Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Peterlina
Av Lenda-tyg från IKEA. Tack den som tipsade om det! :)

Det blev en grön sjal och det tog MAX 20 minuter att sy, eftersom jag har en overlockmaskin och man slipper kruxet med att klippa och ha sig.

Och Samuel är jättenöjd i sin nya sjal.

Bild

Låt mig se.... vad ska vi sy nu??????
Användarens profilbild
Av zmurfan
Den var snygg! Kanske man ska dra fram symaskinen och sy lite. Har en massa lämpligt tyg till långsjalar och ringsjalar liggandes. Maken är ju hemma så han borde kunna se efter ungarna nån timme. :)
Användarens profilbild
Av April
Jättefin! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Vad fin!! :)
Jag får nog ta en sväng till IKEA snart!! 8)
Användarens profilbild
Av Carolin
Ja visst funkar det/den bra! Snyggt tyg! :D :D
Av elaur
Åh, vad avundsjuk jag blir på både sjalen, bebisen och overlockmaskinen... Min 1,5 åring är lite för stor och tung att sy några sjalar till och en overlock hade jag behövt då jag vill sy en elastisk långsjal till svågern och svägerskans väntade plutt.
Av Eliasmamma
Himla fin sjal!! Hvilken lengde har du?
Har selv en Hoppediz i 4.6 m, men vil prøve å sy en egen som er litt kortere. Bærer gjerne samme knytning som din (hva heter den igjen?) og på ryggen i noen ulike knytninger... :D
Användarens profilbild
Av Alex
Kanonfin!! Hur bred har du gjort den?
Användarens profilbild
Av Peterlina
Sjalen är 5,2 lång. Det blev alldeles lagom för mig och min längd och den knytning vi föredrar.
50 bred bara, för jag tycker det blir så himla mycket tyg annars. Har sytt en ny sjal i ett jättefint tyg nu ikväll (egentligen 8 st... fått in lite beställningar...) och den är 60 bred. Ska testa om det blir bra. Annars tänker jag smalna till den.
50 räcker så bra så.
Ändarna är avsmalnade rätt rejält för att inte knuten ska bli så klumpig.

Knytningen heter väl omslutet kryss, fast jag har knytningen på magen istället för ryggen. Gillar inte hårda knutar i ryggen. :)
Användarens profilbild
Av HelenaW
Jättefin!! Har själv köpt Lenda, men det blå, som jag tänkte göra ringsjal av. Så praktiskt med overlock, då blir ju kanterna så tunna & smidiga!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?