Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
33%
3
Inga röster
0%
4
1
33%
5
1
33%
Användarens profilbild
Av April
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 18:01, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag använde Sakaran mycket när Miles var i fem-sex månaders åldern. Då var han inte så rörlig och det gick lätt att få upp honom på ryggen. Men sedan började han krypa iväg när jag skulle försöka få upp honom på ryggen och det gjorde det svårare.

Till skillnad mot Ergon, Sutemin och Patapum hamnar inte tyngden lika mycket på höfterna i Sakaran. Det finns inte något avbärarbälte. Jag tyckte att jag blev rätt trött i ryggen av att bära i Sakaran. Banden skar också in litegrand i revbenen tyckte jag. Axelbanden är dock ganska breda, så de tyckte jag var bra.

Huvudstödet i Sakaran är jätte bra, otroligt lätt att få upp själv. Ett annat plus är att sakaran är fin och tar nästan ingen plats alls när man tar med sig den.

Jag tycker inte att man kan bära i Sakaran upp till 20 kilo, jag testade med Marek när han vägde 14-15 kilo, och jag tyckte att det blev jätte tungt.
Det är inte så bekvämt att bära i Sakaran på magen, man fick liksom inget stöd för korsryggen.
Användarens profilbild
Av Helena
Nu över ett år senare, har jag börjat bära lite i sakaran igen när Miles är ett och ett halvt år. Tycker faktiskt att den inte är så dum. Jag har den mer som snabbsjal och sätter upp Miles på ryggen när han verkar trött eller jag ska laga mat. Och den tar så oerhört liten plats när man viker ihop den. Sutemin som jag också har, är faktiskt jätte klumpig när man bara ska ut en liten stund och tror att Miles nog kommer gå hela tiden iallafall. Då har jag med mig sakaran för säkerhets skull.
Problemet med sakaran är nog att det är rätt knepigt att få barnet i rätt höjd på ryggen. För det är nog avgörande för att det ska kännas bekvämt. Numera knyter jag också knuten bak på ryggen istället för fram, det är lite skönare.
Tror nog inte att jag skulle kunna bära i flera timmar i sakaran utan att blir trött, men den är ett bra snabbalternativ för mig just nu. Tycker också att den är mysig för barnet, för det kommer så nära bäraren.
I dagsläget skulle jag nog ge den en TREA.
Av loluna
nu har jag köpt Helenas sakara och är jättenöjd - lätta att knyta, lätt att bära, lätta att ta med sig!
En klar femma!!!
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
Har varit Sakara-ägare i drygt 2 år och ger den en 4:a.
Den har varit perfekt vissa perioder. (annars är det stadiga diagonalstretchiga långsjalar som gäller för min del :wink: )
Har mest använt den att bära på ryggen, men den funkar bra på magen också. Kan lista + och -

+ Så otroligt snygg!!! (har en svart Hi-Fi 8) )
+ Välsydd och genomtänkt
+ lätt och tar liten plats (och har därför ofta funnits till hands)
+ snabb och smidig att ryggbära med. (både stora barn och baby)
+ kunde bära minstingen på ryggen i Sakaran från ca 3 mån-(då det fortfarande var lite för vingligt att få upp honom på ryggen i sjal(utan hjälp :) )
+Mycket lätt att fälla upp nackstödet själv.

- känns ibland lite trassligt med de långa banden
- avlastar inte som en långsjal (så klart...) men nog har jag burit barnen timvis utan men :lol:
- jag kan inte korsa banden över bysten (ryggbärande) pga trycket...(det ger så klart sämre avlastnig)
- lite vingligt i början
( tills jag äntligen kom på :idea: att man måste använde de där långa banden jag inte blev kompis med :oops: till att knyta in barnet närmare intill kroppen :lol:)
- ett litet barn har ingen "utsikt" över axeln (som vid ryggsäcksknytning med sjal) och kan därför bli lite otålig om det inte är tupplursdags :wink: men det gäller nog de flesta selar vid ryggbärande
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?