Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Jag undrar hur länge man kan bära i en Moby. Min lilla tjej är nu tre månader o väger knappt 6 kg. Jag funderar på att köpa en Moby, mest pga priset men det kan ju bli dyrt iaf om jag inte kan använda den så länge.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag hade en Moby när Karin var mindre, men ungefär vid tre månaders ålder köpte jag mig en vävd för att jag tyckte att det började bli svajigt - och då vägde nog Karin inte mer än 4-4,5 kg. Men måhända knöt jag onödigt löst.
Användarens profilbild
Av Tabby
De flesta brukar säga att det funkar bäst till 7-8 kilo.
Användarens profilbild
Av maimiti
Vår "plutt" väger ungefär 9 kilo och vi använder fortfarande Mobyn. Visst, den är inte lika avlastande som när han vägde 4, men speciellt svajig tycker varken jag eller min man att den är vilket vi ju hade förväntat oss med tanke på vad jag läst här på forumet ;)
Användarens profilbild
Av April
Ett alternativ är att köpa en lite mer "stadig" trikåsjal.

Jag har hört att man kan bära lite längre stunder i Minimundus trikåsjal. Om det stämmer vet jag inte - kanske någon annan som vet? (http://www.minimundus.com/)

Vad jag förstått så verkar även BabyBundler lite stadigare???

Men mitt tips blir alltså en trikåsjal i lite stadigare material. Får du inget tips i denna tråd, så gör en nytt inlägg med rubriken: Stadig trikåsjal efterlyses! ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
När Sanna vägde sex kilo la jag undan mobyn. Hon liksom tyngde ner sjalen så hon hängde typ vid knäna. Köp en vävd, en hoppediz är juh inte så dyr eller kanske en begagnad?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag håller med Lin satsa på en vävd sjal redan nu så slipper du byta sen om det nu är så att du inte vill göra ett nytt utlägg snart igen. Men då tycker jag absolut att du skall köpa en som är diagonalvävd. Jag tycker att de formar sig bättre efter barnet och därför är lättare att knyta med en mindre bebis.

Kram Pia
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
SQ skrev: Så Kaffemoster, du måste ha knutit väääldigt löst. :)
Sen spelade det nog in att jag hemskt gärna ville ha en vävd sjal, så för att motivera det inköpet var det ju tvunget att Mobyn var "urvuxen" :D
Användarens profilbild
Av Mi
Jag upplevde att mobyn gav vika när lillen vägde ung. 8 kg. Inte när man gick lite hemma och pysslade utan när man gick ut på promenad eller andra längre turer. Då var jag tvungen att knyta om flera gånger för att han skulle sitta stadigt i sjalen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?