Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har ni nån aning vad jag gör fel eller är det bara för att lillemannen sprattlar så mycket?
Ryggsäcken funkar ganska hyfsat annars, men det känns lite otäckt o tyget åker upp så där.

Har ni nån idé?

Tack!
Användarens profilbild
Av Eld77
Det är svårt med kortbenta sprattlisar. :)

En sak som jag brukar göra (visserligen med mitt långbenta, hyfsat stillasittande sjalbarn) är att se till att tyget går ordentligt ner i knävecken på barnet och verkligen trycka upp henne i grodställning innan jag "låser fast" tyget i knävecken med tyget som jag korsar under rumpan. Det krävs lite övning och är lättast med en sjal som är mer elastisk. Spontant skulle jag tro att din Katja är bättre än gåsen, t ex.

Men jag lyckas inte varje gång jag heller. 8)
Användarens profilbild
Av jag71
Sånt som händer säger jag. :lol: Händer nu och då med skrutt fast han är ju så stor så han talar om att det är fel. Brukar ta ganska mycket sjal vid knäna. Drar åt när han sitter med bena som en groda, sitter dem för rakt drar man sjalen uppåt så det blir fel. När jag började bära honom på ryggen hände det väldigt ofta att sjalen åkte upp men då övade vi och övade och tillslut så fixade vi det nästan jämt. Ta det lungt när du knyter. Har vi bråttom så är det lätt hänt att sjalen åker upp just för att jag inte hinner se till att rumpan är ner och knäna upp. :lol:

Hoppas det löser sig!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Säger precis som föregående talare:
- Se till att barnet verkligen hamnar i grodställning med knäna högre än rumpan (dock inte det lättaste med ett sjalbarn av den mer sprattliga varianten jag vet... :roll:)
- Mkt sjal vid knäna - gärna en "korv" av tyg vid barnets knäveck :lol:
- Håll reda på kanterna och se till att dom är spända

Lycka till med knytningen! 8)
Användarens profilbild
Av amöba
Tycker att det beror lite på vad barnet har för byxor också. Med velourbyxor hålls tyget kvar bättre än med släta byxor. Jag brukar försöka låta en liten kant av tyget ligga nedanför knävecken så att det låses fast i krysset. Men nu har jag ju ett rätt så medgörligt barn ;)
Användarens profilbild
Av cutypie
Ja men då ska jad se till att han verkligen sitter i grodställningen innan jag fixerar med x-et!
Och mycket sjal åt knävecken!!!

Viskar till Eld 77:
en mjuk och ingosad Didy Nino jeansblau med ull har flyttat till oss :D , det var den som jag nu övade med.

amöba: skaförsöka om det går bättre med velourbyxor!
Användarens profilbild
Av Eld77
cutypie skrev: Viskar till Eld 77:
en mjuk och ingosad Didy Nino jeansblau med ull har flyttat till oss :D , det var den som jag nu övade med.
Åå, det låter jättegosigt! Är sjalar med ull alltså mjukare än de i 100% bomull? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av cutypie
Eld77 skrev:
cutypie skrev: Viskar till Eld 77:
Åå, det låter jättegosigt! Är sjalar med ull alltså mjukare än de i 100% bomull? *nyfiken*
Ja, jag tycker den är mjukare.
Har du lust att komma över nån gång och känna på den?
Den är 4,7 m lång förresten min nya älskling :wink:
Användarens profilbild
Av jazoo
Alltså, det där med "mycket tyg i knävecken" tyckte jag var helt omöjligt att få till.... Däremot att dra upp en bit av sjaltyget nästan upp famför magen på barnet. Inte helt lätt när man har en sprattlis, men det funkar. Effekten är ju densamma, men tekniken är lite annorlunda.

En annan sak som kan funka, när man har små barn med korta ben som inte riktigt hamnar i groda, är att istället dra ner sjaltyget så att du låser fast det med det korsade tyget sen. Det låter lite konstigt, men det kan funka. Alltså, efter att du har dragit sjaländarna i kors under rumpan på barnet så knyter du fast lite löst. Bökar fram sjalkanten och drar ner den under det korsade tyget så att det sitter ordentligt fast, och knyt sen fast ordentligt.

Hänger du med?

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?