Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sjalgarderobens betydelse i signaturen.

Ja, snälla skriv in vilka sjalar du äger, nu på momangen.
14
10%
Nej, jag tycker inte det spelar någon roll, du är Gurli i allfall.
28
20%
Jag läser ALDRIG andras signaturer.
5
4%
Njäää, lite kul, men inte så viktigt.
93
66%
Vadå sjalar?
1
1%
Användarens profilbild
Av Gurli
tigre skrev:
Gurli skrev:
Beatrice skrev:Hehe, när jag såg den här tråden började jag förstås fundera på vilka sjalar du har, Gurli. Och jag tror att jag kan komma på iaf 6 stycken! :shock: Så sjalarna fastnar kanske i minnet ändå, även om de inte är med i signaturen. Eller så är det bara mig det är fel på. :roll:
Spännande, vilka sjalar kommer du ihåg?
För tillfället har jag nämligen fyra långsjalar, en kortsjal, en elastisk och två ringsjalar.

(lägg märke till att jag inte anväde en enda smilie i mitt inlägg)

(fast det var grymt svårt att låta bli)
Fat du àr vàl vàldigt bra pà att inte anvànda smilies? Det har jag reagerat pà, att det kommer fram endà liksom, det "skojiga"...
Vad kul, att du säger det. Men är det inte för att vi typ känner varandra, vi har ju iallfall sett varandra på bild, skickat pm och läst lite inlägg.
Det måste ju räknas till kategorin: typ känner varandra.
Av tigre
Gurli skrev:
tigre skrev:
Gurli skrev:
Beatrice skrev:Hehe, när jag såg den här tråden började jag förstås fundera på vilka sjalar du har, Gurli. Och jag tror att jag kan komma på iaf 6 stycken! :shock: Så sjalarna fastnar kanske i minnet ändå, även om de inte är med i signaturen. Eller så är det bara mig det är fel på. :roll:
För tillfället har jag nämligen fyra långsjalar, en kortsjal, en elastisk och två ringsjalar.

Fat du àr vàl vàldigt bra pà att inte anvànda smilies? Det har jag reagerat pà, att det kommer fram endà liksom, det "skojiga"...
Vad kul, att du säger det. Men är det inte för att vi typ känner varandra, vi har ju iallfall sett varandra på bild, skickat pm och läst lite inlägg.
och sà har vi en dejt inbokad ocksà...
Jag dròmde fòresten om dej i natt! Vi satt i en stor sàng och drack the och redde ut ett och annat. Min pappa var med ocksà, det tror jag mest var fòr att ni fyller àr nàstan samtidigt...

Sàdàr ja, nu har jag skrivit tvà inlàgg utan smajlisar i samma tràd!
Användarens profilbild
Av Gurli
tigre skrev:
Gurli skrev:
tigre skrev:
Gurli skrev:

Jag dròmde fòresten om dej i natt! Vi satt i en stor sàng och drack the och redde ut ett och annat. Min pappa var med ocksà, det tror jag mest var fòr att ni fyller àr nàstan samtidigt...

Härlig dröm. Hoppas vi kan göra det någon dag. Önskar så att jag kunde komma till Milano. Men allt hänger på Thea :wink: (oj kunde inte undgå att använda smilie)

Jag kanske skulle starta en anti-smilie tråd, det vore nåt.
Av tigre
Thea skrev:
Gurli skrev:
tigre skrev:
Gurli skrev:
tigre skrev:
Gurli skrev:

Härlig dröm. Hoppas vi kan göra det någon dag. Önskar så att jag kunde komma till Milano. Men allt hänger på Thea :wink: (oj kunde inte undgå att använda smilie)

Jag kanske skulle starta en anti-smilie tråd, det vore nåt.
:shock: Allt hänger på mig :shock:
Gode värld. Allt hänger på Sixten skulle jag säga. Han äter mig ur skinnet. Fast egentligen är det väl på mig det hänger då.
Men är du helt på det klara med att se så djupt i din plånbok då? Det känns som om jag fegar ur nu, men just i kväll hade jag hellre träffat er på en strand i Visby. Närmre hem om nåt skulle hända. Om nån skulle svälta ihjäl utan mig.
Till det här sjaluppräknandet. Det är märkligt att jag har det för jag tycker inte att det är jag. :roll: Men det har jag glömt bort. Jag tror jag ska ta bort det. Har ingen tjusig samling i alla fall.
Ta med storàtarn Thea!! Jag har ocksà en sàdan -sàklart! (min MiloMus) som iglar hela natten alternativt gnyr var 10-40 min...

Sàg ni inte att Ryanair flyger fràn Sthlm till MEJ fòr 31kr? det àr mindre àn vad pendeltàget kostar fòr fantasiflicka...

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av caelajemma
solanna skrev:Det är egentligen helt oviktigt, men samtidigt är det lite kul att se vad andra har för smak. Lite som att snegla på bokhyllan eller skivsamlingen när man är hemma hos någon.

Ibland är det ju praktiskt också, som när man ska på sjalträff och kan be andra ta med vissa sjalar som man vill klämma på irl.
:iagree:

Just vad det gäller dig, Gurli (och er andra fastlänningar :wink: ), så gäller det översta som Solanna skrev. När det gäller gotlänningar så skulle jag vara sååååå glad om de ville ha sina sjalar i sin signatur. Det kanske finns någon här på ön som har precis en sån sjal jag har funderat på och då är det så lätt att PM:a den om en träff.
Gurli skrev:Jag är lite nyfiken på om ni tycker att min sjalgarderob kan ha betydelse, för andra.
Ja, den har betydelse om jag läser sjalrecensionerna men vid dem antar jag att man skriver ut vilken/vilka färger man har av ett märke. Det verkar kunna skilja en hel del inom ett märke hur en sjal är. Jag läser då vad det är för sort en person har och tar med det när jag läser vad den svarat. Annars så betyder inte sjalgarderoben något för min del.
Gurli skrev:Kan det rentav tala om vem jag är, eller påverka eran uppfattning om mig, om ni fick veta vad jag har för sjalar.
Ja, jag påverkas nog en del i uppfattning om olika personer. Men det är mer om vilken typ av person man är. Det är lite som med barnvagnar en del som byter stup i ett och där kan hur många man har spela in för hur jag uppfattar personen. Lägger dock inte någon vikt på det men skulle tro att en sjal som finns hos dem som byter ofta kommer för det mesta snabbare ut till försäljning igen än en sjal som kommer till en som har få. Lite att man kanske använder sjal/vagn som en accesoar och då har behov av större valmöjlighet än om man mer ser det som ett bärdon.

Gurli skrev:Jag har nämligen valt bort att skriva i min signatur vilka sjalar jag äger, men kommer på mig själv att alltid läsa andras.

Så vad säger ni?
Jag läser vad de har för barn och hoppar i stort sett alltid över sjalarna. Händer att jag kollar vad de har för sjalar. Mest om man ska svara på något, då kan det ibland bara bra och veta om det är en trikåsjal eller vävd sjal som de har.
Användarens profilbild
Av solanna
Det lustiga med mig är att jag brukar kolla mer på vilka färger folk väljer på sina sjalar, än vilka märken de har. Ofta har man ju en viss smak och jag gillar till exempel färgstarka sjalar med Elden som min favorit, medan andra gillar mer softa sjalar som Lille, Tunis och Montreal.

För mig är färger väldigt viktigt, kanske för att jag är synestet (www.synestesi.se). Nu ser jag i och för sig inte personer och personlighetstyper som färger, men lite färgkodade blir ni alla i mina ögon beroende på vilka sjalar ni har. ;-)
Av Sia
Veronica skrev:Jag tycker det är kul att se vad folk har, och det är som sagt praktiskt när man ska på sjalträff.
:iagree:

I övrigt bryr jag mig inte alls vad folk har för sjalar, det skulle vara ett heltidsjobb att hålla reda på vad alla har för sjalar, folk byter ju hela tiden :lol: Men praktiskt att veta om man skulle vilja fråga nån om att få prova nån speciell sjal nångång
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag lade min röst på "Njäää, lite kul, men inte så viktigt" för det är så jag tycker. Men jag älskar att titta på livebilder på olika sjalar. Det finns så mkt vackra saker (och folk). :D
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Röstade på: Njäää, lite kul, men inte så viktigt.
Användarens profilbild
Av Lindan
Även om du skulle sälja alla sjalar du har så skulle du väl ändå vara allas vår kära Gurli?!

Nää, jag fjäskar inte alls för gängledaren :wink:

Jag läser väl signaturen men reflekterar inte över den så ofta.
Användarens profilbild
Av April
"nja, lite kul men inte så viktigt. "

Du är som sagt ändå vår Gurli! :heart: Ja, ja... jag fjäskar - men det tycker jag att du är värd 8) :wink:

Kram
Användarens profilbild
Av Gurli
Lindan skrev:Även om du skulle sälja alla sjalar du har så skulle du väl ändå vara allas vår kära Gurli?!

Nää, jag fjäskar inte alls för gängledaren :wink:

Jag läser väl signaturen men reflekterar inte över den så ofta.
Jag har avgått, men du får gärna fjäska för mig ändå, det är bara härligt.
Användarens profilbild
Av Gurli
April skrev:"nja, lite kul men inte så viktigt. "

Du är som sagt ändå vår Gurli! :heart: Ja, ja... jag fjäskar - men det tycker jag att du är värd 8) :wink:

Kram
Tack Bild
Användarens profilbild
Av Helena
Jag kan tycka att det stör lite om det är jätte lång radda med sjalar. Fast jag läser ändå och tycker att det är intressant. Fast själv har jag inte lust att skriva dit mina sjalar. Men jag har inte riktigt fattat hur man gör heller. :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?