Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
*väntar på svar* 8)
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Det går åt lika mycket tyg som byxorna blir långa. Jag har tyvärr inget mönster på lager, men mitt tips är biblan, där finns allt :D
Användarens profilbild
Av florin
Det går åt mer tyg än byxans färdiga längd... Delas krymper det lite ... Näat sak blev svårt att förklara... Ett byxmönster är ju ritat så att man har plats för rumapn och när man sytt ihop byxan så blir det ju grenen, detta gör att tja jag gissar på nån decimeter försvinner in under grenen... dvs att bara mäta en färdig byxa blir fel, då är ju inte utrymmet i grenen medräknat....
Användarens profilbild
Av Jennelii
Annars tycker jag det finns att köpa färdiga, väldigt billiga i coola färger lite överallt :roll:
Av Jenny
Jennelii skrev:Annars tycker jag det finns att köpa färdiga, väldigt billiga i coola färger lite överallt :roll:
Vart? För jag har inte lyckats springa på några! :shock:
Av Jenny
marlene skrev:jag såg på hm på nätet för typ 149kr eller nått sånt
Var det de som var specialerbjudande på? För isåfall fanns de typ bara i 34 kvar :-(
Ska kolla Indiska!
Användarens profilbild
Av marlene
Tisse skrev:
Var det de som var specialerbjudande på? För isåfall fanns de typ bara i 34 kvar :-(
Ska kolla Indiska!
jag vet inte, jag kollade bara storlekarna och såg att det bara fanns till L eller nått sånt och det är nog för litet
Av Jenny
marlene skrev:
Tisse skrev:
Ska kolla Indiska!
jag vet inte, jag kollade bara storlekarna och såg att det bara fanns till L eller nått sånt och det är nog för litet
Ja det blir det säkert för mig med, hittad einga nu när jag kollade - vet du under vilken kategori?
Jag vill ha dem sådär långa som Florins byxor! :lol:
Av Enid
Det finns ju färdiga byxmönster att köpa från Burda och andra mönstertillverkare, brukar gå att hitta på utförsäljningar, reor och loppisar för 10-30 kr/st. Finns även nya i de flesta tygaffärer men vet inte alls vad de kostar då.

Annars finns det en jättebra bok om man vill rita mönster till vuxenkläder som heter "Mönster och konstruktioner för damkläder" av Inger Öberg, tror den kostar ca 300 kr men med hjälp av den kan man rita mönster till alla slags kläder man vill, byxor, kjolar, tröjor, klänningar, kappor, jackor osv. Den borde även gå att låna på bibblan.

Tygåtgången blir lite mer än vad byxan blir långt. Längden mäter man i sidan från där man vill att midjan ska vara och ner så lång man vill ha byxan, vill man ha mudd och lite "bylls" i benen så får man lägga på några centimeter extra.
Byxans längd + sömsmån + krympmån (oftast 5-10%) är så mycket tyg du behöver.
Ibland går det inte att lägga båda mönsterdelarna brevid varandra och då behöver man ännumera så se till att ha mönstret innan du köper tyget så att du kan kontrollera att båda byxdelarna får plats brevid varandra.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har sett på Vero Moda, kan det ha varit på HM oxå kanske? Fast deras byxor kan jag inte ha.. Jag vet att jag sett på fler ställen, alldeles nyligt..

(Dom hade iaf dösnygga på Lindex till bebisar i nån sånhär "sjalbarnsfärg" :wink: )
Användarens profilbild
Av Maerion
Jennelii skrev:Jag har sett på Vero Moda, kan det ha varit på HM oxå kanske? Fast deras byxor kan jag inte ha.. Jag vet att jag sett på fler ställen, alldeles nyligt..

(Dom hade iaf dösnygga på Lindex till bebisar i nån sånhär "sjalbarnsfärg" :wink: )
Menar du de illturkosa? :lol: :wink:

Jag har också sett på Vero Moda i flera olika färger. Och på hennes i lite diskretare färger tror jag.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Maerion skrev:
Jennelii skrev:Jag har sett på Vero Moda, kan det ha varit på HM oxå kanske? Fast deras byxor kan jag inte ha.. Jag vet att jag sett på fler ställen, alldeles nyligt..

Menar du de illturkosa? :lol: :wink:

Jag har också sett på Vero Moda i flera olika färger. Och på hennes i lite diskretare färger tror jag.
Hm...jag vet inte, vissa pärger är jag urkass på...inte turkos som i me&i kläderna..o inte blå o inte grön..som nåt mellanting mellan mörkblå o mörkgrön (fast inte nån av dom färgerna)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?