävd? rätta mig om jag har fel!

)
Min ellips, jag en gång ägde, var nog ganska tunn...men ganska sträv tycker jag och själva mönstret "stack upp" för mycket tyckte jag.
Vad frågade du mer efter...jo, hoppisar:
Ja, jag har haft ett gäng och man kunde aldrig vara säker på nåt med dem tycker jag.

Jag hade en costa rica som var underbar, mjuk och trevlig men tjockare än didy och easy var den absolut. Jag hade en kairo som iofs var tunn, så tunn att man nästan såg igenom den, men sträv, väldigt sträv.
Om jag får svara på frågan du ställde sist till kajsa... Så i längden skulle jag prova ut en easy och en didy. En didy indio eller en Stork Leo kanske. Jag hade en stork Leo, den var trevlig, lite tjockare än de didysar jag känt på/haft men tunnare än andra storkar jag haft. Men en easy är det svårt att vara utan, man måste iaf prova tycker jag. Men easy är tunn och oerhört mjuk men den har lite mer "gung" än de andra.