Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JohannaA
Jag har en Hoppediz, som jag inte riktigt kommer övrens med. Tänkte att vart vänder man sig då, om inte till er, sjkalproffs.

Problemet är att jag bara tycker att den känns stor och klumpig, men samtidigt för kort. Det är den enda vävda sjal jag provat (har haft en trikå tidigare), så jag har inget att jämföra med. Är det en"klumpig" sjal, eller är det jag som knyter fel? Jag vet inte vad den knytningen som jag brukar göra heter, men jag tycker bara att barnet rasar åt sidan (den yttersta på krysset). Skulle vilja göra omslutet istället, så att det blir stadigare, men då måste jag ha knuten bak.

Någon som har något tips? Ska jag prova en ny sjal eller en ny knytning?

/Johanna
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag gillade min hoppe jättemycekt. Det var den första vävda sjal jag hade och jag tyckte den var bra och smidig. Men nu, när jag haft flera tunnare sjalar, tycker jag plötsligt att den är, precis som du skrev, både stor och klumpig och för kort. Jag vet inte vad du har för längd på din, en lösning kan ju vara att köpa en längre. Sen är hoppisarna i allmänhet rätt tjocka, så det blir mycket tyg. Prova en tunnare sort kan alltså vara en lösning. Omslutet är den äverlägset bästa knytningen, men vill du knyta dubbelt kryss kanske du kan prova att vika sjalen dubbel, då blir den ju lite lättare att hantera. Blev du klokare av mitt svammel?
Av JohannaA
Tack för svar, lite klokare blev jag nog. Jag var ju i alla fall intre ensam, då¨ :)
Elin G skrev:Prova en tunnare sort kan alltså vara en lösning.
Har du något förslag på vad som kan vara bra att prova?
Användarens profilbild
Av ernamalin
Hoppen är väl överlag en ganska tjock sjal om jag har fattat det hela.
Har haft ett par olika hoppisar och de har alla varit olika, en jättetjock och kändes som du säger klumpig medan en annan är hur tunn som helst, känns åtminstone som min didy ellips (vet inte om den räknas som tunn eller tjock men jag upplever den som ganska tunn).
Användarens profilbild
Av Elin G
JohannaA skrev:Tack för svar, lite klokare blev jag nog. Jag var ju i alla fall intre ensam, då¨ :)
Elin G skrev:Prova en tunnare sort kan alltså vara en lösning.
Har du något förslag på vad som kan vara bra att prova?
Amazonas carry sling är ju ett prisvärt alternativ, men den har lite skumma avsmalnande ändar. Girasol är smalare, men ungefär lika tjock som hoppen. Easycare är tunn, men dyr. Osäker på om jag tycker den är prisvärd (trots att jag faktiskt har en som jag använder mycket).
Användarens profilbild
Av Droppen
Satsa på en Easycare eller Didymos skulle jag göra!
Även om inköpspriset är dyrt så får man tänka på att andrahandsvärdet ligger högt.
Lycka till!

Kan du förresten gå på en sjalträff för att testa lite olika?
Av JohannaA
Ja, att gå på en sjalträff vore ju det bästa, men jag tror inte att mina två stora busfrön skulle uppskatta det, tyvärr. Men om det skulle vara en helg någonstans i närheten skulle det ju kunna funka förstås. Får hålla ögonen öppna ...
Användarens profilbild
Av sunne2005
Vill du bara ha lite tips så träffas jag gärna. Jag har en liten samling av sjalar du kan få klämma på och provknyta.
Av JohannaA
Elin G skrev: Amazonas carry sling är ju ett prisvärt alternativ, men den har lite skumma avsmalnande ändar.
Den ser ju fin ut. Vad är det för skillnad på den och Amazonas Antigua?

Sunne2005: Jag träffas gärna! (Jag har ju mailat dig tidigare om att hyra en Easy, men sedan när jag kollade din hemsida så var de flesta uthyrda, så det rann ut i sanden.) Har du fler än dem du hyr ut? Tyvärr har vi väldigt rörigt hemma eftersom vi håller på och bygger om. Skulle vi kunna träffas hos dig?/Johanna
Användarens profilbild
Av sunne2005
JohannaA skrev:
Sunne2005: Jag träffas gärna! (Jag har ju mailat dig tidigare om att hyra en Easy, men sedan när jag kollade din hemsida så var de flesta uthyrda, så det rann ut i sanden.) Har du fler än dem du hyr ut? Tyvärr har vi väldigt rörigt hemma eftersom vi håller på och bygger om. Skulle vi kunna träffas hos dig?/Johanna
Du har PM :D
Användarens profilbild
Av solanna
Jag vill också tipsa om att vika sjalen dubbel på längden. Det blir mycket lättare att få knytningen tajt och slät då. När du sedan knyter så testa omslutet x fram. Lägg smokingbältet så att kanterna på den vikta sjalen kommer uppåt, kosra bakom ryggen och dra tåtarna över axlarna och ned fram. Vik sedan upp smokingbältet så att sjalen har fullbredd där, men bara där. Stoppa i bebisen och dra åt i tåtarna över axlarna med små snabba ryck. När du har bra spänning korsar du tåtarna fram och trär dem under barnets ben och knyter bak. Om du får långa ändar kan du knyta enkelknut bak och sedan dra fram ändarna och stoppa in dem under barnets rumpa eller knyta fram beroende på vad de räcker till.

Jag tycker att denna knytning är superstadig och lätt att få till, även med en tjock sjal. Lycka till och fråga om du inte begriper vad jag har försökt beskriva ovan! ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?