Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag köpte en storkis och en bärpåse i höstas.
Jag tycker det är jätte avlastande med storkisen men jag trivs inte helt med den. Jag vet inte vad det är. Tycker det är så mkt tyg, så varm och trångt. Knuten blir så stor, krångligt att få i och ur, krångligt med kläder på bebisen.

Det händer väldigt sällan att jag tar den istället för vagn. Jag blir så varm och så har jag inget att göra av min jacka + ovanstående.
Jag vet inte om jag kommer vänja mig vid den. Bärpåsen däremot tycker jag jätte mkt om trots att hon sitterlite svajigt i den men den avlastar ju inte lika bra.

Jag funderar på att sälja storkisen och köpa ergo istället, vill ju bära.
Tror ni det är en smart ide´eller blir det samma sak med den?
Får man något för en begagnad (knappt använd) strokis? det blir ju så mkt pengar om jag ska köpa en ergo istället.

Vi kommer kanske försöka bli med barn snart igen och jag vill inte ha syskon vagn utan i så fall Ergon till stor tjejen och vagn till bebis eller vagn till tjejen och sjal till bebis men vad ska jag då köpa för sjal för att kunna trivas med? Tunnnare trikå?
Stör mig som sagt lite på tyget kan en UBW vara något? Tycker de verkar vara så händiga, men avlastar de mkt sämre än en långsjal? KOmmer förmodligen inte bära jätte många timmar i följd...

Jätte tacksam för lite råd.
Användarens profilbild
Av Anna
Tråkigt att du inte kommer överens med den. Lägg ut en anons och se om du får något för den (skulle tro du kan få ok) och sälj om du får ett bra bud och skaffa en ergo och sen en trikåsjal om det blir fler barn. Vi är ju olika så det är ju inte så konstigt att inte alla blir helt sålda på storkisarna heller.
Användarens profilbild
Av April
Jag tycker stt det verkar vara en bra idé att skaffa en Ergo... Jag trivs väldigt bra med min. Man måste bara få kläm på hur man sätter i barnet, sedan går det hur bra som helst... Jag har "tipssidor" om det - sedan när du får din Ergo ;-)

Jag tror att andrahandsvärdet på en Stork är väldigt bra - så det blir nog pengar till nästan en Ergo - i alla fall.

Mitt tips är att du försöker prova en trikåsjal innan du köper den... Tycker du inte om att knyta kanske Tri-Cotti är något för dig? Jag har ingen erfarenhet av den, men det är det säkert andra som har...

Min åsikt är att: det är bättre att ha en Ergo och använda den, en en Stork och inte använda den :-D Om du köper "babyinsats" till Ergon, så kan du även använda den till kommande bebis...

Lycka till!

Kram
Användarens profilbild
Av sarah
finns det en baby insats till ergo?
Hur ser den ut?

Undrar sen om någon har en UBW till nyfödd och uppåt och vad du i så fall tycker om den?
Användarens profilbild
Av Anna
den ser ut ungefär som en amningskudde i foremn men med täckt i mitten och inte så mycket stoppning i kanten som på en amningskudde. Oj vad det lät konstigt. Knaske finns på tillverkarens hemsia?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Nä har du inte kommit överrens med Storchenwiegen än så kommer du nog inte göra det heller. Sälj och köp en ergo. Verkar vara rätt bra betalt för dem. Vet inte var du bor men ett tips är att ta kontakt med någon som säljer eller har ett par olika sjalar som du kan prova. Kanske kan du få nåt knyttipsockså. Lycka till!
Användarens profilbild
Av April
Här kommer bild på insatsen... (till Ergon ;-)) Vet dock inte om den är bra, men det kanske någon annan vet???

Bild

Bild

Kram
sarah skrev:
sjal till bebis men vad ska jag då köpa för sjal för att kunna trivas med? Tunnnare trikå?
Stör mig som sagt lite på tyget kan en UBW vara något? Tycker de verkar vara så händiga, men avlastar de mkt sämre än en långsjal?
Jag har inte testat Ergon men tänkte dela med mig av min erfarenhet av trikåsjal till en liten bebis. Jag har också en storkis, men valde att kompletera med en Moby Wrap till min lilla tjej, hon är 2,5 månader och väger nog ca 7 kg. Anledningen var framförallt att jag tycker att Storkisen är lite för varm att ha på sig innomhus och lite bylsig att ha under en jacka nu på vintern. Sen bär jag ofta till bilen för att sen åka någonstans och sen använda sjalen när jag kommer fram. Då är det mycket bekvämare att ha Mobyn än Storken på sig utan barn i.
Just nu tycker jag nog att de avlastar ungefär lika bra men när hon blir tyngre får jag nog ge upp Mobyn och bara använda storken.
Användarens profilbild
Av Toyya
April skrev:Jag hittade även en liten film, som visar på hur den fungerar:

http://www.ergobabycarrier.com/images/r ... insert.mov

Kram
Vilken skön liten filmsnutt! Blev SÅ bebissugen... Kalle är ju STOR nu :-(

Dynan som de använder borde ju inte vara alltför komplicerad att tillverka själv, av en tunn kudde eller liknande. Idé till nästa bebis, kanske. Nu fyller ju Kalle ut Ergon utan dyna.
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Jag tycker att det vore bra ifall du också skriver om Storchenwiegen på "Olika märken på sjalar", nu har den ju mest fått positiva omdömen där, men det är ju bra att andra åsikter kommer fram också. T ex det där om att du tycker att det är för mycket tyg och att den är för varm.
sarah skrev:Jag tycker det är jätte avlastande med storkisen men jag trivs inte helt med den. Jag vet inte vad det är. Tycker det är så mkt tyg, så varm och trångt. Knuten blir så stor,
/.../
Får man något för en begagnad (knappt använd) strokis? det blir ju så mkt pengar om jag ska köpa en ergo istället.
Precis så kändes det för mig! Jag sålde den, sänkte priset med 150kr och fick svar samma dag. Inga problem!
Användarens profilbild
Av sarah
April:
Tack för bilderna!

ja nu har jag lagt ut en annons på storkisen, hoppas få den såld så jag får lite pengar till ergon!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?