Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad ger bäst avlastning?

Ergo
14
78%
Patapum
4
22%
Av EmmaD
Vad är skildnaden mellan Ergo eller Patapum? Ev annan bärsele.
Senast redigerad av EmmaD den tor feb 08, 2007 11:31, redigerad totalt 1 gånger.
Av Tyche
Jag antar att du menar patapum? och inte patapung?

Fast det låter rätt kul :lol:
Av EmmaD
:oops: jag tyckte det lät logiskt
Av Tyche
EmmaD skrev::oops: jag tyckte det lät logiskt
:iagree: Mycket mer logiskt än patapum faktiskt!
Av Aelia
Röstade på ergo, mycket skönare
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag har haft båda men föredrar Ergon, jag tyckte att den var skönare. Men det är olika från person till person, bäst är om man kan prova båda. :roll:
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag har svårt att välja... Patapum funkar rysligt bra till min lilla, smala tjej när vi ska till t ex tvättstugan (ligger i samma hus och vi behöver inte ta på ytterkläderna). Ergon är bäst när hon har bylsiga overallen och vi ska till ICA och handla. Hon fyller inte ut Ergon så det känns mer som att hon hänger en bit ut från mig när hon inte har bylsiga kläder. Båda selarna passar mig, men om jag ska välja efter utseende... då segrar nog ergon... eller patapumen... eller ergon :wink:
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag föredrar ERGO. Tycker den är skönast.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag kan inte rösta.

Som icke-gravid med ett litet och smalt barn så säger jag patapum, utan minsta tvekan, sitter mycket skönare på mig och alldeles perfekt för dottern.

Som gravid med vinterklätt och numera lite äldre barn säger jag ergo, Daga har mer plats i den och den sitter bättre under jättemagen.

Så enligt mig går det inte att säga att en är skönare än den andra rakt av, det måste provas fram. :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
vovvemor skrev:Så enligt mig går det inte att säga att en är skönare än den andra rakt av, det måste provas fram. :wink:
:iagree:
Det torde vara en smakfråga vilken man föredrar Ergo eller Patapum 8) Så det allra bästa är att prova båda två vid samma tillfälle för att avgöra vilken som passar just DIG allra bäst :wink:
Av EmmaD
verkar som ergon ger mer plats till barnet (9 mån 11 kilo ca 77lång)
Användarens profilbild
Av Clifford
Jovisst, men ergo passar inte alla. Patapum och ergo är lite olika vad gäller axelremmarna. Patapumens är för korta för vissa och ergon kan kännas stor som ett hus på vissa. Man måste nästan prova för att veta :)
Användarens profilbild
Av amöba
Har inte provat Patapum, men vad jag har förstått så funkar Ergo bättre på långa personer. Vill minnas att patapumens axelband kunde bli för korta om man är högrest.
Användarens profilbild
Av April
Jag tycker att det är hugget som stucket när det gäller yngre barn... men när barnet blir äldre - kring 1,5 år (tyngre och längre) så tycker jag att Ergo NG är skönare!

Kram
Av EmmaD
Beco? finns det andra alternativ som kan vara bättre än nämda?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?