Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad ska jag skaffa?

Jag vill ha något som går att bära Axel, arton månader och tio-elva kilo i som är snabbare och tar mindre utrymme än vår ergo NG.

Jag tänker mest på de tillfällen när vi rör oss med bil och inte ids släpa kärran med oss, utan parkerar någonstans och går runt i olika butiker och så. Axel är riktigt duktig på att gå själv, men det finns ju stunder när jag hellre bär honom (om vi har bråttom, ska över gatan, för att undvika att han drar ner hela sortimentet på nedersta hyllan i affären, han är trött o.s.v.).

Bärmojen måste alltså vara snabb, inget strul med massor med inställningar, och så snygg och bekväm att jag gärna har den på under/över vinterjackan bara som accessoar. Den får gärna förstås också vara väldigt praktisk, så att jag om vi får en liten till också kan använda sjalen för ett litet knyte, men för sånt har vi en hug-a-bub i första hand.

Är det en ringsjal jag vill ha? Eller en pouch?

Min bekanting säljer maya wrap sling för nedsatt pris, för hon ska sluta återförsäljandet. Hon har också en nova ringsjal, men bara svart och sandfärgad, och svart är väl elegant men inte speciellt glatt.

Öh, finns det någon här som kan komma med tips och argument?
Användarens profilbild
Av Gullan
ringsjal är jättebra för sånt kortbärande du beskriver, men det är ju påsen oxå ;) Det som jag gillar med ringsjal är att jag har några fickor på "svansen" där jag kan ha mobil, plånbok och en blöja... ringsjal kan man ändra storlek så den passar både utanpå och innanför jackan... Både du och maken kan ha samma...
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag tycker det låter som du ska ha en ringsjal.
En bärpåse kan du inte ändra storlek på och där med kan du inte ha den både utan och med vinterjacka utan att den kanske inte passar optimalt på det ena viset.
Ringsjalen behöver man ju förvisso ställa in (draåt...), men det är så enkelt att det är knappt värt att nämna...

(Jag syr gärna en snygg ringsjal till dig om du e intresserad?)
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att det är lite bökigt att få ner ett stort barn i bärpåse, eftersom de ska sitta så tajt för att vara bekväma. så jag hade satsat på ringsjal. men det är en smaksak som allt annat :wink:
Användarens profilbild
Av annalys
Jag sydde en bärpåse för att jag inte riktigt trivdes med ringsjalen, jag tyckte ringarna klämde lite, och jag tyckte inte jag justerade så mycket. En fördel till med bärpåsen är att den går lättare att vika ihop, inga knöliga ringar, så jag tycker den tar mindra plats.

Nackdelen med bärpåse är ju det med storleken. Jag är inte riktigt nöjd med min, fast jag vet inte om jag vill ha större eller mindre. Jag tycker iofs att de korta bärstunderna är det inte lika viktigt med exakt passform, jag kan ha min både utanpå och innanför jackan (tror jag).
Av dora
ringsjal tycker jag! det är den och ergon som används här.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ringsjal tycker jag - iom att du vill kunna bära med samma bärdon vid många olika tillfällen, antagligen olika påklädda du och sonen!

Fast kanske kan en ställbar Pouch fungera också... men någon sådan har jag aldrig testat själv, ännu iaf! :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag säger också ringsjal. För en ringsjal kan både du och ev maken och han bär använda även om ni är olika storlekar. Du kan dessutom ha den överjacka, underjackan osv beroende på vad som är lättast just då och sedan som någon sa tidigare - på vissa modeller finns en ficka på svansen och där kan man ha tex mobil och plånbok och det gillar jag :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag måste hålla med alla ovanstående talare. Ringsjal är mycket mer flexibelt och lättare att sätta större barn i. Svart är jkanske inte så glatt, men det passar ju till allt :wink: .
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Och jag går mot strömmen 8) Har aldrig kommit överens med ringsjalar. Men bärpåse! :heart: Så mysigt att lite snabbt får ner 1,5-åringen som då sitter stadigt och tajt emot och avlastningen är kanon. Med ringsjalar blir jag helt fixerad och går och drar i tyget hela tiden :oops: Det är rätt poänglöst med en bärpåse.

Jag har sytt 3 varav den senaste blev alldeles superbra. Först trodde jag den var för liten, men sen visade det sig att den nog ska vara just nästan för liten.

Bärpåsen tar minimal plats dessutom! :wink:
Användarens profilbild
Av Siggan
Bärpåse säger jag.

Jag har försökt lite med ringsjal, men tyckte det var krångligt.

Bärpåsen däremot är perfekt. Använder den dagligen till kortbärande. Dock viktigt att storleken är rätt eftersom den inte går att justera.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?