Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Det finns ju mängder med olika ryggknytningar och nu är jag nyfiken vilken/vilka ni föredrar och varför just denna. Om ni har så gärna en bild på den. En bonusfråga, hur föredrar du att få upp barnet på ryggen när du ska knyta.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Jag kör stenhårt omslutet, av den enkla anledningen att det är den enda jag försökt mig på. :oops: :) Ryggsäck tycker jag verkar svårt och lite farligt... :hide:

Och jag svingar henne upp över högeraxeln, vilket gör att ögonen nästan poppar ur på ÖF-mammorna... :D
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag föredrar omslutet av den enkla anledning att jag tycker att det är skönast. :lol: Fast när det ska gå snabbt och bara bäras en snabbis så går ryggsäck bra det med.

Omslutet:
Bild

Ryggsäck:
Bild
Användarens profilbild
Av Isanna
Glömde svara på hur jag tar upp henne på ryggen ju, jag svingar upp henne och hon tycker att det är så kul!
Användarens profilbild
Av annemi
Jag svingar :tutte: upp.
Ryggsäck blir det mest men det är bara för att den är lättast tycker jag. Omslutet skulle jag vilja göra mer men får inte till det alla gånger :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Roligt att se era svar. SJälv har jag testat ett antal olika varianter under helgen. Min favorit än så länge är hellas omslutet ryggknytning med tibetan avslutning. Den avlastade bra, kändes säker då den ju är omslutet och pluset var att den var enkel att få av. När man väl öppnat tibetanen så tog jag av mig den som en ryggsäck, den gick för mig snabbare att få av än med den vanliga omslutet.

Att få upp barnet så tyckte jag att det än så länge den variant man korsar sina armar och tar tag under barnets armar och lyfter bak barnet på ryggen var enklast. Dessutom är det enklare att öva med en femårig (jaja snart femårig om 2 dagar) än med en 8-månaders som inte kan stå stadigt själv.

Jag är dock villig att testa olika ryggvarianter för att se vad som passar mig bäst. Nackdelen med rygg är dock att det är svårare att själv ta på sig poncho och att sätta på mössa på ett barn bakom ryggen var inte heller så lätt. Men skam den som ger sig, en dag kommer jag nog känna mig hemma med ryggknyt också.

För er som är intreserad av hur jag menar med vilken jag gillade så här är bildserien jag följde. http://hem.passagen.se/sjalhella/serie.html

Tack Hella om du läser här, jag gillar din beskrivning och det var en för mig skön knytning.
Användarens profilbild
Av jag71
Ryggsäck blir det nästan jämt. När det är korta sträckor så blir det ryggsäck med sjalen ihop korvad/knygglad mest bara för att det går så fort att fixa till. Svingar nästan alltid upp skrutt men han börjar bli lite tung så vi kanske får ändra oss snart. Dem gånger jag inte svingar honom upp är när han sitter i bilbarnstolen och ska upp på ryggen. Då lägger vi sjalen under hans armaroch sen klättrar han upp på min rygg men då har vi en stor bil (en starex) så jag är stående och han kommer i lagom höjd direkt.
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag kör oftast ryggsäck, för att den går snabbast att få till, fast ibland hoppar hon ur sjalen så då måste jag knyta omslutet för att hon ska sitta kvar. Somnar hon brukar jag knyta om till omslutet. Jag svingar upp jag också, när jag bar Alma satte jag henne på sjalen och samlade ihop allt till en "säck" som jag lyfte över axeln, men svingandet är ju mycket smidigar. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?