Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Skratta mer. Det finns de som säger att skratt förlänger livet. Det är egentligen oviktigt tycker jag, för det allra allra bästa med skratt är ju att det är så roligt. Att man mår så bra under tiden man gör det. Och att man man på en bråkdels sekund, gå från att må ganska dåligt, eller i alla fall lite halvpissigt, till att vara alldeles sprudlande, kvillrande, sprittande GLAD. Allt tack vara ett förlösande, underbart, magknipsframkallande, kindkrampsorsakande SKRATT. Och det är, för mig, sjalbarns allra bästa egenskap. Jag mår bra av att vara här.

Så många gånger har jag gått från en kinkig unge, ett matvägrande monster, ett barn som bara vägrat somna, ett jobb som går åt pipsvängen, och tänkt skriva ett riktigt gnälligt klagomeddelande. Och så kommer jag hit, och så rinner det liksom bara av mig. Det behövs inte längre. Jag mår bättre bara av att se sjalbarns bruna, beiga, vinröda färger. Och så Gurlis rosa, Isannas och Soffis orangea, Kottens blommiga, Fantasiflickas ständigt skiftande, Theas fullkomligt undebara... Helt enkelt alla härliga avatarer (jag gillar er alla alla alla) och alla härliga människor som förgyller mina dagar.

Jag är ibland dålig på att ge respons i känsliga trådar, helt enkelt för att jag just nu inte orkar med dem. Jag vill bara skratta.

Så Gurli-gullet. Sluta inte skratta! För min skull!

Men visst, klart att man ska skilja på äpplen och päron och visa respekt för den som ställer frågor och så vidare. Men det är väl bara vanlig enkel hyfs? Och det tycker jag faktiskt att vi alla visar här för det allra allra mesta.
Av dora
om man ser på just fenomenet trådkapning ur ett annat perspektiv så kan det se ut så här:

vi sitter allesammans och äter runt ett bord. i ett hörn tar någon upp ett samtalsämne och snart är alla inbegripna i samtalet. under kvällens gång ändrar samtalet riktning flera gånger, ibland pratar man bara med sin bordsgranne en stund, men sedan är alla uppslukade av ämnet igen, för att sedan åter splittras i små diskussionsgrupper...

jag bara funderar lite och jämför med verkliga livet :wink:
Senast redigerad av dora den mån feb 19, 2007 15:10, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jo, förresten, ibland kan jag tycka att det är lite jobbigt, är när vissa (skämt)trådar drar iväg och blir sju kilometer långa och jag bara inte hinner med... ;)
Av dora
jazoo skrev:Jo, förresten, ibland kan jag tycka att det är lite jobbigt, är när vissa (skämt)trådar drar iväg och blir sju kilometer långa och jag bara inte hinner med... ;)
ha ha! ja, jag med! precis när jag letat upp en rolig smiley så är tråden flera sidor längre fram :lol: och min smiley hade varit helt tokig i det sammanhanget :lol:
Av dora
och så svarar jag på ts också:
ett gott skratt förlänger livet :heart: så länge vi skrattar med varandra! :D
Användarens profilbild
Av jazoo
dora skrev:om man ser på just fenomenet trådkapning ur ett annat perspektiv så kan det se ut så här:

vi sitter allesammans och äter runt ett bord. i ett hörn tar någon upp ett samtalsämne och snart är alla inbegripna i samtalet. under kvällens gång ändrar samtalet riktning flera gånger, ibland pratar man bara med sin bordsgranne en stund, men sedan är alla uppslukade av ämnet igen, för att sedan åter splittras i små diskussionsgrupper...

jag bara funderar lite och jämför med verkliga livet :wink:
Jo, jag håller helt med. Men om det handlar om en tråd där någon har ställt en konkret fråga, så kan det bli lite knas om övriga personer plötsligt börjar prata om något helt annat. Som om jag hade satt upp en lapp på anslagstavlan där jag bett mina kollegor skriva upp när de vill ha fika-vecka, och plötsligt börjar de skriva meddelanden till varandra om när de ska åka på semester... Då kanske det känns lite konstigt också.

Så det beror väl helt enkelt på vad det är för typ av tråd (konkreta frågor, diskussioner, bara blaja, vill ha en kram, eftersöker den ena eller andra). Eller vad tror ni?
Av dora
jazoo skrev: Så det beror väl helt enkelt på vad det är för typ av tråd (konkreta frågor, diskussioner, bara blaja, vill ha en kram, eftersöker den ena eller andra). Eller vad tror ni?
ja, det låter ju klokt! :D
Användarens profilbild
Av Lycke
Är det inte själarna som banar vägar? Det är ju för att vi är människor som ämnet i en tråd blir ett höstlöv; drar sakta fram över asfalten, för att fångas av vinden och vivla som en välkoreograferad dans en ljummen, frisk vind... Det guldgula mot en ljusblå himmel, högre, högre och ut i en vacker evighet!
Användarens profilbild
Av jazoo
Panakeia skrev: Om jag hade varit TS i den tråden så skulle jag inte finnas kvar på SB längre, det lovar jag... Jag tror TS tog den urballningen som ett bevis på sin egen hypotes och dumpade sjalbarn...men det är ju endast min egen teori, utifrån hur jag själv hade handlat...

därmed tycker jag inte att nån ska ta på sig skulden mer än nån annan?
Alla som var med och "tramsade till det" i en så allvarlig tråd, bär ett gemensamt ansvar, hävdar jag....
Men jag vill nog också hävda att det hela är lite utagerat, det är ju rätt länge sen nu den tråden spårade ur, och som sagt, om TS öht finns kvar på SB så har denne troligen förlåtit nu, eller så ...tjaa.. ni hajjar
Menar du att du hade stuckit från Sjalbarn för att ett helt gäng människor på alla möjliga (mer eller mindre seriösa) sätt talar om att de vill att alla ska få vara med och känna sig delaktiga och omtyckta och inneslutna i en enda stor gemenskap?
Av Christer Romson Lande
Gurli skrev:
Christer Romson skrev:
Gurli skrev:
Christer Romson skrev:Jag brukar ju kunna läsa jättemånga av era tankar här. Speciellt Marlenes. Och Katharinas.
Varför kan du inte läsa mina. Då skulle du ju inte behöva missuppfatta mig så ofta
Jag kan läsa dina också. Du tänker: typiskt karlar att inte hålla koll på vem som skrivit mest!
Hur kunde du veta. Jag tänkte faktiskt också: typiskt karlar att tro att dom kan läsa tankar.
Du (och de andra jag nämnde) skriver ju ner så många tankar så det går inte att undvika att läsa några av dom. Ens för oss.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Jag skriver inte i skämttrådarna, men jag tycker de är roliga att läsa ibland ändå. De stör mig verkligen inte.

Men om man inte alls får dra iväg i en tråd och associera vidare (så länge trådstartaren också får svar på eventuella frågor), det tycker jag skulle kännas tråkigt. Då blir det inget riktigt samtal, tycker jag.
Användarens profilbild
Av Gurli
Christer Romson skrev:
Gurli skrev:
Christer Romson skrev:
Gurli skrev:
Christer Romson skrev:Jag brukar ju kunna läsa jättemånga av era tankar här. Speciellt Marlenes. Och Katharinas.
Varför kan du inte läsa mina. Då skulle du ju inte behöva missuppfatta mig så ofta
Jag kan läsa dina också. Du tänker: typiskt karlar att inte hålla koll på vem som skrivit mest!
Hur kunde du veta. Jag tänkte faktiskt också: typiskt karlar att tro att dom kan läsa tankar.
Du (och de andra jag nämnde) skriver ju ner så många tankar så det går inte att undvika att läsa några av dom. Ens för oss.
Christer Romson, nu har jag gjort det igen. Varit otydlig. Jag trodde vi snackade tankarna som inte präntas ner, utan dom som inte syns för fler än mig, jag, mina tankar. Jag trodde att du, liksom Saida och Malene, var spåkärringar (eller hoppades att ni var), som ser de vi andra inte gör.

Att läsa inlägg, är flott, men det är det många som gör och inget jag skulle lägga till min merit lista ;)
Användarens profilbild
Av Gurli
Lycke skrev:Är det inte själarna som banar vägar? Det är ju för att vi är människor som ämnet i en tråd blir ett höstlöv; drar sakta fram över asfalten, för att fångas av vinden och vivla som en välkoreograferad dans en ljummen, frisk vind... Det guldgula mot en ljusblå himmel, högre, högre och ut i en vacker evighet!
Lycke, din blomma. Vi kanske skulle starta en poesi-tråd?
Byta dikter och drömmar.
Användarens profilbild
Av Gurli
Tväråna skrev:Jag tycker om när folk associerar iväg, och jag tycker om är någon säger "åter till ämnet" eller "skärpning, nu blir det för internt" eller "OT!".

Jag tycker mer om att man använder sitt sunda förnuft och vågar hjälpa varandra till rätta när någon gjort en felbedömning (av situationen, frågeställningen, tonen, intentionen) än när allt ska omgärdas av regler och ramar som är satta från början.

Jag älskar improvisation på senen och i verkliga livet, och grundregeln för en lyckad improvisation är att LYSSNA på de andra deltagarna, visa respekt och inte köra över, utan bygga improvisationen vidare utifrån allt de andra tillför.

Angående tråden med anonym gäst som kände sig utanför så var den full av inlägg som välkomnade in i gänget, uppmuntrade till lek och deltagande och klappade, kramade och tröstade TS. Det var en fin tråd, tycker jag.
Tack för ditt inlägg. Håller med.
Jag håller väldigt mycket med i det sista du skrev. Jag upplevde det som ett försök att dra med dessa som skrivit liknande inlägg den senaste tiden. Därför har jag kännt mig så dum och ledsen över att höra att det var respektlös, kränkande och att det kanske bidragit till att ts gett sig av.

Du är tvär men mig mycket kär :heart:
(övar inför poesitråden... men det var sant det jag skrev. Du är mig kär)
Användarens profilbild
Av Panakeia
Tväråna skrev: Angående tråden med anonym gäst som kände sig utanför så var den full av inlägg som välkomnade in i gänget, uppmuntrade till lek och deltagande och klappade, kramade och tröstade TS. Det var en fin tråd, tycker jag.
jag har inte läst hela tråden (för jag personligen tyckte den spårade ur och la ner att försöka...) kom det respons från TS att vederbörnade UPPFATTADE dessa inviter osv? (Bara underar, årkar inte läsa hela tråden och ta reda på det själv känner jag...)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?