Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vad har ni för bredd på era bärpåsar? Tänker sy en av en Hoppediz och tänkte jag skulle bevara dess bredd, men undrar nu om det blir för brett? Dryga 70 cm.

vilka är för- och nackdelarna med smal respektive bred bärpåse?
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag sydde en alldeles nyss som är 50 cm bred, och jag tycker det känns rätt lagom även för min ettåring, även om tanken är att den ska passa en nyföding om nån månad. Så just nu tycker jag att 70 cm är lite väl brett.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har två bärpåsar som är på 70 bredd, och jag tycker att det funkar bra. Den ena är just sydd av en bit Hoppediz. Nu är iofs min dotter snart två år, men för det första har jag inte burit henne i bärpåse på länge (jag är för gravid...) och för det andra är hon liten till växten.

Så till att börja med skulle jag behålla bredden. Tycker du att den blir för bred är det ju lättare att göra den smalare än tvärt om.. ;-)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tack för svar! Lite olika tycken, men jag gör nog så att jag testar med 70 och ser hur det känns.

Har en till fråga - längden mäter man den på den kortare eller den längre delen? Alltså, mitt eget mått som jag ska utgå ifrån, gäller det den djupare eller grundare delen av påsen?
Användarens profilbild
Av tinaw
Den djupare. Får man slappt över axeln kan man vika ut tyget över axeln igen, så brukar det sitta fint åt :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tackar tackar för tips och råd! :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag sydde in den den så den blev 60 cm, 70 kändes alldeles för brett! Skulle nog ha den ännu smalare om det inte vore för att den böev för stor för inomhusbruk men passade utmärkt utanpå våra vinterkläder :D så det blev en ytterbärpåse.
Användarens profilbild
Av lenaj
Mamma Eli skrev:Jag sydde in den den så den blev 60 cm, 70 kändes alldeles för brett! Skulle nog ha den ännu smalare om det inte vore för att den böev för stor för inomhusbruk men passade utmärkt utanpå våra vinterkläder :D så det blev en ytterbärpåse.
Vill ju se bilder!! Kul att se en hoppe bärpåse!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
lenaj skrev:
Mamma Eli skrev:Jag sydde in den den så den blev 60 cm, 70 kändes alldeles för brett! Skulle nog ha den ännu smalare om det inte vore för att den böev för stor för inomhusbruk men passade utmärkt utanpå våra vinterkläder :D så det blev en ytterbärpåse.
Bara för det kraschar jag den här tråden och visar min bärpåse, Hoppediz London är den sydd av:
Bild
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Kaffemoster skrev:
lenaj skrev:
Bara för det kraschar jag den här tråden och visar min bärpåse, Hoppediz London är den sydd av:
Bild
Nyfiken - hur bred gjorde du din?
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag har sytt bärpåsar av Hoppe LaPaz och jag gjorde dem ungefär 50 cm breda. Eftersom det blev en del tyg över i bredd, så gjorde jag så att jag klippte av stadkanterna och vek över kanterna så att tyget blev dubbelt i ungefär 7-8 cm. Det gjorde att den blev extra stadig i kanterna. Jag blev mycket nöjd med resultatet.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Mamma Eli skrev:
Kaffemoster skrev:
lenaj skrev:
Nyfiken - hur bred gjorde du din?
Min är fullbredd, dvs alla 70 cm som sjalen var från början. Jag tycker att det funkar kalasbra.
Användarens profilbild
Av annalys
Lite sent, men min bärpåse är sydd av en Easy Norrsken, och jag tycker egentligen den är för bred. Eller så är den fel storlek på något annat sätt :hmm: Men jag kan inte med att kapa bort i sidorna pga randningen på Easyn, så jag använder den i princip bara dubbelvikt. Mest för korta bärningar också.

Kaffemoster, vad liten Karin ser ut på den där bilden!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?