Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ebbas mamma
Har sytt ett par byxor, med mudd i midjan och nere vid fötterna. Enligt mönsterbeskrivningen skulle man sy ihop byxbenen först och sedan sy på mudden, men jag tyckte det var vansinnigt svårt eftersom mudden är såpass liten att den inte går att "trä runt" symaskinen (alltså där man syr).

Hur gör ni andra som syr mudd-byxor?
Användarens profilbild
Av Kristina
marlene skrev:syr ihop benen först, sen får man dra utav bara *#¤¤/%&¤¤#% för att få till det :lol:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Du syr på insidan av benet, så istället för att ha benet ligga runt symaskinsarmen så är hela plagget ovanpå.

Var det någorlunda begripligt :lol:
Användarens profilbild
Av Kristina
Åsa hemmamamma till 3 skrev:Du syr på insidan av benet, så istället för att ha benet ligga runt symaskinsarmen så är hela plagget ovanpå.

Var det någorlunda begripligt :lol:
Ja, så gör jag också. Tänkte inte på att det fanns andra sätt... Alltså, byxor ut och in, mudden instoppad i bxorna, och så syr du med mudden närmast pressarfoten och byxtyget ytterst. Sy en början, dra av bara h***vete, sy 1cm, upprepa dragandet and so on...
Användarens profilbild
Av ebbas mamma
Tack! Alltid skönt att kunna hämta råd och tips från er! Då blir det väl en bild på resultatet strax... :-)
Användarens profilbild
Av Panakeia
gör man om man inte ska sy ihop byxorna först så får ma nju en söm på insidan av mudden, iom att då kan man inte köra den dubbelvikt med sömmen på insidan, hajjar du hur jag menaR=?
oh det gör att det inte blir alls lika snyggt...
Användarens profilbild
Av ebbas mamma
Hörrni.. ytterligare en fråga...
Hur mycket mindre än barnets midja gör ni mudden? Jag tog 5 cm mindre men den blev på gränsen till att byxorna rasade av :-)
Användarens profilbild
Av marlene
ebbas mamma skrev:Hörrni.. ytterligare en fråga...
Hur mycket mindre än barnets midja gör ni mudden? Jag tog 5 cm mindre men den blev på gränsen till att byxorna rasade av :-)
ganska mycket mindre, det vanligaste felet är att man har gjort mudden förstor både i benen och midjan
Användarens profilbild
Av ebbas mamma
Så mycket som hälften...?
Användarens profilbild
Av Fina
Ta mudden innan du klipper av och mät med den runt barnets midja istället för med måttband. Då ser du hur hårt mudden kan sitta på barnet utan att den sitter vare sig för slappt eller för tight.
Användarens profilbild
Av Mammut
Jag har för mig att man fick lära sig på syslöjden att muddar ska vara 3/4 av "hålet" på byxan, öh :hmm: vad heter det? Alltså av benvidden el midjan. Men det måste ju vara smartare att mäta direkt på bebis!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Det är ju olika stretch i olika muddtyger så jag mäter också på barnet som skall ha om det är möjligt.

Det där med 3/4-delar är nog lite för att det inte skall rynka sig för mycket gissar jag.
Användarens profilbild
Av Summer
I alla köpebyxor verkar det vara resor i midje-mudden. Gör ni så också?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Summer skrev:I alla köpebyxor verkar det vara resor i midje-mudden. Gör ni så också?
Ja, jag har alltid resår i midjan. Tycker det är svårt att få byxorna att sitta bra annars. Jag tycker att den vanliga muddväven man köper på typ Ohlsons töjer sig rätt mycket och blir lite slapp efter ett tag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?