Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Alltså, jag blir galen på de här lapparna! De är superfina men jag tycker de är skitsvåra att sy fast. De bara glider och blir sneda :hopmad: Har jag missat något? Hur gör ni andra med minanamnbandslappar för att få det snyggt och rakt? Eller är det bara jag som är kass??? :hide:
Användarens profilbild
Av Isanna
Du är iallafall bättre än jag, jag har ett gäng men har inte sytt fast en enda nånstans än! :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har vanliga vävda namnband därifrån och jag tycker att de fungerar finfint.

Ett par knappnålar och sedan syr jag fast bandet med symaskinen.
Användarens profilbild
Av 4ungar
jag inväntar mina band, jag hoppas de inte är så svåra att få till :?
Av Siri
Jag säter fast mina med textillim, funkar också! :)
Av Siri
"sätter" gör jag ju förstås,,,
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Siri skrev:Jag säter fast mina med textillim, funkar också! :)
Ah, det var ju en idé! Man skulle kanske kunna limma lite först och sen sy så blir det rakt och fint.

Jag har testat att nåla, men det blir lätt knöligt tycker jag.
Användarens profilbild
Av Linnea
jag fick precis Lovas, jag tog tryckta men det var mycket större än de vävda :x typ dubbelt så breda, var ska de få plats på plagget liksom :?

jag ska nog klippa bort efternamnet som ändå inte behövs och sedan beställa vävda till nästa omgång kläder
Användarens profilbild
Av Panakeia
texillim var ju en variant, åzzå sy efteråt kanske?
jag har samma problem som TS, jag kan sätta dit mina både två och tre gånger innan jag e ´nöjd, särskillt i itråkåtyg....
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Panakeia skrev:texillim var ju en variant, åzzå sy efteråt kanske?
jag har samma problem som TS, jag kan sätta dit mina både två och tre gånger innan jag e ´nöjd, särskillt i itråkåtyg....
Jag tycker också att det är svårast i trikå. En annan idé är ju att tråckla fast kortsidorna för hand och sen sy.
Av Siri
Jag limmar faktiskt bara, jag har ett superduper lim från Gutermann som funkar bra. Jag har det till att limma väskor med metallbyglar som jag syr, alltså limmar tyget på bygeln. Det håller i tvätt men jag vet inte om alla textillim är så hållbara, och hur det håller i tvätt om man limmar tygbandet på kläder som man tvättar ofta. :blahblah:
Av Enid
Jag fick mina för någon vecka sen och har bara sytt i dom i sömmar tidigare men idag försökte jag att sy dom plagg med kantstickning runt om och de var faktiskt mycket lättare att få dit snyggt än mina tidigare lappar.

Det var lättare att få snyggt när jag lät bli att nåla utan bara la lappen där jag ville ha den, sydde ena långsidan först. Med målar bara knölade det sig och drog sig och blev snett.

Tycker de har för korta "snibbar" i kortändorna dock, syr man in lappen i en overlocksöm eller fåll (vilket är det jag oftast gör) så försvinner första och sista bokstaven ganska ofta :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?