Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anna m
Min Sonja som är 13 månader har blivit som förbytt i sjalen. Hon har alltid haft problem att somna på annat sätt så hon sjalas till sömns tre gånger om dagen. På sistone blir hon helt hysterisk i sjalen. Hon stretar och skriker. Jag tar ur henne men det är inte heller bra. Hon är trött men Eftersom det inte finns några alternativ så bär jag henne i sjalen och försöker lugna henne. Efter kanske 5-10 minuter sover hon. 5-10 minuter är länge med en hysterisk liten tjej. Någon som har några råd?!
Användarens profilbild
Av Isanna
Har du provat nån annan knytning? Eller kanske på ryggen? Fast det kanske inte är optimalt när de ska sova. :hmm: Men jag tror att det är så där, ibland går det, ibland inte, man får bara hoppas att det går över. Hon kanske protesterar mot att sova och inte just att hon är i sjalen? Hur går det när hon inte ska sova? *Svammel* :blahblah:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag skulle tippa att hon har börjat associera sjalen till att du vill att hon ska sova, och så vill hon inte det. svårt att komma ifrån, särskilt när de verkligen behöver somna :roll: . testa att gå ut? då finns det så mycket spännande att titta på så hon kanske glömmer att vara arg :wink:
Av anna m
diddeldi skrev:jag skulle tippa att hon har börjat associera sjalen till att du vill att hon ska sova, och så vill hon inte det. svårt att komma ifrån, särskilt när de verkligen behöver somna :roll: . testa att gå ut? då finns det så mycket spännande att titta på så hon kanske glömmer att vara arg :wink:
Jag svarar er båda nu: Jo, det är nog att sova hon protesterar mot. Men det känns som att det är mig :cry: Jag kan tyvärr inte gå ut eftersom jag har två till barn. Sonjas tvillingsyster Liv som somnar bäst i sängen och Torsten som är autistisk och extremt mammabunden. Däremot kanske jag ska knyta på ryggen ett tag för att bryta. Men då får det bli i mt för hon är en vilde på ryggen :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
anna m skrev:
diddeldi skrev:jag skulle tippa att hon har börjat associera sjalen till att du vill att hon ska sova, och så vill hon inte det. svårt att komma ifrån, särskilt när de verkligen behöver somna :roll: . testa att gå ut? då finns det så mycket spännande att titta på så hon kanske glömmer att vara arg :wink:
Jag svarar er båda nu: Jo, det är nog att sova hon protesterar mot. Men det känns som att det är mig :cry: Jag kan tyvärr inte gå ut eftersom jag har två till barn. Sonjas tvillingsyster Liv som somnar bäst i sängen och Torsten som är autistisk och extremt mammabunden. Däremot kanske jag ska knyta på ryggen ett tag för att bryta. Men då får det bli i mt för hon är en vilde på ryggen :)
ja, då låter det lite svårt att gå ut. försökte bara spåna :wink: . men du, det är inte dig hon protesterar mot :heart:
Användarens profilbild
Av Helene
Sover hon fortfarande två gånger på dagen kanske det är dags att ta bort en sovstund?
Sigrid har inte sovit två gånger på dagen på jättelänge!! Nu är det svårt att ens få henne att sova EN gång! (hon är 16 mån)
Användarens profilbild
Av Fina
jag ska egentligen inte komma med tips, eftersom jag inte har någon erfarenhet av barn större än 7 mån, men känner du att hon måste sova? Jag förstår så klart att det är bra att hon sover, men jag syftar snarare på ett tankesätt. Hon är trött men vill inte sova. Istället för att lägga all energi då för att få henne somna kanske du kan fokusera på någonting annat, för att sen söva henne igen efter en stund?
Av anna m
Josefina skrev:jag ska egentligen inte komma med tips, eftersom jag inte har någon erfarenhet av barn större än 7 mån, men känner du att hon måste sova? Jag förstår så klart att det är bra att hon sover, men jag syftar snarare på ett tankesätt. Hon är trött men vill inte sova. Istället för att lägga all energi då för att få henne somna kanske du kan fokusera på någonting annat, för att sen söva henne igen efter en stund?
Hon är så trött att hon börjar gnälla. Jag är inte speciellt låst vid sovtider utan låter barnen styra ganska mycket själva.
Av anna m
Helene skrev:Sover hon fortfarande två gånger på dagen kanske det är dags att ta bort en sovstund?
Sigrid har inte sovit två gånger på dagen på jättelänge!! Nu är det svårt att ens få henne att sova EN gång! (hon är 16 mån)
Jag har försökt med det, men hon verkar inte mogen för det än. Barn är tydligen ganska olika på det :)
Av anna m
Idag provade vi med ryggen istället och det gisk jättebra :D

Bild
Användarens profilbild
Av Isanna
anna m skrev:Idag provade vi med ryggen istället och det gisk jättebra :D

Bild
Toppen! :D Hade hon kul där bak?
Av anna m
Ja hon har lite för kul på ryggen. Meningen är ju att hon ska somna :) Men idag har hon varken bitit mig i ryggen eller dragit mig i håret.
Användarens profilbild
Av Isanna
anna m skrev:Ja hon har lite för kul på ryggen. Meningen är ju att hon ska somna :) Men idag har hon varken bitit mig i ryggen eller dragit mig i håret.
Haha, men det är alltid något! :D
Användarens profilbild
Av knutis
Jag känner igen mig i det du skriver om att inte vilja vara i sjalen. Min lille Knut på snart 20 mån springer sin väg och skriker i högan sky om jag frågar om han vill "åka sjalen".
Jag vet inte vad det är... :roll: kanske åldern och känslan av att kunna bestämma själv.
Men om jag trotsar hans vilja, brukar det var så att han somnar på ryggen i allafall. Särskilt när vi är borta och han har svårt att vara ner.

men visst känns det trist och tomt på något sätt... :(
Av anna m
knutis skrev:Jag känner igen mig i det du skriver om att inte vilja vara i sjalen. Min lille Knut på snart 20 mån springer sin väg och skriker i högan sky om jag frågar om han vill "åka sjalen".
Jag vet inte vad det är... :roll: kanske åldern och känslan av att kunna bestämma själv.
Men om jag trotsar hans vilja, brukar det var så att han somnar på ryggen i allafall. Särskilt när vi är borta och han har svårt att vara ner.

men visst känns det trist och tomt på något sätt... :(
Sonja vill åka sjal men inte sova :? Idag satte jag henne på ryggen och det gick lika bra som igår - till hon började känna sig sovtrött och då blev hon skogstokig där bak på ryggen. Fick sätta henne på magen igen och då somnade hon. :|
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?