Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av maimiti
Hmmm, jag tror faktiskt jag har tvättat min i 40° också. Har för mig att det står så på lappen (kan inte kolla just nu för maken har honom på ryggen. :!: )
Användarens profilbild
Av Helena
Elin skrev:Åh vilken bra tråd!!!!

jag stå r och velar mellan en 4,7 och en 4,2 easy...vet inte riktigt vilken som skulle vara bäst.....

vil ju kunna bära på ryggen utan att det blir så mycket över men samtidigt kunna göra x-omslut på magen och kunna knyta
Elin, du kanske ska fundera på ifall du vill kunna göra x-omslut utanpå en jacka eller tjock tröja också till hösten, då går det ju åt lite mer tyg.
Användarens profilbild
Av Helena
Tabby skrev:Jag har en Didy en Jonas storlek 5 som enligt Didys sida är 4,2m.
Ena långsidan är 4.35 m + 0,25 cm med med snedkant. Totala längd är 4,6 m. Den är begagnad men har endast tvättats totalt 4 ggr (ej utdragen när jag tvättat den).
Har oroginalförpackningen där det även står storlek 5.

Min stork Leo Turkis 4.1 m är efter 40 gradig tvätt och inte utdragen.
Ena långsidan är 4,19m + 25 cm med snedkant. Totalläng är 4,44 m.
Skulle jag dragit iden så hade den kanske blivit liite längre.

Vilken gillar du bäst nu, Storken eller Didymos?
Användarens profilbild
Av Tabby
Det har varit så varmt så jag har inte orkat jämföra och prova :oops:
Jag har gjort en storkenknytning och det var skönt.

Men just nu är det ju lite skillnad på dem för Didyn är ju använd, mjuk och go medans storkens är sprillans ny och inte uppmjukad.

Jag gillar att Didyn inte är så bred. Synd dock att den är lite för tjock i materialet (fast jag har haft tillfälle att jämföra med de en Didy som inhandlats på senaste rean och då var min tjockare än de nya Didyna???)
Hade min Didy varit lika tunn/tjock som den jag kände på så hade jag nog starkt övervägt att behålla den. Men Didyn är oxå stummare än storken så man får hålla lite mer koll på kanterna tycker jag.

Så jag återkommer med rapport när jag fått provat lite mer...
Användarens profilbild
Av Ezereht
Elin, köp den längre sjalen och klipp av den om den är för lång kanske?

Jag har 4.6m storkis Inka och den räcker bra till X omslut för mig, men om min man ska ha den är det preciiiiiiis på håret.

Min sjal är tvättad och torktumlad, 4.5m om man inte räknar med de snedskurna ändarna. Ändarna är ca. 26-28cm vardera. Totalt skulle det bli ca 5m.
Användarens profilbild
Av Keke
...en didymos Lars ska vara 4.7m och det är den oxå från en snedskuren ände till den andra. Den snedskurna delen är 20cm. Tvättad 3ggr i 40grader, dragen efter tvätt

och min Antiqua "kreativ" ska vara 5.1m och är 478cm tvättad 3-4 ggr skontvätt 30grader, dragen efter tvätt.

Ska bli roligt/intressant och läsa lite statisktik.

/keke
Av Ida
Här är mina svar

Didy, näst längsta, blårandig...

4,65 utmed ena sida, vilket väl ger 4, 45 fullbredd och 4,85 totallängd.

Undrar över bredden också - kan ni inte klämma dit det med?

Min verkar vara 67 bred.
Användarens profilbild
Av Ezereht
67 cm bred är min storkis Inka (efter tvättande etc då).
Användarens profilbild
Av Tabby
Helena, nu tror jag att jag är beredd att svara. Näör det gäller att bära tycker jag nog Storken avlastar lite bättre än Didyn.
Det beror nog på att Storken är lite strechigare i materialen och det gör nog sjalen mer följsam.
Användarens profilbild
Av Tabby
Jag och Fru längtan mätte idag våra nya Leo Storkisar. Använda ungefär lika länge tvättade en gång i 60 grader. Fru L storkis var hela 25 cm längre än min och kändes tunnare i materialet oxå. Hur kan det skilja så mycket mellan två likadana Storkar??
Min Storkis totallängd är 4,45. Hennes stor har den perfekta längden ju....
Användarens profilbild
Av Scilla
Jag mätte min Ellaroo Maija häromdagen, den är storlek S och ska vara 4,2 - 4,3 m men jag fick det till 4 meter ganska precis. Den är helt perfekt lagom för mig dock :)
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Nu har jag mätt mina easycare:
Min hav (4,2) var före tvätt 4,84 och efter en tvätt (ej sträckt) 4,62
Min ljungfärgade (4,0) var 4,5
Alldeles lagom långa :D
Användarens profilbild
Av Mia
Ja jag vet inte om easy töjer sig mycket eller om jag blivit smalare... :wink: Har inte varken mätt eller tvättat den på ett par veckor... Idag knöt jag xomslut med knuten på ryggen m min 4.2 och det var tot ca 60 cm över efter knuten!! :shock: Visst den kanske är 4.55 men... Alltså skulle jag klara mig med en som verkligen var 4.2... Kanske en bebina 4.1 (4.5) skulle räcka istället för 4.6 (5.0)... :?:
Användarens profilbild
Av Ester
Norrsken 4,7 : efter tvätt 60grader 4,86 lång
Stork INKA 4,1: enalängsidan 4,43 vilket borde ge ca 4.18 utan snedändarna

kanske man skulle testa en kortare easy ändå...... :roll:
Användarens profilbild
Av Alex
Jag köpte 5,5 meter Lenda, men det beror på hur man mäter, för jag snittade av kanterna till en romb. Skulle tro att den är 5,2...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?