Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
som fångar min drömtös... Passar på sängar som har stolpar eller liknande som går att knyta fast fångaren i. Den går från huvudgavel till fotgavelgavel och från sidan av sängen och in under bäddmadrassen och gör så att tösen inte ska falla ur sängen... Hoppas jag i vart fall :wink:

Drömfångaren lite på avstånd. Drömtösen visar... (förlåt den obäddade sängen med amningshandduken).
Bild

Väldigt lätt att göra. Ta ett lakan och vik det på mitten, dvs gör det hälften så brett. Sy en kanal utmed vikningen och trä igeom ett snöre, ca 4 meter långt, som du knyter ihop ändarna på (så att det är något kortare än 2 m). Sy fast knyttrådar i vardera ände på kanalen och de andra dubbla hörnen. Ta ytterligare två knyttrådar och trä igeom snöret som löper genom kanalen (så att du kan spänna detta snöre) och knyt fast allt i sängen...

Material:
1 st Lakan
1st snöre, ihopknutet i ändarna ca 4 m
6 knytsnören i lämplig längd

Hoppas du har förstått!

Drömfångaren från andra hållet
Bild

Suddig närbild på hörnet sett från madrassen
Bild

Röran med knutar
Bild

Fastsättningen under bäddmadrassen
Bild
Användarens profilbild
Av Ester
jättefin men den där skulle Majken kasta sig över på en sekund även i sömnen...
Användarens profilbild
Av norkmedoo
åh, smart! :D
... ja, om man har några stolpar att knyta i då :wink:
Användarens profilbild
Av Stark
Elin skrev:jättefin men den där skulle Majken kasta sig över på en sekund även i sömnen...
Du får skaffa en säng med väldigt höga stolpar - och lycka till med att kliva ner i den sen :lol:
Användarens profilbild
Av Summer
Vad smart!
Av Aelia
Smart till små bebisar
Användarens profilbild
Av jag71
Drömfångare tänkte jag på en såndär indian sak gjor av naturmaterial som fångar mardrömmarna och håller kvar dem så solen tar kål på dem samt leder dem goda drömmarna rätt (eller hur det nu var). Men smart var det ju!
Användarens profilbild
Av Stark
jag71 skrev:Drömfångare tänkte jag på en såndär indian sak gjor av naturmaterial som fångar mardrömmarna och håller kvar dem så solen tar kål på dem samt leder dem goda drömmarna rätt (eller hur det nu var). Men smart var det ju!
Ja, det är ju egentligen det det är. Men den här fångar ju som sagt min drömtös (hoppas jag). :lol:
Användarens profilbild
Av funshine
fast ska jag lägga mig i så har jag gjort lika dant med långsjalen när vi varit borta. Inte lika snyggt kanske men funkar bra.
Användarens profilbild
Av Ester
Cilia skrev:
Elin skrev:jättefin men den där skulle Majken kasta sig över på en sekund även i sömnen...
Du får skaffa en säng med väldigt höga stolpar - och lycka till med att kliva ner i den sen :lol:
får väl göra som Kajsa Bergkvist :wink:
Användarens profilbild
Av Stark
funshine skrev:fast ska jag lägga mig i så har jag gjort lika dant med långsjalen när vi varit borta. Inte lika snyggt kanske men funkar bra.
Lägg dig i du bara :wink: . Jag har ju bara en långsjal, så det vore ingen hit att göra så här hemma, men ska komma ihåg det till när vi far bort. Tack för det tipset!
Användarens profilbild
Av 4ungar
wow så smart :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?