Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Chessie
Har en Ergo, nyinköpt, och har använt den i ca 3 veckor.

Senaste gångerna har jag fått ont i ryggen av den, ungefär i svanken, är det nån mer som har så eller som kanske har nåt tips om vad vi kan tänkas göra för fel?

Det lilla knäppet som går mellan axelbanden, det är skönast när det sitter rätt lågt ner på ryggen, men jag kan inte få ner den speciellt långt och så hasar det sig liksom uppåt mot nacken när man använder selen.
Det gör rätt ont till slut, och det är bökigt att få ner det.
Är alltid skönare om sambon är med, för då kan han dra ner den remmen längre ned på ryggen, men själv så fixar jag det inte.

Nån som har tips?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Kanske hjälper om du tar på dig selen på ett annat sätt. Alltså du gör såhär:
Dra ut remmarna på axelbanden så att de kommer i längsta möjliga läga(eller nästan i alla fall). Knäpp sedan spännet som ska gå tvärs över ryggen. Sätt på midjebältet, lyft i barnet och "trä" sen axelbanden och remmen över huvudet. Sen kan du dra åt remmarna så att axelbanden blir lagom långa.

Gör man så brukar det vara lättare att få spännet att hamna längre ner :wink:
Användarens profilbild
Av Candela
Eller så kan du ta på dig selen, med axelbanden så långa som möjligt, och stoppa ner barnet uppifrån. Sen dra åt axelbanden.
Användarens profilbild
Av smurfis
silhuett skrev:Eller så kan du ta på dig selen, med axelbanden så långa som möjligt, och stoppa ner barnet uppifrån. Sen dra åt axelbanden.
Så gör jag oxå, funkar finfint! :D :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?