Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
Undrar bara hur breda de olika trikåsjalarna är... Var inne på Minimundus och skulle titta på vinteroverall och råkade titta runt lite :-D Deras trikåsjal kan man ju få i två olika bredder - 50 och 70 cm.

Hur bred är t.ex. Mobyn och Pikku-Ruu?

Kram
Användarens profilbild
Av Anso
Cuddly Wrap är ca 50 cm bred som mest.
Användarens profilbild
Av April
Hur är den då? Avslastar den bra ;-)
Vi ska kanske sy till en bekant, så man vill ju liksom veta den optimala bredden :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Mobyn är också kring 50 cm på bredaste stället.

Pikku run är bredare, har jag för mig att Rebecca sagt.
Användarens profilbild
Av Erik&Idasmamma
är 80cm bred. Jag har visserligen inget annat att jämföra med. Men jag tycker den avlastar bra. :)
Användarens profilbild
Av Anso
April skrev:Hur är den då? Avslastar den bra ;-)
Vi ska kanske sy till en bekant, så man vill ju liksom veta den optimala bredden :-D

Kram
Jag tror att ca 50 cm är bra till en nyfödd och mellanstor bebbe, inte så mycket tyg att svepa in sig och svettas i (hormonvallningarna tjejer - kommer ni ihåg dom som man hade när bebben var hyfsat nyfödd? HUA!)

För Hanna, snart ett år så kanske smokingbältet börjar att bli lite smalt men den är mjuk och skön lätt att knyta med sina avsmalnande ändar.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Anso skrev:
April skrev:Hur är den då? Avslastar den bra ;-)

Kram
Jag tror att ca 50 cm är bra till en nyfödd och mellanstor bebbe, inte så mycket tyg att svepa in sig och svettas i (hormonvallningarna tjejer - kommer ni ihåg dom som man hade när bebben var hyfsat nyfödd? HUA!)

För Hanna, snart ett år så kanske smokingbältet börjar att bli lite smalt men den är mjuk och skön lätt att knyta med sina avsmalnande ändar.
Alltså, om man hur som helst tänker sikta på en vävd sjal senare så borde en smal trikåsjal vara att föredra i början (åsså får man leva med att man inte kan använda den så jääätte länge...) men om man har planen att nöja sig med en enda trikåsjal för hela bärperioden så ska man satsa på en bred? :roll:

(tycker personligen att det låter väldigt lockande med en rätt smal sjal till en spädis, åtminstone alldeles där i början så de inte rikserar att alldeles försvinna i sjalen! :shock: )
Användarens profilbild
Av Anso
CrazyMagpie skrev: Alltså, om man hur som helst tänker sikta på en vävd sjal senare så borde en smal trikåsjal vara att föredra i början (åsså får man leva med att man inte kan använda den så jääätte länge...) men om man har planen att nöja sig med en enda trikåsjal för hela bärperioden så ska man satsa på en bred? :roll:
Kan nog vara så jag menade, tror jag :D :D . Men min 50cm:are GÅR att använda även till Hanna men det blir inte så högt ryggstöd av smokingbältet eller så glipar det lite vid rumpan :wink:

Och visst klarar man sig med bara EN sjal? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Anso skrev:Och visst klarar man sig med bara EN sjal? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jomenvisst! :wink: ( :roll: )
Användarens profilbild
Av Helena
Det som är skönt med en smalare trikåsjal är väl att det inte blir lika mycket tyg över axlarna heller. Men annars tyckte jag det inte störde så värst mycket att sjalen var bred till en nyfödd. Men det är klart att det blir kanske snyggare och mindre korvigt med en smalare sjal.
Användarens profilbild
Av Mia
Fick jag välja bredd så skulle det vara en 60-70 cm ca 1m, mittfram och smalna av långsamt sedan! då räcker bredden att stödja nacke och stoppa in fötter och de blir inte så mycket tyg runt resten av kroppen! Men den kommer ändå att ge bra stöd! Och längd, tor jag på 5m, passar de flesta!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?