Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Hej!
Min lilla sötnos till gullunge tycker mycket om att sitta i ergon på min mage. Vilket jag också tycker är så mysigt och gosigt. (Har inte vågat prova på ryggen ännu).
Jag önskar att min sambo (barnets pappa) också kunde få bära Christian så här mysigt. Problemet är det att ergon är för liten för Ronny. Axelbanden är för korta och Ronny får ont i ryggen. Han är 187 cm ganska bredaxlad och har tyvärr även en stor kulmage. Skulle gissa att den motsvarar en gravid mage i månad åtta. Axelbanden skulle kankse räcka om magen försvann, men det är inte det lättaste :-).
Vad ska vi göra? Finns det andra bra avlastande selar som har längre axelband?
Vi skulle i och för sig kunna pröva att ha Christian på ryggen hos Ronny, men i selen vill lilla C ha nappen och det blir så svårt att komma åt när C sitter på ryggen. C är egentligen ingen napp-kille, utan nappen vill han bara ha vid sina väl utvalda tillfällen. Njaaa, rygg position får vänta ett tag till.

Hälsningar Mari
Användarens profilbild
Av Isanna
Det finns ju förlängningsbälde till midjebäldet iallafall, men det hjälper ju föga om även axelbanden är för korta. :roll:

Annars så är ju en Mei Tai ett jättebra alternativ. Den kan du sy själv eller be någon sy med precis så långa axelband och midje band som ni behöver. En Mei Tai är jätteskön att bära i.

Eller en lång och mysig sjal! :heart:
Användarens profilbild
Av Gullan
Håller med Isanna! MT är jätteskönt. Jag har sytt en själv med breda "sjal-axelband" och lååååååååååånga midjeband, så att även mannen, med rätt stor kula... ska kunna bära :) Har nyss köpt en Ergo oxå, men jag har inte lyckats prova den på mannen än...
Av Tiaramoll
Lång och mysig sjal, ja, fast Ronny använde knappt Moby Wrapen tyvärr. Sedan tycker jag det är så enkelt med ergon att jag inte har tagat mig tid till att välja ut en passande långsjal. Det är ju så himla snyggt med sjal! MT får vi nog fundera på. Fast vi har ingen symaskin dessvärre.
Hur är det med andra selar, patapum tex? Har de längre axelband?
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Tror du inte C lär sig rätt snabbt att åker man på pappas rygg så får man ingen napp?
Jag har för mig att Trollmamma här inne sa att hennes barn inte fick napp när han åkte på ryggen och att det inte var några som helst problem, ni kan ju alltid prova i alla fall :D
Användarens profilbild
Av Isanna
Isa har länge tagit nappen själv när hon sitter på rggen, jag sträcker bak den så långt jag kan så hon når, sen stoppar hon själv in den i munnen, så snart så kan C det med! :D
Av Tiaramoll
Hur gammal är Isa? Christian är 7½ mån. Och visst, han skulle nog kunna pilla in nappen själv. Knepigt i vintertider med vantar bara. Annars har han sina "sova-snutta-fingrar" på högerhand, pek- och långfingret.
Fast barn är förstås otroligt makalösa och läraktiga.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Min man är också lång och bredaxlad med stor mage :wink: Sele funkar inte bra på honom. På ryggen funkar Patapumen ok, men den vadderade delen på axelbanden är för korta så han får bara nylonrem i armhålan. Funkar när man har jacka/tjock tröja, men är nog inte så skönt i sommar.
Mei Tai funkar dock bra.
Användarens profilbild
Av Bönan
Här är det tvärtom, mannen är smal som en pinne, det är inte jag... Jag behöver givetvis midjebandsförlängare :cry:

Men, min erfarenhet är att ergon funkar kasst på magen för mig, axelbanden gör jätteont, men så fort den sitter på ryggen är det fantastiskt.
Användarens profilbild
Av Elin G
Mari skrev: MT får vi nog fundera på. Fast vi har ingen symaskin dessvärre.
Man kan ju köpa en MT också :floet2:
Av Tiaramoll
Vi har köpt en MeiTai, den sitter bättre på min sambo än ergon!
Bild
Lite suddig bild tyvärr, inte världens ordentligaste knytning, men det ser väl okej ut?
Av JoJsMamma
Det såg ju jättemysigt ut med MT:n. Vad tycker sambon?
Användarens profilbild
Av sus
SQ skrev:
Katharina skrev:Sutemin är en sele som går att få med olika längd på remmar :-)
Ja, köp en Sutemi l med längre midjeband och axelband åt mannen din. Sutemi är mjuk och gosig, passar dock inte mig pa mina stora bröst.
Jag röstar också på en sutemi och vill tillägga att det inte behver vara problem bara för man har stora bröst, på mig funkar den jättebra.
Användarens profilbild
Av Scilla
Mari skrev:Vi har köpt en MeiTai, den sitter bättre på min sambo än ergon!
Bild
Det ser ju jättefint ut! :D Vad tycker pappan själv då?
Användarens profilbild
Av Summer
Det var snabbt jobbat på MT-fronten! Vad tycker dom? :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?