Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sanna73
Om jag är 175cm lång och storlek 40/42 på överkroppen, vad kan jag då använda en 4,2m sjal till?

Kan jag använda den till ryggsäck tex? :mitvit:

Det jag egentligen undrar är väl om det är helt meningslöst att köpa en sjal i den längden? :hmm:
Användarens profilbild
Av Ester
jag har en storchenwiege 4,1 och kan knyta omslut på rygg samt mage men då får jag inget extra varv runt höften.

Jag tycker att en 4,2- 4,1 med snedskurna ändar är en nödvändighet 8) :wink:
Användarens profilbild
Av sacha42
DEt tror jag nog att du kan :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag är 171 lång och strl...mkt större än dig och JAG kan knyta ryggsäck men en sådan, så, ja, det kan du!
har inte provat vad jag kan knyta mer dock...baskryss lär ju funka, liksom höftkryss..
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag är 177 o samma storlek ungefär men jag kan knyta ryggsäck men inte avsluta med tibetan...omslutet kunde jag knyta förut när han var mindre o jag knöt så hårt att vi fick blodstopp båda två.. (så jag kan bara inte förstååååå hur ni gör för att knyta så mkt...)
Användarens profilbild
Av Ester
Jennelii skrev:Jag är 177 o samma storlek ungefär men jag kan knyta ryggsäck men inte avsluta med tibetan...omslutet kunde jag knyta förut när han var mindre o jag knöt så hårt att vi fick blodstopp båda två.. (så jag kan bara inte förstååååå hur ni gör för att knyta så mkt...)
jag knyter verkligen med yttersta ändarna - men det funkar - så det är absolut nödvändigt med en sjal som är snedskuren i ändarna
Användarens profilbild
Av Anso
Annars kan man ju göra bara en enkelknut och sedan bara stoppa in ändarna som blir över i något av tygvarven, det håller nog kan jag tro. Har inte provat själv men hört att andra har gjort så.
Användarens profilbild
Av Bello
:D he he, hittade visst en till gammal tråd med din fina avatar!

Tack för att du ställde frågan, har nämligen funderat på samma sak.
Användarens profilbild
Av sanna73
Var tvungen att fråga för jag hade en gå g på byte.

Nu sitter jag här med två 4,2 (drygt) sjalar. Var oklart om bytet skulle gå igenom och medan jag väntade på det budade jag på en easy hav 4,2 (eller snarare 4,5) och så slutade det med att jag fick båda :oops: Har precis fått hem easyn så när Alfred tröttnat på hoppgungan skall vi provknyta lite :D
Användarens profilbild
Av amöba
Ett sent svar... Jag är längre än du Sanna73 (184 cm) och drar stl 40 (på bredden, räcker sällan på längden dock :roll:). Med min Iris som ska vara ca 4,1 m knyter jag allt. X-omslut går på yttersta ändarna, samtidigt som den inte känns för lång att ha till ryggsäck eller tibetansk ryggsäck. Perfekt längd, tycker jag (lite kort när sjalen är nytvättad kanske....).
Användarens profilbild
Av Bello
Jag förstår ärligt talat inte hur ni bär er åt. :hmm: :?: :?: :?:
Jag är 174 och strl 38, och kan med nöd och näppe knyta X-omslut med en 4,8 m sjal. :oops:
Användarens profilbild
Av Bello
sanna73 skrev:Var tvungen att fråga för jag hade en gå g på byte.

Nu sitter jag här med två 4,2 (drygt) sjalar. :D
:D undrar om det var samma som jag suktade på, ............Lejon??????????????)
Användarens profilbild
Av sanna73
Bello skrev:
sanna73 skrev:Var tvungen att fråga för jag hade en gå g på byte.

Nu sitter jag här med två 4,2 (drygt) sjalar. :D
:D undrar om det var samma som jag suktade på, ............Lejon??????????????)
Ja, det är en lejon. Den har inte kommit ännu (men jag hoppas imorgon). Skall bli spännande och känna på en, har bara hört hur underbara stjäntecken skall vara. Misstänker dock att två 4,2 sjalar är en för mycket, men vad göra man :wink:

Har idag lärt mig att detta är en perfekt längd för ryggsäck och baskryss. Vet inte hur omslutet rygg kryss kommer att funka (för jag har inte lärt mig det riktigt ännu). Men vi får se.
Användarens profilbild
Av Bello
:eld: :purskis:

Varför ska jag vara så velig???????
Vill, vill, vill också ha ett Lejon.

:floet2: säg till om du tröttnar på den........
Användarens profilbild
Av sanna73
Du är den första som får veta om/när jag tröttnar :lol:

Men hade du inte erbjudnade om en längre också?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?