Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kvileja
Vid vilken ålder har ni burit era barn mest i sjal/bärsele? Och har ni burit mer på vintern än sommaren? (Eller tvärtom?)
Mvh Ida, som uteslutande bär sin 8-månaders efter att ha blandat en del med vagn innan
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vi använde inte vagn alls förrän Albert var lite drygt ett år. Eller ja, vid något enstaka tillfälle kanske, men det slutade nästan alltid med att vi fick bära honom och styra en tom vagn.

Nu är han 18 månader och vi bär rätt sällan :cry: Han trivs bra i vagnen, blir snabbare missnöjd i selen. Så vill han gärna gå själv rätt mycket också.
Användarens profilbild
Av Anso
Från dag 1 och fram till ca. 1,5 år tror jag nog att det var som allra mest. Hanna bärsk fortfarande (2,5 år) i ringsjal och höstas var det ringsjal eller Mei Tai/Ergo på skogspromenaderna.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Linus fyllde 2 i december och jag bär alltid då jag är ute, inne ibland om han är gnällig när jag ska laga mat. Det spelar ingen roll om det är sommar eller vinter, jag bär jämt, utom om jag ska ut o gå för att motionera, då tar jag vagnen. Han är inte van att få gå själv så därför protesterar han aldrig då vi är på stan eller så :oops:
Användarens profilbild
Av keramikkarin
Vi har alltid burit Idun och använder inte vagn.
Mest bars hon upp till ca 9 månaders ålder... men nu bärs hon alltid när vi ska gå en bit. Hon gillar att gå men man ska ju komma fram nån gång också!
Vi sjalar varje dag fortfarande, hon är 22 månader.
:D
Användarens profilbild
Av Veronica
Isak bars väldigt mycket första året, både vinter och sommar. När han fyllde två var jag gravid så den vintern blev det nästan bara vagn.

Nu bär jag honom en del igen, men det är ju helt klart lillskruttan som bärs mest. Och det blir lite mer på sommaren än vintern, för då går vi ut i skogen mer. På vintern är det hellre pulkabacke som står på agendan.
Användarens profilbild
Av jullan
Judith åker bara vagn när vi är o handlar på stormarknader, då ker hon i kundvagnen alltså. Vi har ingen vagn till henne, och hon har inte haft ngn heller.. Eller, vi har haft men gav boret den för det var bara katten som låg i den :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
joar bars nog mest...runt året? typ...
bär mindre på sommaren för det blir så varmt, men annars så e det nog ingen skillnad på årstid direkt...gillar inte att bära när det e halt iof heller så... bär väl mest vår/höst då kanske! :wink:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Bar mest förra vinterhalvåret (grovt räknat), alltså från ca 5 månader till drygt 1 år. Sedan flyttade vi ut på "landet" och bärbehovet har inte varit lika stort. Han vill gärna fortfarande bli buren men är inte särskilt förtjust i sjalandet för tillfället. Elis är så mobil och vill fort upp och ner så det blir omständligt för honom plus att han är en "gos"unge. Häromdagen när jag bar honom japanskt i Ringon till dagis gnällde han och sa "bäja", troligen för att jag inte höll armen om honom. Mysa är viktigare än sjal :roll:
Användarens profilbild
Av Asereht
Vi har burit mest hela första året. Mina har blivit mindre och mindre bärbenägna ju mer rörliga de själva blivit.

Jag bär fortfarande min 14 månaders en hel del men ytterst sällan min tvååring (tre i april).
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Skaffade inte sjal och Ergo förrän A var 8 månader men då bar vi jämt, använde inte vagn alls förrän han var nästan 2 år. Då fick han en sulky med ratt som han faktiskt kunde tänka sig att åka i...
Av Frigg
Vi uptäckte inte det här med sjal förrän Ragnar var 3 månader. Så vi bar mest från 3 månder tills han var lite mer än 1 år. Nu är han 1 1/2 år och bärs lite då och då. Han sitter i vagnen om vi går långt och han vill sova, annars duger inte vagnen. Kortare sträckor går han själv. När jag behöver ha koll på var han är tex. när jag släppe in och ut hästarna eller vi går där det är mycket trafik så sitter han på ryggen. Han bärs även om vi har bråttom eller går långt där vagnen är i vägen, som i affärer, ute i naturen och i stan. När jag tänker efter så bärs han rätt så mycket fortfarande.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?