Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lindis
När kan man egentligen börja bära barnet på ryggen? Måste det kunna sitta ordentligt? Och vilken knytning är bäst att börja med? Är det svårt med elastisk sjal på ryggen?

Melvin är ju bara två månader än, men Elliot vill fortfarande bli buren mycket, och det är ju svårt när Melvin sitter på magen.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag började när Hanna var ca 5 månader, jag vågade inte innan för hon var inte så stadigt tyckte jag.
Nu när jag har burti mycket så skulle jag nog klara det lite tidigare men jag tycker ju att det är bra mysigare att bära så små barn fram på magen istället.

Jag har provat att göra xomslut med en trikåsjal och då göra en knut på bröstet. Skillnaden mot en vävd sjal var att knute gled, tyget greppade inte i sig självl som en vävd sjal gör så det blev lite bökigt och så sviktar det ju så klart mer än med en vävd sjal.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har burit Noah på ryggen sen han var två veckor, men inte i trikåsjal, så just det kan jag inte svara på. Men det går utmärkt även med en spädis, krävs lite övning bara.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag bar Axel sen han 2 mån o se'n har han suttit där :lol: .
Jag bar dock i vädsjal o han var mer än 6 kg tung då väldigt stadig i nacken o :P väldigt nyfiken :lol: Jag bar i ryggsäck ( :!: han var dock för liten för att korsa under benen så jag bara tog bak det underr rumpan på honom )men med knuten ovan brösten o inte råbansknop utan enkel knut o en loop till !!

ryggsäck http://www.mamatoto.org/default.aspx?tabid=189

Jag har har även fått hjälp med omsluten i början var han inte så lång så det var svårt att få rätt på det ....

Här har du en bra på omsluten med trikåsjal http://www.mamatoto.org/default.aspx?tabid=116
Användarens profilbild
Av tinaw
Om du har vägarna förbi kan jag gärna hjälpa dig. Sätt Melvin på höften annars vetja. Med bebis på vänster höft (om man är högerhänt alltså) kan man göra ganska mycket med storasyskonet.
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
Kan du inte bära Elliot på ryggen då? Det är ju mycket lättare att få upp ett stort barn som kanske dessutom kan hjälpa till!!
Jag bär rätt vad det är minstingen på magen (långsjal) och 2 åringen på ryggen (i ringsjal). funkar bra kortare stunder.
Jag har inte riktigt fått till ryggknytningen med långsjal med minminsting som är en stadig 2 1/2 månaders gosse.
:cry: Misströstade lite men då hittade jag min gamla Sakara :) (- som jag inte använt så jättemycket tidigare då ju långsjal är så mycket bekvämare när man väl får till det...tänkte först sälja den men tvekade :? -Sakaran är så väldigt snygg... 8) ) och med den är det hur lätt som helst att snabbt få upp honom på ryggen -väldigt bra huvudstöd som är lätt att fälla upp/ner efter behov. Avlastar inte alls lika bra som sjal- men helt OK mellanting! (knyter den som ryggsäck- kan inte korsa banden över bröstet- då blir det mjölkstockning direkt...)Försökte med Ergo men han är lite för liten för den ännu- men den verkar annars lite bekvämare...
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag gör så att vill båda bli burna samtidigt så slänger jag upp Tova på ryggen och sen så bär jag torkel i famnen utan sjal. Eller så sätter jag honom i ringsjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?