Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av maxi
Min son är 8 veckor och har kolik :( Han är van vid att bäras i Babybjörn vilket börjar bli tungt. Så nu har jag köpt en BabyHawk XT, som verkar super. Men han är ju van vid att sitta med benen utanför. Måste han sitta i grodposition? Hur gör man det? Om inte; ska hans små ben på varsin sida av min höft? Jag är så rädd att göra illa honom.
Han är cirka 55 lång och väger 5.5 kg.
Användarens profilbild
Av VenusLi
Han behöver inte ha benen innanför.
Lycka till :)
Användarens profilbild
Av Gullan
Åh, kolik är verkligen hemskt! Det ska gå att ha honom med benen utanför, hoppas att han mår bättre snart... E's kolik gick över så gott som på dagen 3 månader...
Användarens profilbild
Av jag71
maxi skrev: Måste han sitta i grodposition? Hur gör man det? Om inte; ska hans små ben på varsin sida av min höft? Jag är så rädd att göra illa honom.
Han är cirka 55 lång och väger 5.5 kg.
Grodposition är när knäna är högre än rumpan (eller i varjefall lika högt). JAg tycker at det i MT blir grodposition av sig själv. Ha bena utanför om det funkar. Jag tror inte du gör illa honom om du lyssnar på honom.
Hoppas koliken ger med sig. Jag har haft turen att vara skonad från kolikbarn så jag kan inte förstå hur jobbigt det är.
Användarens profilbild
Av Alven
XT är ganska hög, och när min flicka var så liten fek jag den ett extra varv. Jag knyter "apron style", dvs låter den hänga ner som ett förkläde på magen när jag knyter, men viker ett varv så att ryggdelen blir kortare. Benen hade hon utanför i den åldern har jag för mig. Undrar om jag inte har en bild nånstans...

Bild

Det är ju på ryggen, men benen är ju utanför ändå :)
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Alven: Vilken fiiiin MT!
Hur bred är den i sittdelen och hur liten är bebisen?
Användarens profilbild
Av Anso
Man kan ju smalna av sittdelen lite genom att vika denin mot mitten en bit där barnet har sina ben. Gör det innan du sätter i barnet och försök se till att selen inte "breddar ut sig igen" :) . David satt i MT som nyfödd men nu nästan 8v. så vill han resa sig och ta spjärn med benen så det blir till att försöka sitta med benen utanför men min Colibri MT är vääääldigt bred så då blir det bara spagatsittande av det hela och det är lite väl häftigt kan jag tro.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Usch vad jobbigt med kolik *lider med er* :roll: Jag vet hur det är....

Visst går det att ha benen utanför från ca den åldern. Jag har för mig att Thea hade det i alla fall. Men precis som det redan sagts så kan det vara bra att vika upp midjebandet ett varv så att bebben inte "drunknar" i sjalen, utan så att den blir lite kortare i ryggen.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av ernamalin
Har inte själv testat MT till sån liten men håller med övriga att det bör inte vara några problem att ha benen utanför så länge inte sittdelen är för bred.

Sänder en stor kraaaaaaaaaam till er som just nu genomlider kolikstadiet, vet vad ni genomgår.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?