Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammut
Nån som sett den ganska nya boken som heter "Baby cool"? Den ska innehålla symönster, och hur man syr nya kläder av gamla. Vilken storlek sträcker den sig till? Är det bara av gammalt man kan använda mönstren eller kan man sy även av nytt tyg?
Användarens profilbild
Av ZaZi
Japp, den har jag bläddrat i!

Det är kläder för barn mellan 0 - 1. Jag använde inget av mönstren som var med. (min lilla är nämligen strl 92)

Inspirerande bok tyckte jag, men inget man behöver köpa :wink: För mig räckte det att bläddra lite och sno lite idéer...

Kan du inte låna den på biblioteket? Det gjorde jag.

Klart man kan sy "nytt" av de flesta mönstren - men en del saker "kräver" att man slaktar en gammal skjorta eller tröja :lol: .
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
En kanon inspiratons-bok tycker jag + mönster som är enkla att förstå o variera själv (byxor, ett par klänningar, solhatt, mössa osv )

(har den hemma nu, lånad från bibblan... :wink: )
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har inte testat mönstren än, men känner att den är bra att ha hemma som idébok om inte annat. Om man vill ha större mönster än strl 74/80 som är det största är det ju rätt lätt attt förstora också, man gör "som vanligt" att man ritar upp mönstret och klipper det mitt itu två gånger så man får fyra delar och sen drar man ut det lika mycket åt alla håll och ritar av igen.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
...ang. mönstren så upplever jag dem som rätt generösa, eller tja inte små i storlekarna iaf! :D
Användarens profilbild
Av zandrama
CrazyMagpie skrev:...ang. mönstren så upplever jag dem som rätt generösa, eller tja inte små i storlekarna iaf! :D
Vad bra! Då kanske jag vågar chansa på att 74/80 inte är för litet då. 8)
Användarens profilbild
Av Mammut
Åkej! Bara att köa på bibblan alltså. Var där en sväng idag men den fanns inte. Däremot lånade jag "Sy till småbarnen" av Anita Gunnars. Är sugen på att sätta tänderna i den...eller saxen i tyget, snarare! :wink:
Användarens profilbild
Av Pyron
Jag köpte den och jag är kanonnöjd. Mönsterna tycker jag är stora. men kanon.
har gjort t-shirtklänningen flera gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?