Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Karingrisen
Jag är nybliven sjalägare och försöker få min son som är fyra månader att sitta i sjalen, men det går inte så bra. Jag har en femmeters Hoppediz som jag knyter i dubbelt x eller omslutet x. Problemen är:

Dubbelt x: Lillgrisen vill helst sitta med armarna utanför, och börjar då omedelbart hänga väldigt snett när han ska titta på allt runtomkring. Jobbigt. Och det är svårt att få tyget att stanna kvar ute i knävecken - när han sträcker på benen åker tyget ihop igen. Max tio minuter kan jag ha honom i sjalen innan det blir för mycket gnäll och byngel.

Omslutet x: I min avatar ser det kanske okej ut, men det är inte så många gånger han har velat sitta så. Ett par gånger har vi tagit en promenad på tjugo minuter - en halvtimme, men oftast har han skrikit så fort jag försökt knyta på mig honom.

Jag har läst instruktionsboken noga och tittat på nätet på bl a stjarnbarn.se, men det blir liksom inte bättre. Jag försöker se till att han inte är hungrig eller trött, och att vi inte är för varmt klädda. Vad kan jag göra mer? Jag vill ju så gärna att det här ska fungera! Lillgrisen vill bli buren ofta och det är så tungt att släpa runt på sju kilo utan hjälpmedel. Hjälp!
Användarens profilbild
Av diddeldi
det bästa är faktiskt om barnet är väldigt trött. om man sätter i ett trött barn i sjal och går på en snabb promenad, gärna i kombination med att man sjunger, så brukar barnet slockna ganska snabbt. omslutet x är nog den lämpligaste knytningen då.

atlas vägrar åka sjal om han är pigg, då vill han kika på allt istället. men om han är trött går det jättebra. kanske värt att testa?
Av Pluppsis
Hej!!

Min lilla plutt ville inte heller riktigt åka sjal i början. Jag började med att låta honom ha armarna utanför och höll honom på plats med sjalen som avlastning. Oftast kom sömnen som ett brev på posten, då kunde jag lägga in armarna innanför sjalen. Han har sakta vant sig men kan fortfarande protestera när han ser sjalen. Mest tror jag att det är för att han vet att han inte kan kämpa emot sömnen som alltid kommer smygande när jag sätter honom i sjalen. Något han uppskattar är att jag sätter honom så han ser framåt, då går han med på att ha armarna innanför för då sticker dom ut på sidorna och han kan ta i saker och "hjälpa" mamma. Lycka till!!!

// Johanna
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Tror också som Linn. Sprid ut krysset i omslutet-knytningen och låt honom ha armarna utanför. SÅ bar jag fanny allra mest. Eller prova höften. Såg att du bor i Västerås. Om du köpt sjalen av babydesign så hjälper Ingrid dig säkert gärna med att kolla hur knytningen ser ut. Annars kan jag göra det om du skulle vilja.

Lycka till.

Kram
Användarens profilbild
Av Karingrisen
O vad bra! Jag ska prova allt det här! Höft-x låter bra, men blir det inte snett för ryggen? Fiffi75 - jo den är köpt på babydesign. Kanske jag skulle be lite om hjälp om inte era braiga förslag underlättar. Tack!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Karingrisen skrev: Kanske jag skulle be lite om hjälp om inte era braiga förslag underlättar.
Ja absolut! Ingrid är väldigt mån om att man ska få den hjälp man behöver för att få till det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?