Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MsLeia
Hej allihopa!

Vet inte om detta inlägg hamnar rätt nu, men jag hoppas det.

Är iallafall ny på sidan, och väntar mitt första barn BF 4 maj. Jag har surfat runt och försökt komma fram till vilken sjal som är bäst för oss. Till slut föll valet på en Trikå sjal. En SINO från Looma, i färgen havsväv. Den kom idag och den är jättefin! :)

Har läst och läst, och det finns ju massvis med märken och sjalar. Jag hoppas denna Sino kan vara lite svalare än vissa andra elastiska sjalar, som många säger. Min kompis hade en Tricot Slen och den var mycket tjockare.

Längtar tills jag får använda sjalen. Bör man ta med den till BB? Blivande pappa kommer också att bära i den :)
Jag hoppas vi kommer få mycket användning av den och att lilla bebisen gillar den!
Användarens profilbild
Av Panakeia
välkommen! (jag har ju redan hälsat på dig i gravidtråden, men ändå!)
detklart sjalen ska me till BB, det är ju bättre att ha med den och inte använda den än att sakna den?

Lycka till med Gravidititen och hoppas du kommer trivas här på SjalBarn, låt sig inte avskräckas av endel rätt tunga trådar som figurerar just nu, det har varit lite struligt det sista, men det är nog påväg att rätas upp tror jag!

Vill du avslöja vart du är ifrån? :roll: *nyfiken i en strut*
Användarens profilbild
Av mejamy
Välkommen hit! :D :hello: Härligt med en vårbebis och en ny sjal att bära miraklet i :loving: ! Kul att pappan också vill bära! :) Själv har jag ingen erfarenhet av att bära en nyfödd och därmed inte heller på BB. Men ta med sjalen dit! :D Den kommer säkert till användning, om inte tar den ju inte mkt plats :wink:

Kram!
Användarens profilbild
Av Jason
Hej och välkommen! Vad härligt att få bära frår första början :D
Användarens profilbild
Av Clifford
Välkommen i gänget! :D
Av dora
hejsan & välkommen! :hello:
Användarens profilbild
Av Gullan
Hej och välkommen! Jag hoppas att du kommer att trivas här och att fortsättningen av din graviditet går bra :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
hej och välkommen! bäbisen kommer säkert att älska sinon, har tyvärr inte själv testat den trikån själv men har hört att de är riktigt mysiga! lycka till!
Användarens profilbild
Av Maerion
Välkommen!
Jag tror att sinon blir ett jättebra val!

Du får öva att knyta in en nalle eller så nu då, så får du in snitsen och kan bära bebis direkt på BB!

Hoppas att du kommer att trivas här!
Användarens profilbild
Av jag71
Hej! Sinon är en bra sjal, svalare än baby bundlern i alla fall :lol: : KLART Sjalen ska med till bb.
Av Christer Romson Lande
MsLeia skrev:Längtar tills jag får använda sjalen. Bör man ta med den till BB? Blivande pappa kommer också att bära i den :) Jag hoppas vi kommer få mycket användning av den och att lilla bebisen gillar den!
Välkomna hit till Sjalbarn, Leia! Och välkommen till världen, Leia-barnet!

Självklart ska ni ha med sjalen till BB. Ni kan bli kvar där ett par dar, och det är mycket lättare vanka upp och ner längs korridoren med barnet i sjal än på armen!
Användarens profilbild
Av Gurli
Välkommen.
Jag hade med sjalen till bb. Sedan den dagen hamnade jag i sjalträsket :D
Men det är det värt. Mysigaste är, tycker jag, att få bära en nyföding i elastisksjal. Vilken känsla.
Användarens profilbild
Av amöba
:hello: Välkommen hit!
Klart att du ska ta med sjalen till BB, tycker jag. Passa på att mysa, det känns ändå bara konstigt att lägga ifrån sig sitt nyfödda barn.
Av MsLeia
Hej!

Tack för alla välkomnanden!
Ja klart sjalen ska med : ) Och ska bli mysigt att börja ifrån allra första början också som någon sa.
Jag har redan övningsknytit lite. ;)

Det jag undrar över är att i Sinons häfte som följer med så har de till nyfödd att du knyter helt färdigt, stoppar ner barnet i de korsade banden och sedan drar upp mittendelen.

Min vän som har Tricot Slen, gör efter sitt häfte, och då så tar hon barnet innan hon knutit klart, drar över mitendelen och sedan tar hon de båda banden, som hon korsar över och sen knyter.

Visst kan man använda båda typerna på alla lånsjalar?
Vilken är bäst?
De känns ju lika, bara att det är tvärtom. Ena har mittendelen överst, och den andra har banden överst. Det är väl det som kallas omslutet X?
Av MsLeia
Hej!

Tack för alla välkomnanden!
Ja klart sjalen ska med : ) Och ska bli mysigt att börja ifrån allra första början också som någon sa.
Jag har redan övningsknytit lite. ;)

Det jag undrar över är att i Sinons häfte som följer med så har de till nyfödd att du knyter helt färdigt, stoppar ner barnet i de korsade banden och sedan drar upp mittendelen.

Min vän som har Tricot Slen, gör efter sitt häfte, och då så tar hon barnet innan hon knutit klart, drar över mitendelen och sedan tar hon de båda banden, som hon korsar över och sen knyter.

Visst kan man använda båda typerna på alla lånsjalar?
Vilken är bäst?
De känns ju lika, bara att det är tvärtom. Ena har mittendelen överst, och den andra har banden överst. Det är väl det som kallas omslutet X?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?