Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Panakeia skrev:
tinaw skrev:Föda i biltråden var väl aldrig seriös... det fattade jag inte i så fall! Någon får gärna rätta mig om jag har fel. :D
jag vet inte...
Här kan vi diskutera viktiga saker såsom:
*Vilket bilmärke passar bäst för födsel?
*Föda i fram- eller baksäte (eller kanske bara föda i säte...)?
*Ska man parkera bilen först eller föda under själva färden?
*Vilken radiokanal ska man knappa in på bilradion?
*Måste man döpa barnet efter trafikplatsen han/hon föddes på?
*M.m.

Personligen tycker jag Toyota Avensis passagerarsäte fram är helt ok. Och att döpas till JÄRV i andranamn efter Järva trafikplats är väl ganska snyggt?

:wink:
Jomenvisst är den skämtsamt skriven, om än med en allvarlig underton.

Jag tycker för egen del att man kan skämta om det mesta. Att ämnet är allvarligt kan vara desto större orsak att skoja lite, så känner jag för min del, irl alltså. Skämtet är också en form av omtanke, inte en undanmanöver för det svåra i livet.
Senast redigerad av tinaw den mån feb 19, 2007 12:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Den som handlade om att man kände sig utanför... Jag VET ju inte hur TS uppfattade saken. Det skrevs ju en massa för att TS skulle känna sig välkommen, men jag kan tänka mig in i att det ändå känns fel när tråden tas över för en massa (internt) skoj. :oops: Åhh nu känner jag mig som en glädjedödare.... men menar bara ett skämt, hur interna som helst, är hur kul som helst men kan missuppfattas på enstaka ställen.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Gurli skrev:Jag uppfattade föda-i-bilen tråden som skämtsam, speciellt tack vare smiliesen i slutet.
ja, oki, troligen är det så, ja!
men ni hajade ändemeningen i mitt inlägg ovan iaf hoppas jag och jag SA aldrig att den VAR allvarligt menad från början, jag sa att jag inte visste OM den var det..
Användarens profilbild
Av Gurli
Bigfoot skrev:
Fru Fenomena skrev:Den som handlade om att man kände sig utanför... Jag VET ju inte hur TS uppfattade saken. Det skrevs ju en massa för att TS skulle känna sig välkommen, men jag kan tänka mig in i att det ändå känns fel när tråden tas över för en massa (internt) skoj. :oops: Åhh nu känner jag mig som en glädjedödare.... men menar bara ett skämt, hur interna som helst, är hur kul som helst men kan missuppfattas på enstaka ställen.
Jag reagerade också på den tråden och tycker ärligt talat att det var ganska respektlöst mot TS och de som känner likadant (fast vem vet, kanske TS också var en av de som skämtade?).
Jag misstänkte att det var den tråden. Som vanligt tar jag också på mig hela skulden. Men jag tyckte inte att den tråden var respektlös. Tvärtom så var den kärleksfull och ett försök att få med sig sådanan som TS och TS.
Hade TS gjort minsta antydan till att känna sig överkörd hade det inte varit en tvekan om att alla hade ändrat riktning, tror jag iallfall.

Men det är en balansgång och jag förstår att många tyckte att vi var oförskämda, därför passar jag på att be om ursäkt jag med.

Jag har själv upplevt att andra "tagit" över "mina" trådar. Men som den brutta jag är har jag då sagt till. Jag hoppas att andra gör så med. För som sagt, inte vill jag såra med flit. Men det är just pga detta som skapat min osäkerhet.
Användarens profilbild
Av tinaw
Gurli skrev:
Bigfoot skrev:
Fru Fenomena skrev:Den som handlade om att man kände sig utanför... Jag VET ju inte hur TS uppfattade saken. Det skrevs ju en massa för att TS skulle känna sig välkommen, men jag kan tänka mig in i att det ändå känns fel när tråden tas över för en massa (internt) skoj. :oops: Åhh nu känner jag mig som en glädjedödare.... men menar bara ett skämt, hur interna som helst, är hur kul som helst men kan missuppfattas på enstaka ställen.
Jag reagerade också på den tråden och tycker ärligt talat att det var ganska respektlöst mot TS och de som känner likadant (fast vem vet, kanske TS också var en av de som skämtade?).
Jag misstänkte att det var den tråden. Som vanligt tar jag också på mig hela skulden. Men jag tyckte inte att den tråden var respektlös. Tvärtom så var den kärleksfull och ett försök att få med sig sådanan som TS och TS.
Hade TS gjort minsta antydan till att känna sig överkörd hade det inte varit en tvekan om att alla hade ändrat riktning, tror jag iallfall.

Men det är en balansgång och jag förstår att många tyckte att vi var oförskämda, därför passar jag på att be om ursäkt jag med.

Jag har själv upplevt att andra "tagit" över "mina" trådar. Men som den brutta jag är har jag då sagt till. Jag hoppas att andra gör så med. För som sagt, inte vill jag såra med flit. Men det är just pga detta som skapat min osäkerhet.
Ånädu, hela skulden får du inte, en bra del är min! Men jag tycker lite grann också att om TS inte hör av sig igen i tråden är det svårt att avgöra vad h*n tycker.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag håller med i det så många skrivit här redan:

-trådar som är skapade för att skämtas i får balla ur hur mycket som helst (det var ju avsikten från början)

-trådar som skapats av någon för att få igång en seriös diskussion eller av någon som känt sig utanför eller nåt bör få handla om det som TS avsett. Av respekt för just TS.

Så tycker jag :lol:
Användarens profilbild
Av Panakeia
tinaw skrev:
Gurli skrev:
Bigfoot skrev:

Ånädu, hela skulden får du inte, en bra del är min! Men jag tycker lite grann också att om TS inte hör av sig igen i tråden är det svårt att avgöra vad h*n tycker.
Om jag hade varit TS i den tråden så skulle jag inte finnas kvar på SB längre, det lovar jag... Jag tror TS tog den urballningen som ett bevis på sin egen hypotes och dumpade sjalbarn...men det är ju endast min egen teori, utifrån hur jag själv hade handlat...

därmed tycker jag inte att nån ska ta på sig skulden mer än nån annan?
Alla som var med och "tramsade till det" i en så allvarlig tråd, bär ett gemensamt ansvar, hävdar jag....
Men jag vill nog också hävda att det hela är lite utagerat, det är ju rätt länge sen nu den tråden spårade ur, och som sagt, om TS öht finns kvar på SB så har denne troligen förlåtit nu, eller så ...tjaa.. ni hajjar
Senast redigerad av Panakeia den mån feb 19, 2007 13:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Gurli skrev:
Bigfoot skrev:

Nu har min lilla brutta vaknat, så jag svarar lite kort. Inte ska du ta på dig någon skuld. Eftersom det inte är fel att vara snäll emot en medmänniska och samtidigt ha roligt. Egentligen kan man ju inte ta ansvar för hur andra uppfattar saker, särskilt inte om de itne säger till. Men om jag hade varit TS så hade jag inte sagt till om jag hade känt mig bortkommen i min egen tråd. Just för att det inte är fel att ha roligt. "ursäkta, det är bra att ni är snälla, men ni får inte ha det trevligt samtidigt" det skulle inte funka för mig. ;-) Men mitt svar till dig Gurli är ju att det är kul för alla att se andra ha roligt! Med ett litet undantag. Så tänk istället på alla du gör glada. :D
Av Christer Romson Lande
Gurli skrev:Men på den senaste tiden så har jag fått en känsla av att dessa skämttrådar har provocerat och sårat andra medlemmar på sidan. Jag har sett en del nedvärderande inlägg om dessa skämttrådar. Det har oroat mig.
Gurli skrev:
Fru Fenomena skrev:Fast jag kan förstå om enstaka trådkapningar kan uppfattas som oseriösa eller tom lite oförskämda (tänker på en).
Får man fråga vilken du tänker på?
Får man fråga vilka ”nedvärderande inlägg” du tänker på själv, Gurli? (Jag har nog missat dom).

Det finns väl inget recept som garanterar att forumet blir perfekt för alla. Det enda sättet är väl att berätta hur man känner (både de som tycker att skämt går för långt, de som gillar/behöver skämta och de som tycker om att läsa dem) och lyssna på varandra. Typ, kommunicera?
Användarens profilbild
Av svas
Föda-barn-i-bilen-tråden var tänkt som en tokig tråd! Dock har jag i efterhand kommit på att
1) Tänk om någon tror den var superseriös, hur knäpp verkar jag inte då?
2) Tänk om någon gravid blir livrädd av att läsa att det händer att barn föds i bil, vilket dåligt samvete jag skulle få...

Men visst finns det en gnutta allvar i tråden. Jag har ju fött barn i bil.
Användarens profilbild
Av Gurli
Christer Romson skrev:
Gurli skrev:Men på den senaste tiden så har jag fått en känsla av att dessa skämttrådar har provocerat och sårat andra medlemmar på sidan. Jag har sett en del nedvärderande inlägg om dessa skämttrådar. Det har oroat mig.
Gurli skrev:
Fru Fenomena skrev:Fast jag kan förstå om enstaka trådkapningar kan uppfattas som oseriösa eller tom lite oförskämda (tänker på en).
Får man fråga vilka ”nedvärderande inlägg” du tänker på själv, Gurli? (Jag har nog missat dom).

Det finns väl inget recept som garanterar att forumet blir perfekt för alla. Det enda sättet är väl att berätta hur man känner (både de som tycker att skämt går för långt, de som gillar/behöver skämta och de som tycker om att läsa dem) och lyssna på varandra. Typ, kommunicera?
Det är säkert en tolkningsfråga och nedvärderande kanske inte var rätt ord. Säkert är det jag som tar åt mig.

Men jag ska se om jag hittar några av dom jag tänker på.
Användarens profilbild
Av Gurli
svas skrev:Föda-barn-i-bilen-tråden var tänkt som en tokig tråd! Dock har jag i efterhand kommit på att
1) Tänk om någon tror den var superseriös, hur knäpp verkar jag inte då?
2) Tänk om någon gravid blir livrädd av att läsa att det händer att barn föds i bil, vilket dåligt samvete jag skulle få...

Men visst finns det en gnutta allvar i tråden. Jag har ju fött barn i bil.
Min man brukar säga åt mig att inte tänka åt andra.
Jag gör det ändå. Precis som du. Det är lätt at man tar på sig ansvaret över andras känslor.

Jag tycker din tråd var härlig. Roligast är det, tycker jag, när skämten inte är för uppenbara och det finns en gnutta allvar i.

Vad är det för del på att vara lite knäpp? :wink:
Användarens profilbild
Av Gurli
Christer Romson skrev:
Gurli skrev:

Christer Romson, jag hittar inte dom inläggen nu. Men så som jag minns så är dom inläggen som jag reagerat på väldigt diplomatiska. Det är mest jag som kännt mig träffad.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag tycker det är bra att frågan kommer upp, för jag tycker nog själv egentligen att särskilt trådar under Känsliga snack, och nu Anonyma inlägg ska vara fredade. Ändå har jag själv varit med och larvat mig. Jag tar åt mig lite och ska tänka mer på det i framtiden.

Annars tycker jag också själva trådkapningsfrågan är intressant. När jag började skriva/läsa här tänkte jag aldrig på det. Jag svarar på de delar av en frågeställning som jag tycker är intressanta och/eller har en åsikt om. Om de finns i ursprungsinlägget eller bara är något som dykt upp under tråden, hos mig eller hos andra, spelar ingen roll.

Men efter ett tag upptäckte jag att det finns en praxis att hålla trådarna till TS ursprungsfråga. Inget jag bryr mig om själv som TS, men eftersom det är det vanliga försöker jag hålla mig till det.

Hur tänker ni andra om trådstöld?

Och så inser jag att jag precis håller på att kapa den här tråden också, fast jag hade mer att säga om ursprungsinlägget:

Gurli, klart man ska skratta! Och det är väl ganska tydligt att flamstrådarna inte intresserar alla, men de som inte är intresserade läser dem inte. Även om balanserandet på gränsen ger en extra krydda åt skrattet kanske man kan försöka hålla det mesta till OT?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?