Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Hur syr man på muddar? Är det någon som har en länk till en bildserie eller som har lust att fota eller kanske ge sig på att förklara muntligt.

(Jag funderar på att sy muddbrallor men har absolut ingen erfarenhet av muddar)
Användarens profilbild
Av Stark
1. Sy ihop mudden så att du har "ett rör" i lagom storlek och vik detta på mitten med avigan inåt.
2. Dela nu in mudden i fyra lika stora delar genom att först vika vid sömmen så att du hittar motsatta sidan (sätt nål 1 i viket och ev en i sömmen). Lägg nål 1mot sömmen så får du två nya vik, sätt nål 2 och 3 i vikningarna. Är det en större mudd så fortsätter du att dela in den i delar genom att sätta nål mot nål och sätta nya nålar i "viken" (exempelvis nål 2 mot sömmen, nål 3 mot nål 1 osv).
3. Gör nu på samma sätt med den del du ska sätta fast mudden på. Du delar in detta tyg i lika många delar som mudden.
4. Nu kan du nåla fast mudden i det andra tyget (mudd innuti det andra tyget, eller tvärt om, men räta mot räta och du syr på avigan). Mudden bör vara smalare än det andra tyget, så nu får du stretcha den lite... Sätt muddens nål 1 mot tygets nål 1, muddens söm mot motsvarande del på tyget osv. för at få till det mellan dina nålmarkeringar får du dra lite i mudden så att den blir lika lång som tyget...
5. När allt är nålat syr du ihop det hela med en elastisk söm. På en vanlig maskin fungerar det bra med sicksack.

Hoppas du har förstått!
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag gör samma steg 1 som Cilia, men sen nöjer jag mig med att nåla fast mitten av mudden på mitten av byxorna, sen börjar jag sy med muddens mittsöm mot byxornas söm (mitt bak om det är midjan, på insidan av benet annars) och sträcker mudden så mycket det behövs, kollar av mot nålen hur mycket som behövs. Lite svårt att förklara, men jag har sytt med att nåla en himla massa ungefär som Cilia beskriver, och det tar bara en massa extra tid tycker jag.
Hajar någon? Jag har alltså nålen mittemot var jag börjar sy, så jag har liksom två fästpunkter på mudden.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?