Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammut
Är sugen på hängvagga till kommande bebis, och har börjat fundera om man skulle kunna göra en egen!?? Först tänkte jag korg, typ gammal tvättkorg med rep och klädd insida...men det blir så tungt. Eller en bottenplatta med tyg o pinnar ...öh :hmm: Har inte riktigt tänkt igenom detta.... Är det för riskabelt tror ni? Tänk om den rasar! :shock: Nån pysslig och klok som har tips?? :wink:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jag har också haft funderingar på att göra en egen hängvagga och när Sol var liten (eller var det innan hon var född? :hmm:) fick jag tag på en väldigt enkel sybeskrivning av en.
Det blev dock aldrig att jag testade den och nu har jag ärligt talat glömt bort hela grejjen. :? Jag har en sjal knuten som hängmatta i spjälsängen, det är mysigt för en bebis!

Men iaf, hängvagga verkar så himla mysigt och jag kan gärna maila över beskrivningen till dig om du vill! PMa din mailadress så fixar jag det.

Nu blev jag lite sugen på att göra en själv faktiskt.. :D
Användarens profilbild
Av jag71
Tror det är Anna som gjort en men jag kanske har fel. Det var ett tag sedan
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jag gjorde en av 4 rundstavar, flaggstångslina och ett överkast.
Jag gjorde min väldigt stor för tanken var att även de större barnen skulle kunna vara där i.
Jag har borrat hål i rundstaven i kanterna, dragit igenom linan och slagit ett par knutar på undersidan.

Dumt nog gjorde jag botten rundad, Agnes sover nämligen på mage så det är först nu på senare tid som hon sover middag i den.
Skulle jag göra om den skulle jag göra rak botten med en tunn skiva i.

Bild
Användarens profilbild
Av Panakeia
Åsa hemmamamma till 3 skrev: Dumt nog gjorde jag botten rundad, Agnes sover nämligen på mage så det är först nu på senare tid som hon sover middag i den.
men det borde väl gå att avhjälpa med att lägga en madrass i botten bara? eller nått annat som håller ut sidorna lite? inte behöver det vara en skiva i, det tror jag faktiskt inte...

Alternativt kan man nog sätta i rundstavar på kortsidorna i botten också så de håller ut tyget där, så drar det nog inte ihop sig så farligt...men en madrass i skulle jag nog testa.....
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Panakeia skrev:
Åsa hemmamamma till 3 skrev: Dumt nog gjorde jag botten rundad, Agnes sover nämligen på mage så det är först nu på senare tid som hon sover middag i den.
men det borde väl gå att avhjälpa med att lägga en madrass i botten bara? eller nått annat som håller ut sidorna lite? inte behöver det vara en skiva i, det tror jag faktiskt inte...

Alternativt kan man nog sätta i rundstavar på kortsidorna i botten också så de håller ut tyget där, så drar det nog inte ihop sig så farligt...men en madrass i skulle jag nog testa.....
Madrass har jag i botten redan, det blir inte tillräckligt plant för att hon ska kunna ligga på mage.
Men nu sover hon lite på rygg också så hon sover ofta middag i vaggan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?