Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Urk. Jag vet att vi hade en tråd om just detta för evigheter sedan, men jag hittar den bara inte.

Jag är ute efter en stickad eller virkad docka, antingen att köpa eller att göra - hjälp!

Bilder? Tips? Mönster? Länkar? Ställen att köpa?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har ett stickmönster på en nalle som jag tyckte var riktigt söt. Den boken hade fått följa med igår ifall det inte varit så att Lars blivit sjuk.
Användarens profilbild
Av Fryle
Apa som i rubriken, eller docka som i texten? Om du preciserar lite vad du är ute efter, till exempel storlek, så kan jag leta bland mina mönster.
Användarens profilbild
Av jazoo
Fryle skrev:Apa som i rubriken, eller docka som i texten? Om du preciserar lite vad du är ute efter, till exempel storlek, så kan jag leta bland mina mönster.
Ja, alltså en docka i form av en apa... :roll:
Åkej rå, jag förstår att det blev lite förvirrat.

Jag har sett just en stickad apa, och det var väl främst det jag var ute efter. Fast inte en sådär naturtrogen, utan den jag har set har långa smala armar och ben och är väldigt färgglad... Fattar ni?

Sophia - en annan gång. Nästa onsdag är jag inte med, för då är vi på Teneriffa, så det får bli veckan efter kanske.
Användarens profilbild
Av jazoo
Och storleksmässigt - tja, typ 50 cm lång ink huvud och ben. Eller nåt. :roll:
Användarens profilbild
Av jazoo
Tiz skrev:Inga apor men en massa annat, kanske kan vara till nån hjälp? http://www.garnstudio.com/lang/se/oppsk ... kat=Dukker
Tack. Garnstudio är en riktig skattkammare, men jag hittar inte riktigt vad jag söker.

Hoppas på att någon annan kanske kan hjälpa mig att hitta vad jag söker... ;)
Användarens profilbild
Av jazoo
Aha, den som söker skall finna. Här har vi ännu fler.

Jag är lite sugen på att göra en själv med riktigt toklånga armar och ben...
Kanske som en blandning av ovanstående och nedanstående varianter.

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har nu tittat i mina mönster och hittat olika djur, allt från ankor till åsnor, men ingen apa... Den stickade apan ser mest ut att vara räta maskor i raka stycken. Jag hade lagt upp ett godtyckligt antal maskor och provat mig fram. Annars finns säkert "Mjuka stickade djur" av Joy Gammon på bibblan, där kanske finns en apa?
Användarens profilbild
Av jazoo
Fryle skrev:Jag har nu tittat i mina mönster och hittat olika djur, allt från ankor till åsnor, men ingen apa... Den stickade apan ser mest ut att vara räta maskor i raka stycken. Jag hade lagt upp ett godtyckligt antal maskor och provat mig fram. Annars finns säkert "Mjuka stickade djur" av Joy Gammon på bibblan, där kanske finns en apa?
Tack för tipset, den boken ska jag kolla.

Kroppen och armarna känns inte så svårt, men ansiktet på apan vet jag inte riktigt hur jag ska göra (inte den virkade utan den stickade som jag länkade till). Men det går ju förstås att experimentera... om man orkar... :roll:
Användarens profilbild
Av April
Blåser liv i gammal tråd :)
Jag vill sticka eller virka en apa... Söker mönster på svenska.
Någon som har tips?

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?